Lappeenrannassa kenttäajoa la 26.05.2012

Löpinää rata-, strip-, nopeusajoihin liittyvistä tapahtumista.
snuggles
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ginkaze kirjoitti:Eli kun sain omaan GPS:ään 323.4 km/h ja järjestäjien tutkaan 319 niin on minulla nut juhlan paikka vai eikö kö? :p
Kyllä vain, nopein on aina nopein. Näissä olosuhteissa ajettuna tarkoittaa lisää vauhtia kun pääset koittaan uuemman kerran parempaan saumaan.
Tompalla myös 318kmh boxiin meinaa tavoiteltua tulosta toisella kentällä, joten onnea jatkoon!
Petellä tavoite täynnä, kelistä huolimatta, 300kmh plakkarissa.
Marjutin tulokset on aina hyvä olosuhteiden puntari, varmaan oli kuski ja pyörä parhaassa iskussa joten pohjista kun on useampi kmh jääty niin tarkoittaa muiden tekijöiden laskevan tulosta.
Omat vedot oli totuttelua nykyiseen tekniikkaan, kyseenalaisella menestyksellä. Eka lähtö oli liukkaan oloista muutamalla vaihteella alkupäässä ja maaliiin tullessa kiemurtelu jatkui joten himmasin ennen tutkaa, tutka 301, boxi 309,9kmh. Sitten hieman alustan säätöjä joka auttoikin pitämään kurssin suorempana. Toiseen lähtöön oli kuskin mehut haihtuneet kesäilmaan ja sekoilin jonkun vaihteen rajoittimeen ja tulppa pimeäksi, maaliin tutka 300, boxi 305, himmasin ni koneet sammui. Onneksi tuli lähdettyä testaamaan niin kerkiää tekeen jotain ennen seuraavia koitoksia.

P.S. Ginkaze, eikös se ole 200mph kerholippiksen paikka
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Facebookissa huhuillaan että joku olis vetäny pitkäks ikävin seuraksin.. Toki henkiin oli jäänyt mutta kipeetä on käyny.. :(

Onko kellään tietoa asiasta onko perää ?
Heksa

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Ksthb kirjoitti:Facebookissa huhuillaan että joku olis vetäny pitkäks ikävin seuraksin.. Toki henkiin oli jäänyt mutta kipeetä on käyny.. :(

joo. eiköhän joku oo menny jarrumerkistä ohi.. ku ei ollu nähny lipun heiluttajaa .... aamulla kuulin "kauttarantain"
SMR
busajasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Heksa kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Facebookissa huhuillaan että joku olis vetäny pitkäks ikävin seuraksin.. Toki henkiin oli jäänyt mutta kipeetä on käyny.. :(

joo. eiköhän joku oo menny jarrumerkistä ohi.. ku ei ollu nähny lipun heiluttajaa .... aamulla kuulin "kauttarantain"

Ilm on joku mennyt yli. Parillakin foorumilla mainintaa.

Lappeessa on jarrumerkkiongelma ollut ennenkin. Taitaa olla niin auto painotteinen häppeningi että eivät ota tosissaan sitä että jarrumerkin on oikeasti oltava sellainen että siitä ei huomaamatta ohi pääse. Nmim yhden kerran lappeessa myös hiekalle mennyt.

etelä saimaa

Edited By busajasa on 1338128496
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Ginkaze

Viesti Kirjoittaja Ginkaze »

Ajon järjestäjäväestä kävivät multa kysymässä miten hyvin lippumies näkyi, kerroin etten nähnyt mokomaa nytkään vaan paras kiintopiste oli se kookas auto siinä lippumiehen vierellä. Yritin kertoa, että se jarrupaikka pitää olla merkitty riittävän isolla joku pehmeämikin ratkaisu kuin auto käy. Lisäksi oli puhetta, että lähtöpäässä olisi hyvä olla juotavaa kun nytkin oli pahimmillaan pitkä odotus.
+200mph CLUB FINLAND
TJJ

Viesti Kirjoittaja TJJ »

busajasa kirjoitti:Nmim yhden kerran lappeessa myös hiekalle mennyt.

