Jarrujen tehottomuudesta.....
Joka vanhoja muistelee sitä tikulla silmään....mutta kysynpä kuitenkin. Kaivelin siis esille tuon Biken 6/05 lehden jossa bussi mukana vertailussa. Siinähän moitittiin jarrujen tehottomuutta. Lähinnä tulee mieleen etujarrujen teho: Onko niissä sanomista eli tuntuuko tehottomilta? Onko asialle tehtävissä jotain esim jarrupaloja vaihtamalla? Näkyy moni vaihtaneen letkut eli onko siitä ollut minkälaista hyötyä ?
Pakko kysäistä kun itse en vielä ole metriäkään päässyt luukuttamaan ja kaveri oli tuon testin lukenut ja kävi v...tuilemassa että testihäviäjän sitten ostit...
prkl halolla huitelen huomenna
Pakko kysäistä kun itse en vielä ole metriäkään päässyt luukuttamaan ja kaveri oli tuon testin lukenut ja kävi v...tuilemassa että testihäviäjän sitten ostit...
prkl halolla huitelen huomenna
Tehottomat Busan jarrut ei ole. Lähinnä vaivaa tunnottomuus kahvassa ja suurehko puristusvoiman tarve. Teräspunosletkut auttavat kuulemma paljon ja itekki semmoset asensin talven aikana.
Testeissähän noita jarruja on arvosteltu niin TM:ssä kuin Bikessä. Ite ainakin huomasin -05 mallin kohdalla, että jarrut paranivat kunnollisen sisäänajon jälkeen selvästi. Testeissähän taitavat ajaa ihan bräniköillä pyörillä, joten silläkin saattaa olla osuutensa.
Testeissähän noita jarruja on arvosteltu niin TM:ssä kuin Bikessä. Ite ainakin huomasin -05 mallin kohdalla, että jarrut paranivat kunnollisen sisäänajon jälkeen selvästi. Testeissähän taitavat ajaa ihan bräniköillä pyörillä, joten silläkin saattaa olla osuutensa.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Joka testejä uskoo, sitä kepillä ...seen.
Ei ole tehottomat, mutta tehokkaampiakin toki löytyy. Teräspunosletkut erittäin suositeltavat, varsinkin vanhempiin pyöriin, alkuperäiset rättiletkut kun väsyvät. Palojen keskinäisiin eroihin en ota kantaa, tuntuu kannattajansa löytyvän ihan joka merkille ja tyypille. ...vähän kuin renkaissa.
Ei ole tehottomat, mutta tehokkaampiakin toki löytyy. Teräspunosletkut erittäin suositeltavat, varsinkin vanhempiin pyöriin, alkuperäiset rättiletkut kun väsyvät. Palojen keskinäisiin eroihin en ota kantaa, tuntuu kannattajansa löytyvän ihan joka merkille ja tyypille. ...vähän kuin renkaissa.
Joo, oli se semmonen systeemi ja toimi kyllä pirun hyvin. Mut, ei siinä, äkkiä sitä oppi taas "oikean" jarrutus systeemin Busallaki! Mut, joo....toimi ne....gold kirjoitti:jokiar kirjoitti:Joo, edellisessä pyörässä oli kyllä...hmm..miten sen nyt sanois, "tunnokkaammat" jarrut (xx),
Muutapa en sit siitä muistakkaan
Oliko sulla se ABS-jarrullinen malli?
Onkos niissä kaikissa se "tasaaja" systeemi, että kun kahvasta puristaa niin molemmat päät jarruttaa?
Ei niissä XX ABS ole vaan systeemi joka siirtää painetta myös takajarrulle pelkällä etusella jarruttaessa. Myös pelkkää poljinta painaessa jarruttaa myös etunen jonkin verran.
Kokonaisuutena XX jarrut ovat mielestäni hyvin pelaavat ja ihan tehokkaan tuntuisetkin.
Tuntuivat ne toimivan ratallakin ihan hyvin eli kovissakaan jarrupaikoissa ei takapää mennyt lukkoon, kuin lievästi.
Saapa nähdä millainen on ero Busaan
Pari viikkoa vielä niin sittenhän se alkaa selviämään
Kokonaisuutena XX jarrut ovat mielestäni hyvin pelaavat ja ihan tehokkaan tuntuisetkin.
