Kahvanlämmittimet!
Löytyy mm. Stormilta tai Motonetistä ja muista alan liikkeistä hakusanalla "lämpökahvat".
Hintaa merkistä ja mallista riippuen noin 50...100e. Nettikaupoista hieman halvemmalla.
Käyttökytkin kannattaa olla säädettävä, helppokäyttöinen ja mielellään valaistu, jotta saa pimeälläkin hanskat kädessä päälle.
Itse ostin aikoinaan Stormilta. Tehoa riittää. Lämmitysvastuksista johtuen kahvakumit ovat vakioita hieman paksummat.
Kannattaa sitten johdottaa releen kautta, ettei jää turhaan päälle.
Hintaa merkistä ja mallista riippuen noin 50...100e. Nettikaupoista hieman halvemmalla.
Käyttökytkin kannattaa olla säädettävä, helppokäyttöinen ja mielellään valaistu, jotta saa pimeälläkin hanskat kädessä päälle.
Itse ostin aikoinaan Stormilta. Tehoa riittää. Lämmitysvastuksista johtuen kahvakumit ovat vakioita hieman paksummat.
Kannattaa sitten johdottaa releen kautta, ettei jää turhaan päälle.
GSX1584R
+200mph CLUB FINLAND
+100tkm CLUB FINLAND
+200mph CLUB FINLAND
+100tkm CLUB FINLAND
Hot Grips / Oxford sports kahvat tuli hankittua viime keväänä R.M Heinolta ja olen ollu kyllä tyytyväinen.
Member of team Jukkis
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/timox/15042010315.jpg.html
harmaa -00 / k8 valkkari turbo
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/timox/15042010315.jpg.html
harmaa -00 / k8 valkkari turbo
- busapilotti
- Viestit: 90
- Liittynyt: 24 Loka 2009, 12:38
- Paikkakunta: hamina
- Viesti:
olikohan dice merkkinen sarja jonka joulupukki toi.orkkis kumien alle meni,vähän foliota alle vas.puolelle,ja vastukset kiinni,pikkasen saippuaa kahvakumeihin ja kumit takas paikalleen.sarjan mukana tulleen katkaisijan vaihdoin laadukkaampaan.hi/off/low.releen ostin samalla,siihen ohjaus takavalolta,toimii,eikä tyhjennä vahingossa akkuja jos unohtuu päälle.no vas/oik puoli pieni lämpöero havaittavissa johtuen lämpöhukasta ,mutta toive oli et tuppien paksuus ei kasva,(pienet lapaset)mukava lisävaruste kylmillä/kosteilla kelillä.suosittelen.
Samat kahvat täälläkin.timox kirjoitti:Hot Grips / Oxford sports kahvat tuli hankittua viime keväänä R.M Heinolta ja olen ollu kyllä tyytyväinen.
4 -tehoa, helppo asentaa ainakin gen1.
Duell:n jälleenmyyjiltä noita taitaa ainakin saada, olikohan jotain 85¤ tms. hinta...
Samat kahvat tulee seuraavaankin pyörään, jos ei joku kerro mitkä on paremmat
Stormilta tuli hommattu Koso-merkkiset kahvanlämmittimet.
Niitten edellä on 4 A sulake ja nappi millä ne lähtevät päälle.
Löytyykö Busassa valmista liitintä mistä ottaa sähkön?
Elikkä sähkö mikä on virrat päällä.
Ja mieluiten etupäästä pyörää niin ei tarvitsisi vetää johtoa niin pitkää matkaa.
Ehkä sekin releen kautta vaikka ohjaus etuparkeista....
Niitten edellä on 4 A sulake ja nappi millä ne lähtevät päälle.
Löytyykö Busassa valmista liitintä mistä ottaa sähkön?
Elikkä sähkö mikä on virrat päällä.
Ja mieluiten etupäästä pyörää niin ei tarvitsisi vetää johtoa niin pitkää matkaa.
Ehkä sekin releen kautta vaikka ohjaus etuparkeista....
jyka kirjoitti:Minä pitäisin omat kytkennän tarkoituksella irti muista sähköista. Sulake väliin ja releen(itse otin ohjauksen takkavalolta) kanssa akulta vaan piuha eteen
Näihin lisälaitteisiin suosittelen edelleen kytkentälaatikkoa a'la PetriK
Linkki kuvaan
Komponentit koteloineen ei montaa euroa maksa ja tälläkin tumpelolla pysyi tuon verran kolvi kädessä.
