tehot.........on.........ko - penkitystä
Oikeassa olet Jamppa. Toimeven kone on nimenomaan tehty katuajoon ja kestämään ja mun oma lentokentälle, eli alakierokset ei ole käytössä kun lähtöä odottaessa:)
Nykyään mulla niin vähän katuajoa, että tuollakin selviää ja ainahan voi pukata muutaman pykälän pienempää että on alueella.
Mun koneessa ala-alueen tehon vie nokkien asteluvun kasvattaminen sellaiselle alueelle että vaikuttaa dynaamiseen puristus-suhteeseen, mutta taas ylhäällä peuhaa toisella tavoin.
Lisäksi imuputkisto on niin lyhyt että pulssit eivät vaikuta tehokkaasti alhaalla. Kokeiltiin Samilla pidempiä versioitakin joilla muutama heppa hävisi huipusta mutta ala-alue vahvistui mukavasti.
Tässä koneessa on keskitytty juuri oikean virtausnopeuteen imukanavissa ja kanavan pituuden optimointiin.
Nykyään mulla niin vähän katuajoa, että tuollakin selviää ja ainahan voi pukata muutaman pykälän pienempää että on alueella.
Mun koneessa ala-alueen tehon vie nokkien asteluvun kasvattaminen sellaiselle alueelle että vaikuttaa dynaamiseen puristus-suhteeseen, mutta taas ylhäällä peuhaa toisella tavoin.
Lisäksi imuputkisto on niin lyhyt että pulssit eivät vaikuta tehokkaasti alhaalla. Kokeiltiin Samilla pidempiä versioitakin joilla muutama heppa hävisi huipusta mutta ala-alue vahvistui mukavasti.
Tässä koneessa on keskitytty juuri oikean virtausnopeuteen imukanavissa ja kanavan pituuden optimointiin.
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Veijolle tosiaankin puuhattiin ajomoottoria, tien päällä kuitenkin enimmäkseen ajossa. Kun ei olis liian rauhaton alemmilla kierroksilla, kun ei pystytty vaikuttamaan ruiskutuksen ajoitushetkeen. Titaanilla vielä rutuissa parantamisen varaa, nokat toimis alempanakin paremmin jos piiru lisää painetta. Sitte tullaan tähän kestävyyteen, kun ei ole tarkoitus kesken kauden aukoa koneita.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Hyvä huomio, taidatte olla perehtyneet samoihin asioihin virtauksissa!tenhulttio kirjoitti:Ehkä typerä jatkokysymys tuohon moottorien luonteeseen. Aika harva käppyrä on mitattu vajaakaasulla. Onkohan aina niin, että hyvä alakierroksilla (kaasu auki) oleva kone on myös hyvä vajaakaasulla? Olettaen tietenkin, että ruiskutuksen ja kipunan säädöt on kohdillaan.
Hiukan tullut seurattua eroja osakaasu tehoissa ja väännöissä samalla kun säätö etenee, kun noita moottoriversioita on muutamia ollut. Pienillä kanavilla toteutetuissa osakaasuilla aika hyvät momentit, kuten myös kaasuun vastaavuus ja herkkyys ajossa.
Ei ole printtejä tullut osakaasuista mukaan tullut otettua, mutta muutamia tarkastuspisteitä aiempiin kumminkin seurattu.
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Hurtta kirjoitti:Onkos Gen2 :lle jotakin keskiarvoa, mitä on antaneet penkissä vakiona takarenkaalta?
Omalle K8 vakiopyörälle löytyi takapyöräteho; 161 hp / 126 Nm.
Nyt pyörän oma ECU :n flashattuna; 186 hp / 140 Nm.
(AJ-Bike)
Lienee normi?
Tuo lähtötilanteen 161 hp takarenkaalta tuntui melko alhaiselta.
Piti rekisteröityä oikein että pääsee kysymään, kun kiinnostava aihe.
Oliko sama penkki ennen ja jälkeen? Pelkkä ECU ohjelmoitu uudelleen vai putki vaihdettu myös.
Ps. oma pyörä on 12R Kawa mutta kyllä Busatkin kiinnostaa
. . . luonnollisestikin sama penkki Pelkkä ECU säätö. Vakiopyörä vakioputkistolla, ilmansuodattimella yms.
Jostakin jenkkilän taulukosta tarttui silmään GEN2 vakiobusalle ilmoitettu 166 hv takarengasteho.
Edelleen kiinnostaisi millaisia lukuja (tiedetään, että riippuu penkistä) dynokäyrä on näyttänyt muissa busissa vakiona?
Edited By Hurtta on 1332251603
Jostakin jenkkilän taulukosta tarttui silmään GEN2 vakiobusalle ilmoitettu 166 hv takarengasteho.
Edelleen kiinnostaisi millaisia lukuja (tiedetään, että riippuu penkistä) dynokäyrä on näyttänyt muissa busissa vakiona?
Edited By Hurtta on 1332251603
Siis pelkällä säädöllä ilman muita muutoksia +27hv? Nyt on asiakasta kustu silmään ja kunnolla.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport