Tietysti aina on olemassa myös se mahdollisuus, että teknisen vian tms johdosta kampe lähtee lapasesta ennen jarrupaikkaa. Tästä näkökulmasta tarkasteltuna ajosuunta olisi hyvä pitää mahdollisimman "puhtaana" kaikesta mikä voi aiheuttaa törmäämisen.
Parasta olisi jos jarrumerkin kohdalle sais viritettyä vaijerin tms n 3 metrin korkeuteen jossa vilkkuvaloja kiinni.
Lappeenrannassa kenttäajoa la 26.05.2012
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Paitsi sitte jos tuijottaa vain kiekkamittaria että milloin lyödä isompaa kehiin ,niin siinä jää kaikki muut huomioimatta. Nim.merk. Itellä kävi juurikin näin 2 vuotta sitte. Vilkkuauton kohdalla löin vielä kuutosta kehiin ja nostin katseeni takas kiitoradalle. Ja ylläri ylläri,eihän täällä ole enää ketään,huh.
Jarrut pohjaan ja ukko ylös. Onneksi kerkesin pysähtyä ihan hyvissä ajoin(100m) ennen hietikkoa.
Jarrumerkkiukko sanoi:"että voisit ruveta jarruttelee HIEMAN aiemmin , ku näytti hurjalta menos."
Nykyään ei tartte tuijottaa mittareita ku on vaihto valo joka ei jää huomaamatta ja vaihdevalo myös.
Ei muutaku hanaa ja isompaa kehiin ainaku välähtää silmille.
Siinä jää aikaa ihailla maisemiakin
Jarrut pohjaan ja ukko ylös. Onneksi kerkesin pysähtyä ihan hyvissä ajoin(100m) ennen hietikkoa.
Jarrumerkkiukko sanoi:"että voisit ruveta jarruttelee HIEMAN aiemmin , ku näytti hurjalta menos."
Nykyään ei tartte tuijottaa mittareita ku on vaihto valo joka ei jää huomaamatta ja vaihdevalo myös.
Ei muutaku hanaa ja isompaa kehiin ainaku välähtää silmille.
Siinä jää aikaa ihailla maisemiakin
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Viime vuonna Lappeessa oli aiemman palautteen johdosta hommattu jarrumerkin kohdalle vielä Destian auto näkyvillä vilkuilla ja kenttävalot oli suojattu vuorivillapaaleilla. Muista kiireistä johtuen yhteydenpito järjestäjiin jäi tältä keväältä, mutta varmaankin syksyllä asia taasen korjaantuu.
Nyt oli 5. kerta, kun Lappeessa ajelin, joten jokinmoinen kokemus on ehtinyt kertyä ko. kentästä ja yleensäkin kenttäajoista.
Hyviä neuvoja on toki tullut, mutta kyllä sen kuskin pitää koko vedon aikana olla hajulla, missä jarrumerkki on.
Liika yrittäminen ja keskittyminen johonkin muuhun aiheuttaa varmastikin sattuneen kaltaisia tilanteita.
Ekassa vedossa keskityin kyllä täysin jarrumerkkiin & lippumieheen ja pysymään pois siitä Veten porsimasta öljystä. Jo tieto tuosta öljystä kentällä lisäsi jännitysmomenttia, joten eka veto tunnustellen.
Muutenkin kannattaisi kuskien kiinnittää enemmän huomiota turvalliseen suoritukseen ja keskittyä yhteen asiaan kerrallaan ja lisäksi tarkistamaan, että se pyörä on muutenkin kunnossa ja turvallinen ajaa (renkaiden ja ketjujen kunto jarruja unotamattakaan).
Kaikesta huolimatta pikaista paranemista kontanneelle kuskille!
Toivottavasti toi oli tän (ja tulevienkin) kauden ainut onnettomuus näissä kinkereissä ja toivottavasti antaa aihetta miettiä harrastukseen liittyviä riskejä itse kullekin.
Ja onnea uudelle +200 mph kuskille!