Kolmisen vuotta ollut itsellä käytössä menestyksellä, ajattelin lisätä kytkimen millä koko systeemin voi irroittaa lyhyille matkoille että akku elpyy paremmin startista.
Allright....Tuossa talvi mennyt koskematta busaan täysin ja nyt on kevät lähellä, on jo kiire saada mopo kasaan!
Syksyllä ostamani Koson kahvanlämmittimien asennuksen kanssa on ilmennyt pieni ongelma!
Uusi kaasukahva on sisämitaltaan hieman isompi kuin alkuperäinen. Elikkä ei ole tarpeeksi tiivis joten pyörii "tyhjää" kun kaasua kääntää tarpeeksi.
Vaikeaa löytää sellaista liimaa mikä voisi sen kestää varmasti pysyvästi!
Olisiko hyviä vinkkejä miten ongelman saa ratkaistua?
Syksyllä ostamani Koson kahvanlämmittimien asennuksen kanssa on ilmennyt pieni ongelma!
Uusi kaasukahva on sisämitaltaan hieman isompi kuin alkuperäinen. Elikkä ei ole tarpeeksi tiivis joten pyörii "tyhjää" kun kaasua kääntää tarpeeksi.
Vaikeaa löytää sellaista liimaa mikä voisi sen kestää varmasti pysyvästi!
Olisiko hyviä vinkkejä miten ongelman saa ratkaistua?
- busapilotti
- Viestit: 90
- Liittynyt: 24 Loka 2009, 12:38
- Paikkakunta: hamina
- Viesti:
jotain grippiä kahvan ympärille,ja sitten kumit päälle?itse kun asentelin vastukset orkkis kumien alle käytin fairia apuna, tulos oli että kumit jäi pyörimään sarvissa,pari päivää meni ja kun fairit oli kuivanu,eipä enää pyöriny.eli kokeilisin jotain teippiä ja jos menee "tiukaksi",niin saippuaa liukkariksi.helpompi sitten irroitella.jos tulee tarvetta,vai onko kovinkin väljät?noitahan on eri paksuisille sarville olemassa..
Samoja ongelmia oli viime kesänä, motonetistä ostin BBR Grip GlueChallenger kirjoitti:Vaikeaa löytää sellaista liimaa mikä voisi sen kestää varmasti pysyvästi!
Olisiko hyviä vinkkejä miten ongelman saa ratkaistua?
grippi liimaa ja hyvin on jälkheen pysyny.
Member of team Jukkis
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/timox/15042010315.jpg.html
harmaa -00 / k8 valkkari turbo
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/timox/15042010315.jpg.html
harmaa -00 / k8 valkkari turbo
Challenger kirjoitti:Syksyllä ostamani Koson kahvanlämmittimien asennuksen kanssa on ilmennyt pieni ongelma!
Uusi kaasukahva on sisämitaltaan hieman isompi kuin alkuperäinen. Elikkä ei ole tarpeeksi tiivis joten pyörii "tyhjää" kun kaasua kääntää tarpeeksi.
Vaikeaa löytää sellaista liimaa mikä voisi sen kestää varmasti pysyvästi!
Itsellä on samat lämmittimet ja oli tiukka sovittaa paikoilleen.
Olisko sulla tosiaan pykälää isommalle tangolle tarkoitettu versio.
Kontaktiliimalla saa varmasti pysymään kahvat paikoillaan.
GSX1584R
+200mph CLUB FINLAND
+100tkm CLUB FINLAND
+200mph CLUB FINLAND
+100tkm CLUB FINLAND
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...viime perjantaisen aja-sateessa-750km-alta-plus-kymmenen-asteen -reissun jälkhen päätin myös että laitatan kahvalämppärit. Ohjeita hakiessa (siis että onnistuisko laittaa ittellä vai vienkö ammattilaiselle), löyty Bajahillin sivuilta arvon matkabusanistin hersyvä ohje moiseen operaatioon, copypastaan sen tähän omalla luvallani:
"Jokke Viitapohja antoi seuraavanlaisia vinkkejä kahvalämppärien asentamiseksi:
Tulee äkisti mieleen muutamia kivoja, ja varmasti kokeilemisen arvoisia kikkoja. Poraa skillillä kahvojen päät puhki, reikäkoko riippuu siitä työnantajalta lainatulta, ainokaisesta kairasta, jonka omistat. Hanki alan tarvikeliikkeestä ns.pakarilerkua joku meetri, sekä pari passelinkokoista abaa. Hinkkaa muijan tai tyttöystävän kynsifiilalla kaksi pakokäyristä poikki, jätät vaan lyhyet nysät kiinni mopoon. Yksipyttysten omistajat älkööt vaivautuko, heidän kuuluukin palella.
