Lappeenrannassa kenttäajoa la 26.05.2012

Löpinää rata-, strip-, nopeusajoihin liittyvistä tapahtumista.
jiihoo
Viestit: 50
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 16:49
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja jiihoo »

Tätä viestiketjua lukiessa tulee sellainen olo, että alkaa odotukset kotikatsomoissa olla aika korkealla. Jollei kukaan aja yli 400 tulosta ja jos ei tule useampaa uutta sadanmetrin kerholaista, niin tulostaso on aivan paska.

Liekö sitten Jorman (ja Kawasakin) ajamien järjettömän kovien tulosten vika?
Alunperin huippunopeusajojen tarkoituksena lienee ollut, että jokainen voi pyörämerkkiin ja tehoon katsomatta käydä ajamassa kerrankin laillisesti (omia) kovia nopeuksia ja kokeilla omia rajojaan.

Lappeenrannassa oli sivu/sivuvastaista tuulta arviolta 3-4 metriä sekunnissa. Siinä me velliperseet (jotka emme uskaltautuneet lauantaina ajamaan) saatettais jo päästää kuutosella kaasusta, kun tuuli alkaa painaa keulaa pois alta vähän ennen mittauspistettä.

Lisäksi radalla oli Veten moottoriöljyt, puolesta matkasta eteenpäin ja jatkui vielä jarrutusalueellekin. Moni prätkäkuski tuntui miettivän lähtöviivalla, että mitä jos osuu siihen vanaan...

Siitäkin huolimatta monta positiivista asiaa lauantaina Lpr:ssä:
- monta ensikertalaista mukana, kiva saada uutta verta harrastajaporukkaan, TERVETULOA!
- moni muukin kuin ensikertalaiset tekivät omia ennätyksiään, ONNITTELUT!
- uusia 300 km/h ylittäjiä, ONNITTELUT!
- uusi 200 mph kerholainen, ONNITTELUT!
- Tompalle oma uusi ennätys, ONNITTELUT!
-Räisäselle todella kova tulos ensikertalaiseksi, tutkan mukaan 307, ONNITTELUT!

Hallissa ja Joensuussa mennään ehkä kovempaa, mutta nyt 2012 nopeimpien listalla ovat ne, jotka ajoivat kovimpia tuloksia Lappeenrannassa.
Club 100 m/s Otalampi

Sawon Woima - vähän niin kuin turbo, mutta pienempi ahdin ja vähemmän voimaa
Avatar
Sika-nauta
Viestit: 42
Liittynyt: 05 Huhti 2011, 09:08

Viesti Kirjoittaja Sika-nauta »

Kiitämme. Olihan taas kokemus ajaa mittari pohjassa täysin ummikkona "sokeena" pyörä kallellaan tuulessa voblaten. Tulipahan uusia säätöjä mieleen mitä ei osannut edes ajatella.
-Loistava keli aurinko, lämmintä OK.
-Keltanen lippumies OK
-Vihreä nurmikko taustalla OK
-Jarrumerkki keltanen kuorma auto OK

Mutta kun nämä yhdistetään ja katsotaan Oranssin pleksin läpi maaten tankinpäällä .... Kaikki on vaan tasasta massaa ilman mitään kiintopistettä, eikä mitään lippua tai kuormaautoa edes huomannut... ellei noussut pleksin takaa ylös.

Pyörä olisi halunnut mennä lujenpaakin mutta kuskilta loppu vaan pokka pitää sokeena kaasupohjassa arvaten "kuins pitkällä sitä nyt ollaan ajeltu".

No ensi kertaan,, kokeillaan vetää torvipohjassa ja loppuun asti.

Jos sitä pääsisi pullonhengellä yli 307

-the Räisänen-




Edited By Sika-nauta on 1338202065
K8 Ormu .2011. 200.7hv ECUeditor/ Sami. 1/4 mile 9.78s / 230km/t
2012. 238hv 1/4 mile 9.65s / 243km/t
2013. 238hv 1/4 mile 9.51s
2014 "T" 305hv +200mph
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Sika-nauta, ai se olit sinä, hyvä meininki ja meet varmasti kovempaa jatkossa, mukaan vaan joka kinkereille.

Jiihoo, asiaa vahvalla kokemuksella. Olishan siellä ollu nopea Nakamura parkissa.

