Bensapumppu - ei toimi lämpösenä (gen1 99)

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
max69
Viestit: 285
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 22:27
Paikkakunta: Tre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja max69 »

Eli pari kesää hieman oireillu tuo pumppu lämpösenä, ja viimekesänä toppas täysin kunnes laitoin hieman fylliä lohkon ja pumpun väliin. Siis kyse ulkoisesta.
No nyt sitten ei toimi enää yhtään kun kone lämpiää ja purin koko mööpelin atomeihin ja en ainakaan ite löytäny mitään ihmeellistä sieltä mikä moisen vois aiheuttaa.
Ainoo on että ihan se pumppumötikän sisällä jos joku on mikä ei tykkää kuumasta. Sitä en purkanu.
Onko tullu kellään vastaan samaa ongelmaa??
VP of FUEL ALCOHOL

Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Oisko ollu Hämeenlinnan miitti kun torille kokoonnuttiin niin siellä oli yhdessä 99:ssä sama ongelma. Vaihda pumppu johonkin yleismalliseen Bosch tms tuotteeseen?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
max69
Viestit: 285
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 22:27
Paikkakunta: Tre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja max69 »

Meneekö heittämällä vai pitääkö kauhiasti rakennella?
VP of FUEL ALCOHOL

Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Uskoisin että omasta pumpusta alkaa puslat olla lopussa ja käyttäytyy kuin loppuun kulunut startti joka lämpimänä pääsee ottamaan kenttiin.

Ulkoinen pumppu voisi olla helpoin ratkaisu, ellei -99 vaihtopumppua löydä jostain (Kujo??).

-99 pumpussa on regulaattori siinä pumpun päässä samassa rungossa, joten se pitäisi ratkaista kuinka sen voi letkuttaa ulkoiseen pumpuun. Tiedä sitten onnistuisiko jos vain poistaisi vanhasta pumpusta sisähilat ja jättäisi rungon regulaattoreineen paikalleen ja asentaisi uuden pumpun ennen orig pumppua.




Edited By busajasa on 1303932876
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Mikko_A
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:18
Paikkakunta: Joroinen

Viesti Kirjoittaja Mikko_A »

Miten max69:n remppailu meni? Vaihdoitko toisen pumpun, vai miten meni?

Mulla on nyt täysin samat oireet. Just putsailin pumpusta ne möhnät, edellisen kerran tais olla viime heinäkuussa. Liian usein saa tehdä tuota... Tukossa oli taas ja nyt on sitten kasattu läjään vieläpä ulkoisen suodattimen kanssa. Oli muuten ehtiminen, mutta Stormilta lopulta löyty just hyvä pieni, pienellä painehäviöllä ja isoilla yhteillä oleva suodatin. Pumppu tuottaa ohjekirjan mukaisen paineen ja tuoton.

Mutta asiaan... Siis pyörä lähtee käyntiin ja sammuu sitten ihan tyhjäkäynnillä koneen ollessa suurin piirtein normaalissa käyntilämpötilassa, ei missään nimessä kuuma. Eikä sitten lähde käyntiin oikeen millään, tai ainakin sammuu heti. Parin tunnin jäähdyttelyn jälkeen pelaa taas. Kuitenkin taas samat tukkeutuneen bensapumpun oireet, että täysissä vedoissa rykiin ja sammuu.

Oisko apuja?
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Oletko putsannu tankin ? Sieltä möhnää tulee... niin ja sieläkin on sihti. Yhdestä 99 mallista oon avannu ton sihdin joka oli ihan tukossa...



Edited By Ksthb on 1335383813
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Mikko_A kirjoitti:Miten max69:n remppailu meni? Vaihdoitko toisen pumpun, vai miten meni?

Mulla on nyt täysin samat oireet. Just putsailin pumpusta ne möhnät, edellisen kerran tais olla viime heinäkuussa. Liian usein saa tehdä tuota... Tukossa oli taas ja nyt on sitten kasattu läjään vieläpä ulkoisen suodattimen kanssa. Oli muuten ehtiminen, mutta Stormilta lopulta löyty just hyvä pieni, pienellä painehäviöllä ja isoilla yhteillä oleva suodatin. Pumppu tuottaa ohjekirjan mukaisen paineen ja tuoton.

Mutta asiaan... Siis pyörä lähtee käyntiin ja sammuu sitten ihan tyhjäkäynnillä koneen ollessa suurin piirtein normaalissa käyntilämpötilassa, ei missään nimessä kuuma. Eikä sitten lähde käyntiin oikeen millään, tai ainakin sammuu heti. Parin tunnin jäähdyttelyn jälkeen pelaa taas. Kuitenkin taas samat tukkeutuneen bensapumpun oireet, että täysissä vedoissa rykiin ja sammuu.

