Lappeenrannassa kenttäajoa la 26.05.2012
Tätä viestiketjua lukiessa tulee sellainen olo, että alkaa odotukset kotikatsomoissa olla aika korkealla. Jollei kukaan aja yli 400 tulosta ja jos ei tule useampaa uutta sadanmetrin kerholaista, niin tulostaso on aivan paska.
Liekö sitten Jorman (ja Kawasakin) ajamien järjettömän kovien tulosten vika?
Alunperin huippunopeusajojen tarkoituksena lienee ollut, että jokainen voi pyörämerkkiin ja tehoon katsomatta käydä ajamassa kerrankin laillisesti (omia) kovia nopeuksia ja kokeilla omia rajojaan.
Lappeenrannassa oli sivu/sivuvastaista tuulta arviolta 3-4 metriä sekunnissa. Siinä me velliperseet (jotka emme uskaltautuneet lauantaina ajamaan) saatettais jo päästää kuutosella kaasusta, kun tuuli alkaa painaa keulaa pois alta vähän ennen mittauspistettä.
Lisäksi radalla oli Veten moottoriöljyt, puolesta matkasta eteenpäin ja jatkui vielä jarrutusalueellekin. Moni prätkäkuski tuntui miettivän lähtöviivalla, että mitä jos osuu siihen vanaan...
Siitäkin huolimatta monta positiivista asiaa lauantaina Lpr:ssä:
- monta ensikertalaista mukana, kiva saada uutta verta harrastajaporukkaan, TERVETULOA!
- moni muukin kuin ensikertalaiset tekivät omia ennätyksiään, ONNITTELUT!
- uusia 300 km/h ylittäjiä, ONNITTELUT!
- uusi 200 mph kerholainen, ONNITTELUT!
- Tompalle oma uusi ennätys, ONNITTELUT!
-Räisäselle todella kova tulos ensikertalaiseksi, tutkan mukaan 307, ONNITTELUT!
Hallissa ja Joensuussa mennään ehkä kovempaa, mutta nyt 2012 nopeimpien listalla ovat ne, jotka ajoivat kovimpia tuloksia Lappeenrannassa.
Liekö sitten Jorman (ja Kawasakin) ajamien järjettömän kovien tulosten vika?
Alunperin huippunopeusajojen tarkoituksena lienee ollut, että jokainen voi pyörämerkkiin ja tehoon katsomatta käydä ajamassa kerrankin laillisesti (omia) kovia nopeuksia ja kokeilla omia rajojaan.
Lappeenrannassa oli sivu/sivuvastaista tuulta arviolta 3-4 metriä sekunnissa. Siinä me velliperseet (jotka emme uskaltautuneet lauantaina ajamaan) saatettais jo päästää kuutosella kaasusta, kun tuuli alkaa painaa keulaa pois alta vähän ennen mittauspistettä.
Lisäksi radalla oli Veten moottoriöljyt, puolesta matkasta eteenpäin ja jatkui vielä jarrutusalueellekin. Moni prätkäkuski tuntui miettivän lähtöviivalla, että mitä jos osuu siihen vanaan...
Siitäkin huolimatta monta positiivista asiaa lauantaina Lpr:ssä:
- monta ensikertalaista mukana, kiva saada uutta verta harrastajaporukkaan, TERVETULOA!
- moni muukin kuin ensikertalaiset tekivät omia ennätyksiään, ONNITTELUT!
- uusia 300 km/h ylittäjiä, ONNITTELUT!
- uusi 200 mph kerholainen, ONNITTELUT!
- Tompalle oma uusi ennätys, ONNITTELUT!
-Räisäselle todella kova tulos ensikertalaiseksi, tutkan mukaan 307, ONNITTELUT!
Hallissa ja Joensuussa mennään ehkä kovempaa, mutta nyt 2012 nopeimpien listalla ovat ne, jotka ajoivat kovimpia tuloksia Lappeenrannassa.
Club 100 m/s Otalampi
Sawon Woima - vähän niin kuin turbo, mutta pienempi ahdin ja vähemmän voimaa
Sawon Woima - vähän niin kuin turbo, mutta pienempi ahdin ja vähemmän voimaa
- Sika-nauta
- Viestit: 42
- Liittynyt: 05 Huhti 2011, 09:08
Kiitämme. Olihan taas kokemus ajaa mittari pohjassa täysin ummikkona "sokeena" pyörä kallellaan tuulessa voblaten. Tulipahan uusia säätöjä mieleen mitä ei osannut edes ajatella.
-Loistava keli aurinko, lämmintä OK.
-Keltanen lippumies OK
-Vihreä nurmikko taustalla OK
-Jarrumerkki keltanen kuorma auto OK
Mutta kun nämä yhdistetään ja katsotaan Oranssin pleksin läpi maaten tankinpäällä .... Kaikki on vaan tasasta massaa ilman mitään kiintopistettä, eikä mitään lippua tai kuormaautoa edes huomannut... ellei noussut pleksin takaa ylös.
Pyörä olisi halunnut mennä lujenpaakin mutta kuskilta loppu vaan pokka pitää sokeena kaasupohjassa arvaten "kuins pitkällä sitä nyt ollaan ajeltu".
No ensi kertaan,, kokeillaan vetää torvipohjassa ja loppuun asti.
Jos sitä pääsisi pullonhengellä yli 307
-the Räisänen-
Edited By Sika-nauta on 1338202065
-Loistava keli aurinko, lämmintä OK.