Enpä muista kenen kanssa, mutta vierestä näin, kun vedit pitkäksi ja oli lievästi hurjan näköistä kun perä pystyssä aivan nurtsin reunalle meni. Hyvä suoritus, että pystyssä pysyit silloin..

Muistan kun itse samalla kerralla piti katteen takaa nousta katselemaan että missäs se maali olikaan..

edit: "sattuneesta syystä" olen tässä jo jonkun tovin odotellut, että koska rysähtää ensi kerran pahemmin.. Kun noita 350++ pyöriä alkaa olemaan jo useampia, niin rengasrikko tms isossa vauhdissa tekee jo aika ilkeää jälkeä..

Edited By TJJ on 1338135799
Bonebreakers MC

107-1338140059

Viesti Kirjoittaja 107-1338140059 »

En halua sanoa mitenkään rumasti, mutta jos sitä jarrupaikkaa tai sitä 1x1m valkoista lippua ei huomaa, niin optikkoreissu olisi järkevä toimenpide. Pääasia kuitenkin on se, ettei mitään pahempaa tapahtunut, eikä yksin siksi että koko touhu suomessa loppuu siihen, kun ensimmäinen pahempi tälli sattuu..

Mitä keliolosuhteisiin tulee, niin n. 700m kohdalla iski omaan autoon hirveä sivutuulipuuska, joka nakkasi autoa 0,2G voimalla oikealle. Siihen loppui oma veto ja tulos ala-arvoinen 285kmh. Muutenkin logeista katsottuna alkukauden arkuus näkyi melko löysänä kaasujalkana.
toimeve
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

kenax kirjoitti:En halua sanoa mitenkään rumasti, mutta jos sitä jarrupaikkaa tai sitä 1x1m valkoista lippua ei huomaa, niin optikkoreissu olisi järkevä toimenpide

...ja olet moottoripyörällä ajanut lipulle 300kmh?

Meinaan, että myös itselläni ensimmäisissä vedoissa oli tosi hankala hahmottaa pleksin takaa tuulen riepotuksessa mithän lippuja...vaikka optikolla käynnistä ei kauaa ollukhan.

edit: en ollut ajamassa nyt ko. paikassa, mutta edellisinä vuosina kyllä. Tarkotin ensimmäisillä vedoilla muutaman vuojen takasia jännittäviä eka kertoja maililla.

Edited By toimeve on 1338140745
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
jakehaanpää
Site Admin

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

kenax kirjoitti:Pääasia kuitenkin on se, ettei mitään pahempaa tapahtunut, eikä yksin siksi että koko touhu suomessa loppuu siihen, kun ensimmäinen pahempi tälli sattuu..

Niin, onhan nämä karkelot muutamalla kentällä loppunukki juuri onnettomuuden johdosta, Rovaniemi ja Kuopio :(
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
mike

Viesti Kirjoittaja mike »

Heksa kirjoitti:

Kyllä siellä joku tosiaan meni nurin.
Ja kuulemmani mukaan busalla olis etunen menny alta jarrussa. Ukko kävelly kuitenkin itse lansiin.

Onko kellään tietoa mikä pyörä on tuloslistalla oleva RAISANEN?

Jos on busa ni mulla lienee nopein ei busa ;) Ei kyllä oikein tyydyttäny toi 293 mutta tosiasiassa kohtuu hyvin kun ottaa huomioon että mulla hajos vetoketju ajotakista... Ei siis oikeesti kuronu vetoketju itseään lainkaan kiinni. Mukavasti lepatti varsinkin jarrussa ;)

Edited By mike on 1338142916
TJJ

Viesti Kirjoittaja TJJ »

toimeve kirjoitti:
kenax kirjoitti:En halua sanoa mitenkään rumasti, mutta jos sitä jarrupaikkaa tai sitä 1x1m valkoista lippua ei huomaa, niin optikkoreissu olisi järkevä toimenpide

...ja olet moottoripyörällä ajanut lipulle 300kmh?