Oisko apuja?

jos ei putsaus auta:nettivaraosas olis tollanen myynnis
näköjään tääläkin :D
SMR
Mikko_A
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:18
Paikkakunta: Joroinen

Viesti Kirjoittaja Mikko_A »

Olin jo suunnitellut avaavani tankin samalla kun tein pumpun huollon. Sain kuitenkin lainaksi semmoisen letkukameran jolla voi kuvailla hankalia paikkoja työntämällä letkua ja katellen sitten ruudusta. Ylläri ylläri tankkki oli kauttaaltaan siisti ja suodatin puhdas. Ei siis tullut avattua sitä laisinkaan. Siinä bensapumpun sihdissä kun on aina sitä kuparin väristä töhnää, niin sillekin alko löytyä osin järkevä selitys. Nimittäin ne ylivuoto ja hengitysröörithän on kuparia ja minulla niiden pinnassa oli ainakin jonkin verran korroosioo! Siis mielestäni tää tankin paskasuus on ainakin tsekattu.

Luin tuossa joutessani internetin läpi ja törmäsin semmoseen kaasulukko-teoriaan. Lisäämäni ylimääräinen suodatin on juurikin paineettomassa imuputkessa, jossa ulkopuolinen lämpö voi aiheuttaa polttoaineen höyrystymistä ja siten ilmalukon pumpulle. En tiedä pitäneekö paikkansa, mutta lähenkin tästä päästelemän suodatinta pois, eristämään letkuja ja tutkimaan pelaako pätkääkään paremmin.

Tommonen kohtuumetreillä oleva orggis vaihtopumppukin löytyy, mutta kun ei ihan isosti kiinnosta laittaa toista lelua tilalle, varsinkin kun todellista vian aiheuttajaa ei tiedetä. Mitenhän ne Bosch tms. pumput mahtuu tuohon orggiksen tilalle? Ei näy niitä ikinä myyntipalstoilla...
Mikko_A
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:18
Paikkakunta: Joroinen

Viesti Kirjoittaja Mikko_A »

Sitä vielä tässä funtsin ennen talliin menoa, että ei voi hitto millään olla liasta kiinni, kun testillä anto oikeat paineet ja reilusti vaaditun tuoton.
Mikko_A
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:18
Paikkakunta: Joroinen

Viesti Kirjoittaja Mikko_A »

Testejä tehty ja taas ilman mopoo tallilta kotiin. Vetäsin imulinjasta suodattimen veks ja eristin vielä letkut. Käynnisty kylmällä koneella hienosta ja käyttelin pihalla paikallaan lämpöseks ilman ongelmia. Sitten työntelin bussin talliin kuumalla koneelle ja tuusailin reilun tunnin muita juttuja ennen oikeeta koeajoo. Bussi ulos tallista ja taas sama että ei lähe käyntiin. Yskäsee vähän ja se on siinä. Lämmöt oli mittarin mukaan pari milliä alle sen puolen välin merkin.

Ottaako se pumppu tosiaan maihin lämpimänä? Vaihtopumppu vissiin pistettävä palasiks, puhisteltava ja testattava sillä. Damn!
Avatar
max69
Viestit: 285
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 22:27
Paikkakunta: Tre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja max69 »

Vaihdoin oman sillon kokonaan "uuteen" ja ongelma hävis. Kesän oli ilman sitä lämpösuojaa ja seuraavana alko ongelmat. Purin pariinkin kertaan pumpun ja putsasin yms. mutta ei vaan auttanu.
Eli yhdyn jarim.n kommenttiin. Vaihtoon vaan.
VP of FUEL ALCOHOL

Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
Mikko_A
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:18
Paikkakunta: Joroinen

Viesti Kirjoittaja Mikko_A »

No niin mittailin pumppua ja niinhän siinä tais olla käämi rikki. Aina kun kone meni lämpöseks, amppeerit tippu ja sit sammu pyörä. Vaihdoin sisuksiin toisesta vähemmän ajetusta sen itse pumppuosan ja nyt pelaa. Sinälleen jännä että vaihdetun, uudemman, pumpun testissä tuotto oli melkein tupla korjausoppaan vaatimaan nähden, siis melkein litra puolessa minuutissa. Samalla paine jäi alle 3 bar. Ehkä juuri paineen vähyydestä johtuen valitteli FI valolla vähän alkuun. En oo varma vuotiko painemittarin yhde, mutta poistin mittarit ja kävin koeajolla ilman mitään ongelmia.

Huippu fiilikset kokonaisuudessaan ja päätiinhän tässä tosiaan tänään vielä vappuaaton ajeluille. Kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä!

Uusi pumppu jää silti hakuseen. Saa tarjota Walbroa paineen säädöllä, tai vinkata mistä löytyy etullisesti. Hyvää vappua kaikille!
Vastaa Viestiin