Scottoiler asennus - Alipaineliitin
Ota vaikka ruiskurungon #1 (eli se vasemmanpuoleisin) reunimmaisesta letkusta joka menee sen ilmansuodatinkotelon läppäsysteemin ohjurille. Siihen väliin T-haara siis.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Pakko lainata vanhaa topiikkia.
Meinaan mitenkäs onko kukaan Turbobusanisti laittanu tän scottoilerin. Mulla on/kohta oli paikoillaan mut eipä pysty ottaan tuosta "alipaine"letkusta mitä scottoilerin omat sivut näyttää. Meinaan eipä nosta enää ahtoja millekkään jos tuosta ottaa. Heti ku letkun tulppasi niin johan taas mentiin.
Eli oisko kuvaa mistä turboukot on tuon laittanu. Jotenki aavistelen etti voi laitta turbolaitteisiin tällä "alipaineella" toimivaa oileria. Pitäs varmaan olla pro-oileri,ei proileri
.
Meinaan mitenkäs onko kukaan Turbobusanisti laittanu tän scottoilerin. Mulla on/kohta oli paikoillaan mut eipä pysty ottaan tuosta "alipaine"letkusta mitä scottoilerin omat sivut näyttää. Meinaan eipä nosta enää ahtoja millekkään jos tuosta ottaa. Heti ku letkun tulppasi niin johan taas mentiin.
Eli oisko kuvaa mistä turboukot on tuon laittanu. Jotenki aavistelen etti voi laitta turbolaitteisiin tällä "alipaineella" toimivaa oileria. Pitäs varmaan olla pro-oileri,ei proileri

337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Laita väliin sellainen alipaineventtiili joka päästää oilerille alipaineen mutta menee tukkoon paineella?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ts. ota ohjaus juuri ennen IAP anturia? Sitä ennenhän pitäisi turbovehkeissä olla tuo venttiili?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Sellainen musta mulikka johon tulee alipaineletku ja kolminapainen sähköliitin. Vakiona se on suodatinkotelossa ruuvilla kiinni, turbopyörissä varmaan jossain muualla...
Sellaisia on siellä muuten kaksi, toiseen ei tule letkua (vallitsevan ilmanpaineen anturi), se on rungossa kiinni vasemmalla puolen.

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Eikait siellä pyörän sammuksissa ollessa ahtopainetta ole? :p
Edited By jarim on 1343718798
Edited By jarim on 1343718798
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vaikea ymmärtää miksi olisi?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Sehän toimii kait niinku venttiilin kuuluukin toimia? Eli letkussa alipainetta, venttiili auki, turbo alkaa nostaa imusarjan paineen ylipaineen puolelle -> venttiili sulkeutuu. Eli painehan nousee ilmanpaineen tasolle letkussa ennen kuin se menee kiinni. Ainakin teoriassa näin? Korjatkoon joku käytännöllä jolla kokemusta on.
Turbosetupeissa tuon venttiilin tarkoitus on siis suojata IAP anturia joka ei kestä ylipainetta.

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tässä kuva ilmeisesti siitä IAP anturista?

Ja tämä toinen kuva on kaasarin etupuolelta johon tää IAP-anturin letku tulee,eli tää valkea nippuside letku on se IAP-anturilta tuleva. Miksiköhän tää iap-anrilta lähtevän letkun varressa on tällanen liitinki josta pääsee paineet kartanolle? Liittynee varmaan tuohon turbojuttuun jollainlailla.

Elikkäs tähänkö yhdistän t-liittimellä jossa on tää valkoinen nippuside jutska? Ku se oli jo tuossa toisessa järjestelmässä ja ei pelittäny ahdot ollenkaan. Scottoilerin ohjeen mukaan ois nimenomaan pitäny tulla tähän mustaan nippariletkujärjestemään. Ehkä vakiossa mut ei tässä.

Ja tämä toinen kuva on kaasarin etupuolelta johon tää IAP-anturin letku tulee,eli tää valkea nippuside letku on se IAP-anturilta tuleva. Miksiköhän tää iap-anrilta lähtevän letkun varressa on tällanen liitinki josta pääsee paineet kartanolle? Liittynee varmaan tuohon turbojuttuun jollainlailla.

Elikkäs tähänkö yhdistän t-liittimellä jossa on tää valkoinen nippuside jutska? Ku se oli jo tuossa toisessa järjestelmässä ja ei pelittäny ahdot ollenkaan. Scottoilerin ohjeen mukaan ois nimenomaan pitäny tulla tähän mustaan nippariletkujärjestemään. Ehkä vakiossa mut ei tässä.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012