Meinaan, että myös itselläni ensimmäisissä vedoissa oli tosi hankala hahmottaa pleksin takaa tuulen riepotuksessa mithän lippuja...vaikka optikolla käynnistä ei kauaa ollukhan.

Mulla ei ole ollut lpr:ssä edes ensimmäinen tai mitenkään muuten jännittävä lähtö, saati tarvetta käydä optikolla..

Mutta kyllä siellä lappeenrannassa, minun käymistä paikoista (lpr, joensuu, savonlinna, halli), on jarrumerkki kaikista surkeiten merkitty. Autolle varmasti riittää mutta mopolla..

Se näkyvyys sieltä lujaahkosti menevän mopon selästä on jotain ihan muuta kuin autosta, jo yksistään ajoasento rajoittaa näkyvyyttä melkoisesti. Siniset vilkkuvalot on henk koht mielestä parasta jarrumerkkiä.

Mainittakoon nyt vielä, että olen siellä kentällä autollakin ajanut, toki laiska auto ei kulkenu kuin 240, mutta melkoista viheltelyä se autoilu ainakin Hallin 2011 olosuhteissa oli mopoilla vetämiseen verrattuna.

Edited By TJJ on 1338143061
Bonebreakers MC

snuggles
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Nyt kun asia on tapetilla niin enpä muista nähneeni lippumiestä, auton kyllä bongasin. Voi johtua siitäkin että oli ylimääräistä ohjelmaa busan kanssa. Sanoisin että siinä tulee kokemus mukaan, on semmonen tuntuma koska maili täyttyy. Mutta, myös näkyvyys ja olosuhteet vaihtelee niin paljon että ei ole yhtä totuutta siitä millä lailla merkatun jarrupaikan näkee ja minkä ei. Aikasemmin mul oli jostain syystä semmonen setuppi, ehkä ajokamojen ja pleksin takia, että oli vaikeuksia näkyvyyden kanssa. Nyt oli kohtuullisen helppoa hahmottaa kentän mitat, mutta siis näillä kamoilla mitä tällä hetkellä käytössä.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
*mape*

Viesti Kirjoittaja *mape* »

Näin "katsomosta" käsin- ihmeteltiin kun ei ala Busan kierrokset putoomaan lipun jälkeen ollenkaan....hiljasta..
Seuraava "mopo" matkaan ja aivan kentän lopussa pölypilvi :(
Olikin aika kauan ihmettelyä, että kumpi veti pitkäx...

Edited By *mape* on 1338144629
slip

Viesti Kirjoittaja slip »

mike kirjoitti:Onko kellään tietoa mikä pyörä on tuloslistalla oleva RAISANEN?

Jos on busa ni mulla lienee nopein ei busa ;) Ei kyllä oikein tyydyttäny toi 293 mutta tosiasiassa kohtuu hyvin kun ottaa huomioon että mulla hajos vetoketju ajotakista... Ei siis oikeesti kuronu vetoketju itseään lainkaan kiinni. Mukavasti lepatti varsinkin jarrussa ;)

En tiiä Raisasesta, mutta eiks tuo Rainmaker:kin oo jokin muu kun Busa :;): Toisella palstalla joku mainitsi myös ajaneensa ZZR:llä tasan 300.
PowerKing
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PowerKing »

slip kirjoitti:
mike kirjoitti:Onko kellään tietoa mikä pyörä on tuloslistalla oleva RAISANEN?

En tiiä Raisasesta, mutta eiks tuo Rainmaker:kin oo jokin muu kun Busa :;): Toisella palstalla joku mainitsi myös ajaneensa ZZR:llä tasan 300.
Olen antanut itseni ymmärtää, että Rainmaker on 12R
Vastaa Viestiin