Nyt oli 5. kerta, kun Lappeessa ajelin, joten jokinmoinen kokemus on ehtinyt kertyä ko. kentästä ja yleensäkin kenttäajoista.
Hyviä neuvoja on toki tullut, mutta kyllä sen kuskin pitää koko vedon aikana olla hajulla, missä jarrumerkki on.
Liika yrittäminen ja keskittyminen johonkin muuhun aiheuttaa varmastikin sattuneen kaltaisia tilanteita.
Ekassa vedossa keskityin kyllä täysin jarrumerkkiin & lippumieheen ja pysymään pois siitä Veten porsimasta öljystä. Jo tieto tuosta öljystä kentällä lisäsi jännitysmomenttia, joten eka veto tunnustellen.
Muutenkin kannattaisi kuskien kiinnittää enemmän huomiota turvalliseen suoritukseen ja keskittyä yhteen asiaan kerrallaan ja lisäksi tarkistamaan, että se pyörä on muutenkin kunnossa ja turvallinen ajaa (renkaiden ja ketjujen kunto jarruja unotamattakaan).
Kaikesta huolimatta pikaista paranemista kontanneelle kuskille!
Toivottavasti toi oli tän (ja tulevienkin) kauden ainut onnettomuus näissä kinkereissä ja toivottavasti antaa aihetta miettiä harrastukseen liittyviä riskejä itse kullekin.
Ja onnea uudelle +200 mph kuskille!
Club 100 m/s Otalampi
no niin pääsee itse uhrikin sanomaan jotain,ei nyt kuitenkaan ihan ensikertalainen tässä touhussa,4 vuosi koluttu näitä kinkereitä,eri mopoilla tosin,hallissa paras jarrumerkin paikka,näkyy sille likinäköisellekin kaverille joka autosta katselee lippumiestä..hyviä neuvoja tosin kyllä kaikki,mutta tekevälle sattuu,kyllä sitä itsekkin ihmetteli että nyt rupee ajo kestään..tais lippukaveri pistää just tupakas,kun vedin ohi..tosiasiassa en koko kaveria nähny,ekalla vedolla kylläkin...mutta onni onnettomuudessa,kuudes niskanikama palasina,lapaluu ja solisluu murtui,niskan kaikki siteet repesi,nilkat mustana,vasemman polven sisäsiteet repesivät...hyvät ajovarusteet taisi pelastaa hengen,ja lihat ympärillä..tämän kesän riennot ohi,ens vuonna uudestaan kun kerran hengissä selvittin...hyviä vetoja kaikille kuskeille,ottakaa opiksi,kokeneellekin kuskille voi sattua......t,Jake
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Toipumista sinne sairasvuoteelle.... näinhän se on et tekevälle sattuu ja hyvä kun pystyit tännekkin mietteitä laitamaan, ne on opiksi kaikille harrastajillejake13 kirjoitti:no niin pääsee itse uhrikin sanomaan jotain,ei nyt kuitenkaan ihan ensikertalainen tässä touhussa,4 vuosi koluttu näitä kinkereitä,eri mopoilla tosin,hallissa paras jarrumerkin paikka,näkyy sille likinäköisellekin kaverille joka autosta katselee lippumiestä..hyviä neuvoja tosin kyllä kaikki,mutta tekevälle sattuu,kyllä sitä itsekkin ihmetteli että nyt rupee ajo kestään..tais lippukaveri pistää just tupakas,kun vedin ohi..tosiasiassa en koko kaveria nähny,ekalla vedolla kylläkin...mutta onni onnettomuudessa,kuudes niskanikama palasina,lapaluu ja solisluu murtui,niskan kaikki siteet repesi,nilkat mustana,vasemman polven sisäsiteet repesivät...hyvät ajovarusteet taisi pelastaa hengen,ja lihat ympärillä..tämän kesän riennot ohi,ens vuonna uudestaan kun kerran hengissä selvittin...hyviä vetoja kaikille kuskeille,ottakaa opiksi,kokeneellekin kuskille voi sattua......t,Jake
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Koska mahtaa olla syksyn ilmailupäivä ? Alkaa syyskuu lähenemään.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc