tehot.........on.........ko - penkitystä

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Oikeassa olet Jamppa. Toimeven kone on nimenomaan tehty katuajoon ja kestämään ja mun oma lentokentälle, eli alakierokset ei ole käytössä kun lähtöä odottaessa:)
Nykyään mulla niin vähän katuajoa, että tuollakin selviää ja ainahan voi pukata muutaman pykälän pienempää että on alueella.
Mun koneessa ala-alueen tehon vie nokkien asteluvun kasvattaminen sellaiselle alueelle että vaikuttaa dynaamiseen puristus-suhteeseen, mutta taas ylhäällä peuhaa toisella tavoin.
Lisäksi imuputkisto on niin lyhyt että pulssit eivät vaikuta tehokkaasti alhaalla. Kokeiltiin Samilla pidempiä versioitakin joilla muutama heppa hävisi huipusta mutta ala-alue vahvistui mukavasti.

Tässä koneessa on keskitytty juuri oikean virtausnopeuteen imukanavissa ja kanavan pituuden optimointiin.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
110-1323592106

Viesti Kirjoittaja 110-1323592106 »

Onnittelut ykköspaikkaan!

Hieno homma että tuli Titaanille kuitenkin noin hyvä tulos kun sun sylinterit ei ovat maailman parhaat... Tämä oli mun ensimmänen busa kansi, toivotaan että seuraava on vielä tehokkaampi.

/Andre'
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Veijolle tosiaankin puuhattiin ajomoottoria, tien päällä kuitenkin enimmäkseen ajossa. Kun ei olis liian rauhaton alemmilla kierroksilla, kun ei pystytty vaikuttamaan ruiskutuksen ajoitushetkeen. Titaanilla vielä rutuissa parantamisen varaa, nokat toimis alempanakin paremmin jos piiru lisää painetta. Sitte tullaan tähän kestävyyteen, kun ei ole tarkoitus kesken kauden aukoa koneita.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Ehkä typerä jatkokysymys tuohon moottorien luonteeseen. Aika harva käppyrä on mitattu vajaakaasulla. Onkohan aina niin, että hyvä alakierroksilla (kaasu auki) oleva kone on myös hyvä vajaakaasulla? Olettaen tietenkin, että ruiskutuksen ja kipunan säädöt on kohdillaan.
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

tenhulttio kirjoitti:Ehkä typerä jatkokysymys tuohon moottorien luonteeseen. Aika harva käppyrä on mitattu vajaakaasulla. Onkohan aina niin, että hyvä alakierroksilla (kaasu auki) oleva kone on myös hyvä vajaakaasulla? Olettaen tietenkin, että ruiskutuksen ja kipunan säädöt on kohdillaan.
Hyvä huomio, taidatte olla perehtyneet samoihin asioihin virtauksissa!
Hiukan tullut seurattua eroja osakaasu tehoissa ja väännöissä samalla kun säätö etenee, kun noita moottoriversioita on muutamia ollut. Pienillä kanavilla toteutetuissa osakaasuilla aika hyvät momentit, kuten myös kaasuun vastaavuus ja herkkyys ajossa.

Ei ole printtejä tullut osakaasuista mukaan tullut otettua, mutta muutamia tarkastuspisteitä aiempiin kumminkin seurattu.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Hurtta
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 15:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Hurtta »

Onkos Gen2 :lle jotakin keskiarvoa, mitä on antaneet penkissä vakiona takarenkaalta?

Omalle K8 vakiopyörälle löytyi takapyöräteho; 161 hp / 126 Nm.
Nyt pyörän oma ECU :n flashattuna; 186 hp / 140 Nm.
(AJ-Bike)

Lienee normi?
Tuo lähtötilanteen 161 hp takarenkaalta tuntui melko alhaiselta.
Avatar
Sotka
Viestit: 303
Liittynyt: 21 Helmi 2011, 12:01
Paikkakunta: Petroskoi ( Mäntsälä )

Viesti Kirjoittaja Sotka »

Sama oli lähtökohta omassa Gen2:ssa.

Nyt tulossa talliin Gen1:nen. Vakio, tehtaan jäljiltä 5800km ajettuna ja suunnitelmissa käyttää se penkissä eli ottaa tehot nyt ja pienen virin jälkeen...
Saadaan siis faktaa tietoa projektin onnistumisesta... Jos onnistumme... :arskat:
113-1332242088

Viesti Kirjoittaja 113-1332242088 »

Hurtta kirjoitti:Onkos Gen2 :lle jotakin keskiarvoa, mitä on antaneet penkissä vakiona takarenkaalta?

Omalle K8 vakiopyörälle löytyi takapyöräteho; 161 hp / 126 Nm.
Nyt pyörän oma ECU :n flashattuna; 186 hp / 140 Nm.
(AJ-Bike)

Lienee normi?
Tuo lähtötilanteen 161 hp takarenkaalta tuntui melko alhaiselta.

Piti rekisteröityä oikein että pääsee kysymään, kun kiinnostava aihe.

Oliko sama penkki ennen ja jälkeen? Pelkkä ECU ohjelmoitu uudelleen vai putki vaihdettu myös.

Ps. oma pyörä on 12R Kawa mutta kyllä Busatkin kiinnostaa :)
Hurtta
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 15:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Hurtta »

. . . luonnollisestikin sama penkki :arskat: Pelkkä ECU säätö. Vakiopyörä vakioputkistolla, ilmansuodattimella yms.

Jostakin jenkkilän taulukosta tarttui silmään GEN2 vakiobusalle ilmoitettu 166 hv takarengasteho.

Edelleen kiinnostaisi millaisia lukuja (tiedetään, että riippuu penkistä) dynokäyrä on näyttänyt muissa busissa vakiona?




Edited By Hurtta on 1332251603
113-1332242088

Viesti Kirjoittaja 113-1332242088 »

Hyvin on tehot noussut pelkällä säädöllä, potenttiaalia löytyy... Tuollainen ero pitäis jo tuntua jossakin.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Siis pelkällä säädöllä ilman muita muutoksia +27hv? Nyt on asiakasta kustu silmään ja kunnolla.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

joo eihän tuo tietenkään oikeesti pidä paikkaansa.
ei mulla ainakaan kokoputkistollakaan (yoshimura)
anna noin kovia tehoja.
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Tuon verran saa heppoja vain Riku motorilta ostettuaan Kommarin ja viri önkkärit... :D
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Hurtta
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 15:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Hurtta »

Joo . . . sillähän minä kyselinkin.

Soitetaanpa AJ :lle ja kysellään, että onko dynokäyrää manuaalisesti korjailtu :D
minizz66
Viestit: 109
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:52
Paikkakunta: rajamäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minizz66 »

Jospas se +27hp lappu olikin moottoritehoa eikä takapyörähevosia? Näyttää asiakkaalle komeemmalta ja menee läpi suurelle osalle asiakkaista kuin väärä raha kun tehot on noussu mahottomasti.

:baaa:
"Pidetääs pienempää ääntä että muut potilaat saa nukkua"
Vastaa Viestiin