Jos tanko ei ole jo valmiiksi kahdesta osasta tehty, niinkuin kaikissa kunnon mopoissa on, sama katkaisutekniikka käyttöön reippaasti vaan. Pakariputki sitten vaan kiinni aboilla putkennysiin, ja pienellä pituussuuntaisella viillolla varustetut toiset päät samoin aboilla tankojen lähinnä käyttökelpoisiin päihin. Uskoakseni lämpiää kivasti, ja paineiskujen aiheuttama kolina kahvoissa pitää kohmettuneenkin motiskoitsijan hereillä kaamoksen pikimustassa illassa ja aamussa.
Ja ajatelkaa kaksitahtisten omistajien maireita ilmeitä, sellaisiakin kuulemma liikkuu vielä jossakin pääkaupunkiseudulla. Hieno sininen tuplavana piirtyy iljanteisen, ruskan värittämien lehtien peitossa olevan öljysoratien ylle, pakkasilman kangistamaksi usvakaiteeksi. Tienvarren asukkaat, pihaansa taukoamatta kuopivat pientalolliset nojaavat hetkiseksi ruostuneeseen haravaansa, ja sieraimet väristen antavat katseensa levätä tuossa heille täysin käsittämättömässä, mutta niin omituisen kiehtovassa ilmiössä.
Tässä voisi vielä ajatella jälkeenjääneen pakariparin hyötykäyttöä, samalla tylsällä kairalla vaan reikärivi aallopin pituussuuntaan, ja siinä jouluksi mukava melodikan korvike ilmeisen musikaaliselle pikkuveljelle, ja toinen lahjapaketti käärittynä pukkipaperiin joutaa punaisen ristin joulupataan. Kummasti tuo epäitsekäs lahjoitus saattaisi parantaa motoristien kyseenalaista mainetta, varsinkin jos kiiltävä pakofoni lahjoitettaisiin suurena mediatapahtumana, esim. jonkun komissaari haapalan hupaisan oloisille lapsille.
Jotain omistuskaiverrustakin voitaisiin ajatella, ehdotuksia tekstin sisällöstä otetaan suurella mielenkiinnolla vastaan. Ja voisipa jopa spekuloida kiertopalkinnon omaisesta systeemistä, vuosittain pakofoni vaihtaisi omistajaa, kun se uudelleen lahjoitettaisiin nimellä varustettuna, jollekin sinä vuonna erityisti ansiotuneelle viranomaiskolumnistille.
Toinen tapa voisi olla yhdistää kaikki mopon lihasvoimaa vaativat toiminnot kahvoihin. Posket punaisina motoristi veivaisi stongia edestakaisin, eikä valkoisista sormista tietoakaan !!!
Pikakiinnityksillä varustetut kahvat vois kanssa olla kätsyt, yöiseen aikaan niitä vois säilyttää uunin pangolla lämpimässä. Aamulla hommiin lähteissä, eikun kliks kliks vaan paikoilleen ja menoks. Töissä niitä vois pitää termospullon vieressä eväskassissa, tai sorvin vaihdelooran päällä. Ainaskin lyhytmatkalaisille oiva konsti. Sais samalla kelvollisen varkaudenestojärjestelmän, ja kahvat taskussa tallustellen olis turvallista öiseen aikaankin jalan kuleksia.
Olis mulla motosiskoillekin kiva vinkki, ei tarvita kun pari sauvaparistoa, pätkä ns. lapamatojohtoa, sekä pieni sähkömoottori pikkuveljen leikkijunasta. Mutta mulla on kiire saunaan, kun on kädet melko kohmeessa tosta eilisestä mopo retkestä. Jos joku sisko tarvii yksityiskohtaisempia asennusohjeita em.vermeelle, takuulla vastaan kun nakit sulaa kylvyssä entiselleen.
