Gen 2 outo värinä - 4500 rpm ylöspäin
15 000 ajetussa Busassa alkoi tuntumaan värinä/ vibra 4500 kierroksen jälkeen, selkeiten havaitsee jurrauksen ehkä moottorijarrussa.
Kuvittelenko vaan vai mistä voisi johtua.
Takuutahan tässä jäljellä vielä vuosi jottei mitään hätää sen suhteen, mutta tuon paikantaminen voi olla vaikeeta.
Kuvittelenko vaan vai mistä voisi johtua.
Takuutahan tässä jäljellä vielä vuosi jottei mitään hätää sen suhteen, mutta tuon paikantaminen voi olla vaikeeta.
Suomalainen Työmies
ex.2008 harmaa/musta
2011 valkee
ex.2008 harmaa/musta
2011 valkee
4500rpm jälkeen ainakin on tuon moottorin resonanssikierrokset. 4500-5000 välillä huomaa helpoiten.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Resonanssi kuvaa hyvin tuota värinää, onko muut huomanneet selkeen resonanssin 4500 jälkeen?
Täytyisi varmaan käydä testaamassa toista busaa.
Se tässä vaan ihmetyttää kun mielestäni en vasta muutama lenkki sitten toi alkoi häiritsemään.
voimansiirto nyt tuli itelle ekana mieleen , voisiko olla kytkimessä ( luistokytkin) häikkää...
Täytyisi varmaan käydä testaamassa toista busaa.
Se tässä vaan ihmetyttää kun mielestäni en vasta muutama lenkki sitten toi alkoi häiritsemään.
voimansiirto nyt tuli itelle ekana mieleen , voisiko olla kytkimessä ( luistokytkin) häikkää...
Suomalainen Työmies
ex.2008 harmaa/musta
2011 valkee
ex.2008 harmaa/musta
2011 valkee
tapeissa ja tangossahan tuo parhaiten tuntuu.
Mikähän huoltopaikka olisi pääkaupunkiseudulla paras paikka käydä kysymässä ammattilaisen mielipidettä?
Meturasta ainakin saa aina hyvää palautetta pyörän huollon jälkeen..
Edited By kiitokori on 1341677254
Mikähän huoltopaikka olisi pääkaupunkiseudulla paras paikka käydä kysymässä ammattilaisen mielipidettä?
Meturasta ainakin saa aina hyvää palautetta pyörän huollon jälkeen..
Edited By kiitokori on 1341677254
Suomalainen Työmies
ex.2008 harmaa/musta
2011 valkee
ex.2008 harmaa/musta
2011 valkee
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Tuu käymään huomenna aamupäivällä Myyrmäes niin tehdään koikkarit toistemma pyörillä selviää ainakin onko pajon eroa ??? Missäs kunnos ketjut ja rattaat? Entäs ketjujen kireys?
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
kiitos kokeilumahdollisuudesta, mutta oon nyt keskisuomessa joten en pääse huomenna. Palataan asiaan jos tarvetta!jakehaanpää kirjoitti:Tuu käymään huomenna aamupäivällä Myyrmäes niin tehdään koikkarit toistemma pyörillä selviää ainakin onko pajon eroa ??? Missäs kunnos ketjut ja rattaat? Entäs ketjujen kireys?
ketjut ja rattaat hyvässä kunnossa, täytyy tsekata vielä kireys.
koitin tossa muistella mitä tapahtui ennen kuin huomasin resonanssin; suht kovassa paikaltaan lähdössä onnistuin saamaan vaihteet välivapaalle ykkösen ja kakkosen väliin (eka kerta tässä busassa välivapaa) ja siitä sitten lykin kakkosta sisään niin ronksahti aika kovaa....
Toinen juttu oli että ajeltiin letkassa kuninkaantietä jossa tielle oli kuorma-autonkyydistä valunut savea/santaa n.15 km matkalle ja letkan loppupäässä pölyä oli ilmassa kuin olisi saharassa ajanut, voisko olla mahdollista että putsari olis todella tukossa ja ettei kone saa happea riittävästi....
Suomalainen Työmies
ex.2008 harmaa/musta
2011 valkee
ex.2008 harmaa/musta
2011 valkee
Pääset kyllä keskisuomessakin kokeilemaan jo tänään... voidaan kyllä penkoa tärinän suutä enemmänkin.kiitokori kirjoitti:kiitos kokeilumahdollisuudesta, mutta oon nyt keskisuomessa joten en pääse huomenna. Palataan asiaan jos tarvetta!jakehaanpää kirjoitti:Tuu käymään huomenna aamupäivällä Myyrmäes niin tehdään koikkarit toistemma pyörillä selviää ainakin onko pajon eroa ??? Missäs kunnos ketjut ja rattaat? Entäs ketjujen kireys?
ketjut ja rattaat hyvässä kunnossa, täytyy tsekata vielä kireys.
koitin tossa muistella mitä tapahtui ennen kuin huomasin resonanssin; suht kovassa paikaltaan lähdössä onnistuin saamaan vaihteet välivapaalle ykkösen ja kakkosen väliin (eka kerta tässä busassa välivapaa) ja siitä sitten lykin kakkosta sisään niin ronksahti aika kovaa....