Ja olikos tällä Rainmakerilla se punanen 12R, semmonen on nähty lpr:ssa useamman kerran.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Bomberilla kuva pyörästä ja miehestä joka ajo pitkäksi lappeenrannassa.
SMR
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Heksa kirjoitti:Bomberilla kuva pyörästä ja miehestä joka ajo pitkäksi lappeenrannassa.
...no huh huh...lajilla on vaaransa.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Heksa kirjoitti:Bomberilla kuva pyörästä ja miehestä joka ajo pitkäksi lappeenrannassa.
Linkki?
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Tästä oli aikasemmin puhetta että koitettais opastaa ensikertalaisia ihan perusvinkeillä, ettei pääsis sattuun vahinkoja. Mutta lpr:ssa se on hieman vaikeaa kaikkien ollessa samassa pitkässä jonossa. Hallissa voisi onnistua helpommin ja Joensuussa ihan varmasti. Jiihoolla oli jo antaa vinkkiä paikan päällä, trippi nolliin ja kattoo mailin paikkaa siitä jos muuten näkyvyys huono. Toinen voisi olla että maksimikiihdytyksellä kun kuutonen silmässä kuluu tietty sekuntimäärä kun pitää alkaa jarruttaan. Ennemmin himmaa ennen tutkaa ja koittaa uudestaan kun antaa tämmöistä tapahtua.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Huh huh! Onneksi ei ukolle käynyt pahemmin! Pitää ruveta itsekin käyttämään varalta tuota trippimittaria vaikka nyt kyllä keskityin lippumieheen ja huomasin sen molemmilla kerroilla. Oli vaan kova homma saada busa pysymään poissa veten öljyistä, kun tuuli yritti väkisin painaa siihen oikeaan reunaan...
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Ja sehän kannattaa muistaa että trippi näyttää väärin jos välityksiä muutellaan... :bulb:
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Joensuussa onneksi on ambulanssi siinä jarrumerkkinä. Itestä se on tuntunut ok:lta , mutta toki kuskeja on niin eritasoisia.
Joten otan tämän asian järjestäjä kokouksessa ja muistutan, että ainakin ekalla kerralla jokaiselle mainitaan jarrutuspaikasta yms.
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
Ginkaze
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Elo 2008, 09:58
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ginkaze »

Onko niin, että me prätkällä ajavat emme välttämättä lippumiestä tarvitse jarrupaikan alkua näyttämässä? Mikä olisi näkyvä tapa ilmoittaa se paikka jatkossa? Kerätään ehdotuksia ja viedään tiedoksi syksyn ajoissa toteutettavaksi. Kuinka näissä muissa tapahtumissa on homma toteutettu ja onko toiminut?
+200mph CLUB FINLAND
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Ginkaze kirjoitti:Kuinka näissä muissa tapahtumissa on homma toteutettu ja onko toiminut?
...ainaki Hallissa on vilkkuautoja molemmin puolin mailin kohalla lippumiehen lisäksi. Näkyy siniset vilkkuvalot hyvin (armeijan palo- tms muuta kaluston katolla).
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Ginkaze kirjoitti:Onko niin, että me prätkällä ajavat emme välttämättä lippumiestä tarvitse jarrupaikan alkua näyttämässä? Mikä olisi näkyvä tapa ilmoittaa se paikka jatkossa? Kerätään ehdotuksia ja viedään tiedoksi syksyn ajoissa toteutettavaksi. Kuinka näissä muissa tapahtumissa on homma toteutettu ja onko toiminut?
Joensuussa ambulanssi poikittain kiitoradan laidalla vilkut päällä. Näkyy hyvin. Hallissa sama, mutta suuri paloauto. Hallissa jarrupaikka ei näy lähtöön koska kiitorata laskeutuu muutaman metrin 1km jälkeen.
Nyrkkisääntönä sanoisin, että semmonen maali mikä näkyy lähtöön, niin sitä on helppo seurata ajon aikana.

Testeissä on käytetty joko lanssia tai siviiliautoa hätävilkut päällä. Jarrumerkin sijainti ja miltä se näyttää pitää olla tiedossa ennen täysillä ajelua.
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Ginkaze kirjoitti:Onko niin, että me prätkällä ajavat emme välttämättä lippumiestä tarvitse jarrupaikan alkua näyttämässä? Mikä olisi näkyvä tapa ilmoittaa se paikka jatkossa? Kerätään ehdotuksia ja viedään tiedoksi syksyn ajoissa toteutettavaksi. Kuinka näissä muissa tapahtumissa on homma toteutettu ja onko toiminut?
Lippumiehellä ei tee tasan mitään mopoilija. Sinisillä vilkuilla varustettu auto (tai useampi) ja vilkut päällä on muualla aina ollut ja ne on huomannut.
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Vastaa Viestiin