Mrk kirjoitti:Hämärästi muistelen jostain kyllä lukeneeni että laakeriongelmia on ollut näissä mutta luulin että gen1 vain :O
Pitänee tarkistaa tilanne, viimekertaa edellisellä kerralla kun takasen kaivoi irti oli renkaan pultti aika tiukka, laitoin rasvaa pulttiin ja viime kerralla pultti lähti normaalisti.
Vaan ompa heikkolaatuista kamaa jos näillä kilsoilla tai vähemmillä joutuu niitä vaihtelemaan
Edittiä: Joopa, takasessa ei klappia mutta etusessa senkin edestä
Omassa Gen2 vaihdettu kaksi kertaa takapyörän laakerit 37000km matkalla
Niin ja aina liikkeessä ammattimiehen ottein, ei kotikonstein lekaa apuna käyttäen
takalaakerit vaihettu kertaalleen parempiin....muistaakseni 20tkm kohilla...etulaakeri tässä kesällä 35tkm kohilla varmuuen vuoksi...vähän uutta väljemmät oli...ja itte tein pientä vasaraa käyttäen kuten suizan mainittema ammattilainenkin
suiza kirjoitti:Omassa Gen2 vaihdettu kaksi kertaa takapyörän laakerit 37000km matkalla
Niin ja aina liikkeessä ammattimiehen ottein, ei kotikonstein lekaa apuna käyttäen
voitko olla varma ettei oo käyttäny lekaa asennuksessa?
ei leka oo huono asennuskaveri jos tietää mitä tekee
Nim. satoja laakereita, hammasrattaita, variaattoripyöriä asentanu
lekalla, lämmöllä,hiilihapolla,typellä
Snowman kirjoitti:Noniin rupeaahan se kulkemaan sitten suoraan. hyvä ettei löytynynnä muuta.Vaistomaisesti korjaat että mopo kulkee suoraan kun etunen ei kulje.
Ilmeisesti juu, pitää vaihtaa laakeri.
Kävin tänään vielä 200 km "testilenkillä" ensimmäinen 100 km meni ihan suht normisti mutta sitten muuttui mielenkiintoiseksi ajaa, ei juuri tehnyt mieli kanttailla kurveihin kun tuntui että lähtee lapasesta, ääntäkin alkoi pitämään.
Kiitoksia vastanneille.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." "'If u dont rev it, dont buy it"
Heksa kirjoitti:ei leka oo huono asennuskaveri jos tietää mitä tekee
Nim. satoja laakereita, hammasrattaita, variaattoripyöriä asentanu
lekalla, lämmöllä,hiilihapolla,typellä
Ja sitte annoit amatöörien asentaa tiimikilpurin pyöränlaakerit vaikka oot ammattilainen, saas nähdä mihkä suuntaan se alkaa kampeemaan
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
Heksa kirjoitti:ei leka oo huono asennuskaveri jos tietää mitä tekee
Nim. satoja laakereita, hammasrattaita, variaattoripyöriä asentanu
lekalla, lämmöllä,hiilihapolla,typellä
Ja sitte annoit amatöörien asentaa tiimikilpurin pyöränlaakerit vaikka oot ammattilainen, saas nähdä mihkä suuntaan se alkaa kampeemaan
Heksa kirjoitti:ei leka oo huono asennuskaveri jos tietää mitä tekee
Nim. satoja laakereita, hammasrattaita, variaattoripyöriä asentanu
lekalla, lämmöllä,hiilihapolla,typellä
Ja sitte annoit amatöörien asentaa tiimikilpurin pyöränlaakerit vaikka oot ammattilainen, saas nähdä mihkä suuntaan se alkaa kampeemaan
oli pakko. ku se isoin leka oli viety piiloon
Eihän se lekakaan ole huono työkalu oikeassa paikassa, oikein käytettynä!
Mutta tahtoo itsellä olla sen verran tuota asentajan vikaa, että joku hajoaa kun alkaa lekalla remontoimaan
Siksi vein pajalle. Voihan se olla, että siellä käytettiin isoakin lekaa mutta kuntoon tuli
Takanen (kuten myös etunen) kuluu vasemmalta reunalta siksi, että Suomen tiet ovat pääosin yksikaistaisia ja tiet rakennetaan keskeltä ojiin päin kallistuviksi, jotta sadevedet valuisivat pientareen kautta pois liikennettä haittaamasta!
Aja kuivien urien oikeanpuoleista reunaa (uriahan riittää näillä teiden kunnostusbudjeteilla ympäri vuoden), niin saat renkaat kulumaan molemmilta reunoilta.
Huom!!! käytä urien seuraamiseksi ääreisnäköä, sillä katse pitää olla suunnattuna mahdollisimman kauaksi huomioidaksesi edessä olevat tilanteet esim. pienetkin sivutiet (sillä sieltä se mummo tulee marjasta suoraan eteesi) - samalla kun havainnoit hämärällä tai pimeässä kavioeläinten "nilkkasukkia" tai silmistä tulevia heijastuksia.