päästömittaukset

Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Onko kellään karttaa, millä pääsisi pakokaasupäästöistä katsastuksessa läpi? Sehän tehdään n. 3500 kiekan kohdalla. Tuottaa vaikeuksia :p��sein��n: :apua:
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

commari+läppäri konttorille mukaan,säädät siinä sitten kohalleen..
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Jonkun verran E85 tankkiin bensan sekaan, menee mittauksista heittämällä. Autoissa käytetty 10-20% bensaa loppu E85, päästöt kohdallaan ja vielä lähtee hienosti käyntiin.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Tepa kirjoitti:commari+läppäri konttorille mukaan,säädät siinä sitten kohalleen..
No kun liikkeessä yritettiin saada tuo kierrosalue niin alas kuin oli mahdollista käynnin suhteen, mutta siltikin 2x liian suuria lukemia... Tuota E85 pitää kokeilla jos ei muuten saa onnistumaan. Ihme juttu, eihän lisärikastuskaan vaikuta vielä tuossa vaiheessa ja omasta ecusta tosiaan niin alas kuin suinkin :( muuten olis jo leimassa :oops:
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Onkos sulla kommari vai oma ecu "säädetty"
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Kommari :p

ECU:lla tietty. Voihan olla, että syypää päästöihin oli toi ¤%/&#¤% shellin Vpower. Alkoi kerran dynossa kiehumaan, ja en ajatellut yhtään, kun taas tankkasin sitä soosia ennen säätöjä. Nyt kun seuraavan kerran laitetaan tulille, näkee vaikuttaako pelkkä polttoaine tohon.

Päätin jo kerran etten ikinä sotkeudu tohon shellin pöperöön kun meni yksi dynoreissu poskelleen ja taas sotkeuduin... :p��sein��n:

Uskokaa tai älkää, ääni tankissa oli silloin kuin perunoita olisi keittänyt. :wtf:
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

kyllä mä oon kaks tööbo-busaa käyny kommarilla leimaamassa,eikä oo tehny ees tiukkaa...
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Onko mitattu tyhjäkäynnillä vai 1/3 max tehosta?
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

Jaku kirjoitti:Onko mitattu tyhjäkäynnillä vai 1/3 max tehosta?
molemmilla..
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Joku on pielessä jos ei mene päästöistä läpi, esim. se ettei ecu saa oikeaa alipainetietoa. Jos ei saa niin sinne syötetään about kaksi-kolme kertaa tarvittava määrä bensaa niin eipä ole ihme...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

IAP kartta onkin hieman kinnisempi säätää URBO laitteissa.

Läppäriä kiinni ja "simuloit" testi tilanteen niin näät kartalta millä alueella mennään
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Voisko sitten se IAP anturi olla rikki? Se ei kyllä näytä jatkuvasti sitä C13 virhettä, ainoastaan kun innostuu panemaan painetta pyttyyn. Voiko sitä anturia testata mitenkään?
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Jaku kirjoitti:Voisko sitten se IAP anturi olla rikki? Se ei kyllä näytä jatkuvasti sitä C13 virhettä, ainoastaan kun innostuu panemaan painetta pyttyyn. Voiko sitä anturia testata mitenkään?
Voi yleismittarilla, muistelen että 5V on syöttö (joku voi tarkentaa) ja jonka pitäisi muuttua kun teet alipainetta anturille.

Asian näät myös läppäriltä / painemittari... eli jos mittari näyttää esim -0,2bar niin samalla alueella pitäisi olla läppärilläkin
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Olisko tuosta mitään apua, varmaan kyllä jo luettu.

http://www.busanistit.org/foorumi/ikonboard.cgi?act=ST;f=34;t=3432




Edited By gsxr on 1339074901
Vastaa Viestiin