Tuntuivat ne toimivan ratallakin ihan hyvin eli kovissakaan jarrupaikoissa ei takapää mennyt lukkoon, kuin lievästi.
Saapa nähdä millainen on ero Busaan
Pari viikkoa vielä niin sittenhän se alkaa selviämään
Onko kukaan yrittänyt hakea lisätehoa jarruihin paloja vaihtamalla? Itsellä ajatus kokeilla erilaisia jarrupaloja orkkisten tilallle. Tarvikepaloja vaan on tarjolla kirjava määrä. Olisko kellään kokemuksia ja suosituksia jostakin merkistä ja tyypistä?
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Jossain oli tästäkin keskustelua mutta EBC GFA++ palat ainakin purevat hyvin busan vakiojarruissa. Saa mm. Stormilta.Jone kirjoitti:Onko kukaan yrittänyt hakea lisätehoa jarruihin paloja vaihtamalla? Itsellä ajatus kokeilla erilaisia jarrupaloja orkkisten tilallle. Tarvikepaloja vaan on tarjolla kirjava määrä. Olisko kellään kokemuksia ja suosituksia jostakin merkistä ja tyypistä?
Club 100 m/s
Busan jarrut on kyllä riittävän tehokkaat mutta etujarrun tuntuma on jotenkin "pallomainen" kuin siellä olisi ilmaa jota siellä ei kuitenkaan ole.Ehkä johtuu jarruletkuista tuntuu aika moni vaihtaneen punottuihin. Dual jarrut toimii hyvin kyllä normaali ajossa ja varsinkin vähemmän ajaneilla äxön tilanteissa mutta eivät sovellu kunnon rata-ajoon jossa käytetään pelkkää etusta ja vaihdetta (luistokytkin) busankin kytkin on luisto-ominaisuudella mutta ei käsittääkseni varsinainen luistokytkin. Tää on kai ikkuisuus kysymys yks tykkää äitistä toinen tyttärestä mut mieku alan olla nii vanha ni miu on tykättävä vähä molemmist eli ainaha se oma pyörä paras on varsikii ku ei oo niitä kaikkii muita yht aikaa tallis vertailtavan. Ei no kyl busa paras pyörä on ainakii miul tähämännes olleist, mut mie en välttämät ite oo nyt paras busa selkää ku nuo ajokamppeet tuntuu vaa kutistuva koko aja. Mut oon mie vaik vähä väkise ajant melkei viissattaa kilometrii tänä kevvään, ja hyvält o maistunt. Kirjottelloo seitkytluvu alus prätkäiky ja vapu nyt alottant Martti
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
-Artsi- kirjoitti:Jone kirjoitti:Onko kukaan yrittänyt hakea lisätehoa jarruihin paloja vaihtamalla? Itsellä ajatus kokeilla erilaisia jarrupaloja orkkisten tilallle. Tarvikepaloja vaan on tarjolla kirjava määrä. Olisko kellään kokemuksia ja suosituksia jostakin merkistä ja tyypistä?
Jossain oli tästäkin keskustelua mutta EBC GFA++ palat ainakin purevat hyvin busan vakiojarruissa. Saa mm. Stormilta.
Eikö nuo ole sintteripalat? Voiko käyttää vakiolevyillä? Vai onko nuo orkkispalatkin sintterit?
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
600+ euroa noihin omiin jarruihin on pikalaskutoimituksella mennyt mutta TOIMII... :p
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:600+ euroa noihin omiin jarruihin on pikalaskutoimituksella mennyt mutta TOIMII... :p
Oot sitte varmaan laittanu uusiks koko jarrut? Jotain haluttais itekki tehä vielä noille jarruille. Teräspunosletkut paransi jarrutuntumaa, mutta purevuutta saisi olla enemmän. Ei ole hyvät vieläkään. Huhu kertoo, että erilaisilla jarrupaloilla voisi vaikuttaa aika paljonkin, siksi tässä kyselenkin.
Ihme juttu kun edellisessä Busassa vm -01 oli selvästi paremmat jarrut, kuin tässä nykyisessä -05:ssa! Siihen tulee tietenkin verrattua. Samat komponentithan ne pitäs olla. Eihän noita Busan jarruja ole tietääkseni päivitetty tehtaan toimesta mitenkään.
Edited By Jone on 1146339613
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87