Terve, en onnistu löytämään servicemanualista tuota bensanmittarin signaalijohdon resistanssilukua. Pyörään on vaihdettu Koson mittaristo ja alkanu pännimään tuo väärin näykyvä bensamäärä. Koson asennusoppaassa kerrotaan, että resistanssia voi säätää 100 - 510 välillä ja ainut mitä huoltomanuaalista löysin niin tyhjänä resistanssia 130-133 ja täytenä 11-13.
Osaako joku fiksumpi kertoa, että paljonko resistanssiluvuksi kuuluu laittaa? ja onko sillä väliä mittariin asettaessa, että onko tankki täynnä vai tyhjä?
Bensamittarin resistanssi
tyhymänä kysyn...jos sulla on johot käjessä...niin mikset mittaa? kyllähä se tieten kätevä sellanenki mittari on olla olemassa...jos siinä omisa johtoissa on vastus jotain joka muuttuu välillä jotain...niin on ainaki haarukka misä se liikkuu...ot,tankki täyteen ja polkupyörän mittarista 300km ja tankille nii ei lopu pensa 

http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekee/IMG_0436.JPG.html ööö...seolijo rikki.
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
mittari on asennettu vanhan omistajan toimesta aiemmin, mutta näyttää bensamäärän väärin.Kekee kirjoitti:tyhymänä kysyn...jos sulla on johot käjessä...niin mikset mittaa? kyllähä se tieten kätevä sellanenki mittari on olla olemassa...jos siinä omisa johtoissa on vastus jotain joka muuttuu välillä jotain...niin on ainaki haarukka misä se liikkuu...ot,tankki täyteen ja polkupyörän mittarista 300km ja tankille nii ei lopu pensa
no siis onko siinä mittarissa säätöä? laita tankki täyteen ja sääjä sillai että näyttää täyttä ku johot kiinni ja hanikasta tai josatai dippikytkimistä mistä sääjätki nii sillai että just ja just näyttää 100% sitte puoleen tankkiin ja teet samat että näyttää 50% tosiaan en noitten sielun elämää tiiä ja millane toi bensa mittarin anturi busasasssa ees on...löytyy varmaan muuten ohjeet mittarin valmistajan sivuilta ?
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekee/IMG_0436.JPG.html ööö...seolijo rikki.
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
Noin se menee, tyhjänä (tai kun ~5 litraa jäljellä) resistanssi on 130-133 ohm ja täytenä 11-13 ohm. Jos Koson mittaristo ei taivu tuolle välille niin lisää mittarille menevän johdon väliin vaikka 200 ohm vastus. Sen jälkeen nuo luvut on vastaavasti tyhjänä 330-333 ohm ja täytenä 211-213 ohm.
edit: taitaa tuo Busan anturi toimia just päinvastoin mitä tuo Koso olettaa (eli täytenä isompi vastus kuin tyhjänä)?
Edited By jarim on 1339041780
edit: taitaa tuo Busan anturi toimia just päinvastoin mitä tuo Koso olettaa (eli täytenä isompi vastus kuin tyhjänä)?
Edited By jarim on 1339041780
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kyllä tuon varmaan saa oikein toimimaan kunhan löytää oikean luvun tohon. Aluksi ongelma oli, että näytti enempi polttoainetta mitä tankissa oli oikeasti. Nyt on tuo lukema saatu kääntymään toisin päin, mutta hiukan ärsyttää ajaa "sokkona" tuolla. Kun bensamittari näyttää tyhjää 150 - 200km ajon jälkeen.
Onkohan GSX1400F bensamittarilla ja busan mitään yhteistä? Kaveri saanut saman mittarin näyttämään täysin oikein em. pyörässä. Ei etsinnöistä huolimatta vaan löydetty mistään asetuksia jotka hän oli aikoinaan siihen laittanut.
Onkohan GSX1400F bensamittarilla ja busan mitään yhteistä? Kaveri saanut saman mittarin näyttämään täysin oikein em. pyörässä. Ei etsinnöistä huolimatta vaan löydetty mistään asetuksia jotka hän oli aikoinaan siihen laittanut.