-Keltanen lippumies OK
-Vihreä nurmikko taustalla OK
-Jarrumerkki keltanen kuorma auto OK
Mutta kun nämä yhdistetään ja katsotaan Oranssin pleksin läpi maaten tankinpäällä .... Kaikki on vaan tasasta massaa ilman mitään kiintopistettä, eikä mitään lippua tai kuormaautoa edes huomannut... ellei noussut pleksin takaa ylös.
Pyörä olisi halunnut mennä lujenpaakin mutta kuskilta loppu vaan pokka pitää sokeena kaasupohjassa arvaten "kuins pitkällä sitä nyt ollaan ajeltu".
No ensi kertaan,, kokeillaan vetää torvipohjassa ja loppuun asti.
Jos sitä pääsisi pullonhengellä yli 307
-the Räisänen-
Edited By Sika-nauta on 1338202065
K8 Ormu .2011. 200.7hv ECUeditor/ Sami. 1/4 mile 9.78s / 230km/t
2012. 238hv 1/4 mile 9.65s / 243km/t
2013. 238hv 1/4 mile 9.51s
2014 "T" 305hv +200mph
2012. 238hv 1/4 mile 9.65s / 243km/t
2013. 238hv 1/4 mile 9.51s
2014 "T" 305hv +200mph
Sika-nauta, ai se olit sinä, hyvä meininki ja meet varmasti kovempaa jatkossa, mukaan vaan joka kinkereille.
Jiihoo, asiaa vahvalla kokemuksella. Olishan siellä ollu nopea Nakamura parkissa.
Ja olikos tällä Rainmakerilla se punanen 12R, semmonen on nähty lpr:ssa useamman kerran.
Jiihoo, asiaa vahvalla kokemuksella. Olishan siellä ollu nopea Nakamura parkissa.
Ja olikos tällä Rainmakerilla se punanen 12R, semmonen on nähty lpr:ssa useamman kerran.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...no huh huh...lajilla on vaaransa.Heksa kirjoitti:Bomberilla kuva pyörästä ja miehestä joka ajo pitkäksi lappeenrannassa.
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Tästä oli aikasemmin puhetta että koitettais opastaa ensikertalaisia ihan perusvinkeillä, ettei pääsis sattuun vahinkoja. Mutta lpr:ssa se on hieman vaikeaa kaikkien ollessa samassa pitkässä jonossa. Hallissa voisi onnistua helpommin ja Joensuussa ihan varmasti. Jiihoolla oli jo antaa vinkkiä paikan päällä, trippi nolliin ja kattoo mailin paikkaa siitä jos muuten näkyvyys huono. Toinen voisi olla että maksimikiihdytyksellä kun kuutonen silmässä kuluu tietty sekuntimäärä kun pitää alkaa jarruttaan. Ennemmin himmaa ennen tutkaa ja koittaa uudestaan kun antaa tämmöistä tapahtua.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Huh huh! Onneksi ei ukolle käynyt pahemmin! Pitää ruveta itsekin käyttämään varalta tuota trippimittaria vaikka nyt kyllä keskityin lippumieheen ja huomasin sen molemmilla kerroilla. Oli vaan kova homma saada busa pysymään poissa veten öljyistä, kun tuuli yritti väkisin painaa siihen oikeaan reunaan...
SMR
Busanistit +200mph Club Finland
Busanistit +200mph Club Finland
Onko niin, että me prätkällä ajavat emme välttämättä lippumiestä tarvitse jarrupaikan alkua näyttämässä? Mikä olisi näkyvä tapa ilmoittaa se paikka jatkossa? Kerätään ehdotuksia ja viedään tiedoksi syksyn ajoissa toteutettavaksi. Kuinka näissä muissa tapahtumissa on homma toteutettu ja onko toiminut?
+200mph CLUB FINLAND
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...ainaki Hallissa on vilkkuautoja molemmin puolin mailin kohalla lippumiehen lisäksi. Näkyy siniset vilkkuvalot hyvin (armeijan palo- tms muuta kaluston katolla).Ginkaze kirjoitti:Kuinka näissä muissa tapahtumissa on homma toteutettu ja onko toiminut?
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Joensuussa ambulanssi poikittain kiitoradan laidalla vilkut päällä. Näkyy hyvin. Hallissa sama, mutta suuri paloauto. Hallissa jarrupaikka ei näy lähtöön koska kiitorata laskeutuu muutaman metrin 1km jälkeen.Ginkaze kirjoitti:Onko niin, että me prätkällä ajavat emme välttämättä lippumiestä tarvitse jarrupaikan alkua näyttämässä? Mikä olisi näkyvä tapa ilmoittaa se paikka jatkossa? Kerätään ehdotuksia ja viedään tiedoksi syksyn ajoissa toteutettavaksi. Kuinka näissä muissa tapahtumissa on homma toteutettu ja onko toiminut?
Nyrkkisääntönä sanoisin, että semmonen maali mikä näkyy lähtöön, niin sitä on helppo seurata ajon aikana.
Testeissä on käytetty joko lanssia tai siviiliautoa hätävilkut päällä. Jarrumerkin sijainti ja miltä se näyttää pitää olla tiedossa ennen täysillä ajelua.
Lippumiehellä ei tee tasan mitään mopoilija. Sinisillä vilkuilla varustettu auto (tai useampi) ja vilkut päällä on muualla aina ollut ja ne on huomannut.Ginkaze kirjoitti:Onko niin, että me prätkällä ajavat emme välttämättä lippumiestä tarvitse jarrupaikan alkua näyttämässä? Mikä olisi näkyvä tapa ilmoittaa se paikka jatkossa? Kerätään ehdotuksia ja viedään tiedoksi syksyn ajoissa toteutettavaksi. Kuinka näissä muissa tapahtumissa on homma toteutettu ja onko toiminut?