Arska69 kirjoitti:Tyhmänä kyselen, mitä tarkoitusta noilla jalkatappien vastapainoilla on?
Arska69
Niiden tarkoitus on ilmeisesti vähentää tärinää....
Minä vetäsin myös kumit pois tapeilta enkä laittanu niitä vastapainoja. Ei ainakhan ommaan jalkhan tärise häirittevästi eli en ees laita niitä vastapainoja sinne.
Lähteepähän Busa liukhammin, kun pyörä on kevyempi.
nimim. ...mutta kuski 100+ ...hmmm...
Juurinäin, itse riuhtaisin kanssa tapeista orggis kumit, vastapainot yms. vastukset pois ja laitoin tilalle vain pultit reistä läpi, jotta olisi kengän pohjalle edes jotain mihin tarttua
Mutta kuten 'toimeve' ja 'busapappa2' mainitsivat, ei busa värise eikä tärise ilmankaan noita painoja....
Macoshark ja Jaku, kävin tänään Konalan Stormilla eikä siellä ollut kun näitä tappeja. Eivät noista siirtopaloista olleet mitenkään tietoisia ja muutenkin asenne oli 'ei vois vähempää kiinnnostaa'. Tuli Speden vanha rautakauppasketsi mieleen.
Eli siirrytään privaan tai sähköpostiin tämän tilauksen kanssa. Pitää miettiä siirrinpalojen (extension plates) pituus, 23, 30 vai 50mm, jalkatappien malli, suora tai taperoitu eli ohennettu ja tappien väri tietty.
Muille tiedoksi että tässä mietitään TAKAJALKATAPPIEN siirtoa, ei etusten. Toisaalta etusetkin pannaan varmaan samaan tilaukseen jos kiinnostaa.
Tämä proggis etenee nyt niin että ostin kuitenkin Helsingin HD Centeristä Buellin tapit ja sovittelen niitä taakse. Tein jo vanerista sopivan sopituspalan joten nyt ei tarvittais kuin metallimies ottamaan mallia tuosta puisesta versiosta jotta saadaan lopulliset sovituspalat työstettyä. Halpistahan tämä ei ole mutta mitä sitä ei tekisi takapenkkiläisen eteen joka ei koskaan valita muusta kuin tiukasta polvikulmasta.
Buellin tapeilla jalka putoaa ainakin kaksi senttiä ja siirtyy myös kolmisen senttiä ulospäin. Luulisi tuon johonkin vaikuttavan, eikö?
Mä tein sen mitä suunnittelinkin eli tilasin jenkeistä Buellin XB:n tapit. Hintaa tuli postikuluineen hurjat 16 euroa. Vähän niitä piti tunata että istuivat paikalleen, mutta hyvältä tuntuvat.