Minkähän takia tuossa bussissa on ihan mekaaninen ryyppyvipu kun on kuitenkin ruiskupeli? Onhan siellä luultavasti moottorin lämpötila-anturi jonka mukaan ruisku osaisi antaa lisää soppaa kylmänä mutta onko softasta jätetty kokonaan kylmärikastus pois??
....mut eihän se voi noinkaan olla, mistäs se lisäsoppa ruiskussa tulisi muuten kuin softan ohjaamana. Meneekö ryypyn vaijeri läppärungon läpille vai mihin??
Onkos muissakin ruiskupyörissä edelleen tuommonen "käsikaasu" ?
vai oonko mä ihan tipahtanut tekniikan maailmankartalta ?
Ryyppy
Helpoin ja halvin tapa. Tuo "ryyppy" vaikuttaa ainoastaan mekaanisesti eli avaa hieman kaasua. Lämpötunnistimet & ECU hoitaa lisärikastuksen kun kylmänä käynnistetään, mutta ilmaakin pitää saada lisää koneeseen jotenkin. Jollei tuota vipstaakia olisi, pitäisi olla kaasuläppien sähköinen ohjaus, lisäilmaluisti tai muu vastaava venttiili jota ECU:lla ohjattaisiin kylmäkäynnistyksissä --> turhaa monimutkaisuutta.
Btw, tuon "ryypyn" vaijerit kun sopivasti säätää niin saa kätevästi Cruise Controlin...
Btw, tuon "ryypyn" vaijerit kun sopivasti säätää niin saa kätevästi Cruise Controlin...
Club 100 m/s