Toinen juttu oli että ajeltiin letkassa kuninkaantietä jossa tielle oli kuorma-autonkyydistä valunut savea/santaa n.15 km matkalle ja letkan loppupäässä pölyä oli ilmassa kuin olisi saharassa ajanut, voisko olla mahdollista että putsari olis todella tukossa ja ettei kone saa happea riittävästi....
ennen kova, ehkä vielä joskus...
vaihdoin nyt putsarin, täytyy aamulla käydä koklaamassa, vaikkakin ei se nyt tosta varmaan johdu....
Pistin vielä vakio putketkin kiinni, josko olis noista Microneista sisukalut irti ja sieltä vibraa... ei kai nyt sentään..
Hienoo että täällä busanisteissä tarjotaan helppiä kaverille.
Edited By kiitokori on 1341773025
Pistin vielä vakio putketkin kiinni, josko olis noista Microneista sisukalut irti ja sieltä vibraa... ei kai nyt sentään..
Hienoo että täällä busanisteissä tarjotaan helppiä kaverille.
Edited By kiitokori on 1341773025
Suomalainen Työmies
ex.2008 harmaa/musta
2011 valkee
ex.2008 harmaa/musta
2011 valkee
Tulee itelle tämä mieleen kun omassa tuntee tärinän tangossa aikalailla :p
"Tärinätauti on työperäinen sairaus, joka on seurausta kudosten pitkäaikaisesta altistumisesta työkalujen tärinälle. Yleensä tärinä on kohdistunut käsiin ja yläraajoihin ja haittavaikutuksista tavallisin on kohtauksellinen sormien valkenemistaipumus eli Raynaud'n oire. Taudista käytetään myös nimitystä traumaattinen vasospastinen sairaus. Tärinätautiin voi liittyä myös neuropatiaa erikseen tai yhdessä valkosormisuuden kanssa."
Tärinä
"Tärinätauti on työperäinen sairaus, joka on seurausta kudosten pitkäaikaisesta altistumisesta työkalujen tärinälle. Yleensä tärinä on kohdistunut käsiin ja yläraajoihin ja haittavaikutuksista tavallisin on kohtauksellinen sormien valkenemistaipumus eli Raynaud'n oire. Taudista käytetään myös nimitystä traumaattinen vasospastinen sairaus. Tärinätautiin voi liittyä myös neuropatiaa erikseen tai yhdessä valkosormisuuden kanssa."
Tärinä
Yamaha virago 125->Suzuki bandit s 600->Yamaha r6->Hayabusa L1
No niin, kävin sitten tänään liikkeessä josta Busan ostin ja he antoivat auliisti kokeiluun 4000 km ajetun samanlaisen.
Helpotushan oli suuri kun se pelas juuri samalla lailla kun omani, eli selkee resonanssi välillä 4500-5000 rpm. Tupakki maistui taas tuon lenkin jälkeen normaalia paremmalta....
On se vaan ihme että nyt vasta jossain lähiaikoina aloin kiinnittämään huomiota asiaan, vaikka Gen2 Busilla on tullut ajettua jo 60 tkm...
Helpotushan oli suuri kun se pelas juuri samalla lailla kun omani, eli selkee resonanssi välillä 4500-5000 rpm. Tupakki maistui taas tuon lenkin jälkeen normaalia paremmalta....
On se vaan ihme että nyt vasta jossain lähiaikoina aloin kiinnittämään huomiota asiaan, vaikka Gen2 Busilla on tullut ajettua jo 60 tkm...
Suomalainen Työmies
ex.2008 harmaa/musta
2011 valkee
ex.2008 harmaa/musta
2011 valkee
Jos sulla on ollut aiemmin siinä joku vika, kun ei tärissykiitokori kirjoitti:No niin, kävin sitten tänään liikkeessä josta Busan ostin ja he antoivat auliisti kokeiluun 4000 km ajetun samanlaisen.
Helpotushan oli suuri kun se pelas juuri samalla lailla kun omani, eli selkee resonanssi välillä 4500-5000 rpm. Tupakki maistui taas tuon lenkin jälkeen normaalia paremmalta....
On se vaan ihme että nyt vasta jossain lähiaikoina aloin kiinnittämään huomiota asiaan, vaikka Gen2 Busilla on tullut ajettua jo 60 tkm...