Mulla kun on hajabusassa kahvojen lämmitysjärjestelmä, joka perustuu kitkaan. Kolmensadan kantturoissa ilmanvastus alkaa mukavasti lämmittään fingereitä, mutta eilen olin ilman käsineitä liikkellä, ja ruuhkaa oli jopa mullekin liikaa. Keskinopeus pysyi vain kahdensadan tienoissa, eikä se ihan riitä näillä keleillä. Parempi reitinvalinta ens kerralla, takuusti !!!! "
"Jokke Viitapohja antoi seuraavanlaisia vinkkejä kahvalämppärien asentamiseksi:
Tulee äkisti mieleen muutamia kivoja, ja varmasti kokeilemisen arvoisia kikkoja. Poraa skillillä kahvojen päät puhki, reikäkoko riippuu siitä työnantajalta lainatulta, ainokaisesta kairasta, jonka omistat. Hanki alan tarvikeliikkeestä ns.pakarilerkua joku meetri, sekä pari passelinkokoista abaa. Hinkkaa muijan tai tyttöystävän kynsifiilalla kaksi pakokäyristä poikki, jätät vaan lyhyet nysät kiinni mopoon. Yksipyttysten omistajat älkööt vaivautuko, heidän kuuluukin palella.
Jos tanko ei ole jo valmiiksi kahdesta osasta tehty, niinkuin kaikissa kunnon mopoissa on, sama katkaisutekniikka käyttöön reippaasti vaan. Pakariputki sitten vaan kiinni aboilla putkennysiin, ja pienellä pituussuuntaisella viillolla varustetut toiset päät samoin aboilla tankojen lähinnä käyttökelpoisiin päihin. Uskoakseni lämpiää kivasti, ja paineiskujen aiheuttama kolina kahvoissa pitää kohmettuneenkin motiskoitsijan hereillä kaamoksen pikimustassa illassa ja aamussa.
Ja ajatelkaa kaksitahtisten omistajien maireita ilmeitä, sellaisiakin kuulemma liikkuu vielä jossakin pääkaupunkiseudulla. Hieno sininen tuplavana piirtyy iljanteisen, ruskan värittämien lehtien peitossa olevan öljysoratien ylle, pakkasilman kangistamaksi usvakaiteeksi. Tienvarren asukkaat, pihaansa taukoamatta kuopivat pientalolliset nojaavat hetkiseksi ruostuneeseen haravaansa, ja sieraimet väristen antavat katseensa levätä tuossa heille täysin käsittämättömässä, mutta niin omituisen kiehtovassa ilmiössä.
Tässä voisi vielä ajatella jälkeenjääneen pakariparin hyötykäyttöä, samalla tylsällä kairalla vaan reikärivi aallopin pituussuuntaan, ja siinä jouluksi mukava melodikan korvike ilmeisen musikaaliselle pikkuveljelle, ja toinen lahjapaketti käärittynä pukkipaperiin joutaa punaisen ristin joulupataan. Kummasti tuo epäitsekäs lahjoitus saattaisi parantaa motoristien kyseenalaista mainetta, varsinkin jos kiiltävä pakofoni lahjoitettaisiin suurena mediatapahtumana, esim. jonkun komissaari haapalan hupaisan oloisille lapsille.
Jotain omistuskaiverrustakin voitaisiin ajatella, ehdotuksia tekstin sisällöstä otetaan suurella mielenkiinnolla vastaan. Ja voisipa jopa spekuloida kiertopalkinnon omaisesta systeemistä, vuosittain pakofoni vaihtaisi omistajaa, kun se uudelleen lahjoitettaisiin nimellä varustettuna, jollekin sinä vuonna erityisti ansiotuneelle viranomaiskolumnistille.
Toinen tapa voisi olla yhdistää kaikki mopon lihasvoimaa vaativat toiminnot kahvoihin. Posket punaisina motoristi veivaisi stongia edestakaisin, eikä valkoisista sormista tietoakaan !!!
Pikakiinnityksillä varustetut kahvat vois kanssa olla kätsyt, yöiseen aikaan niitä vois säilyttää uunin pangolla lämpimässä. Aamulla hommiin lähteissä, eikun kliks kliks vaan paikoilleen ja menoks. Töissä niitä vois pitää termospullon vieressä eväskassissa, tai sorvin vaihdelooran päällä. Ainaskin lyhytmatkalaisille oiva konsti. Sais samalla kelvollisen varkaudenestojärjestelmän, ja kahvat taskussa tallustellen olis turvallista öiseen aikaankin jalan kuleksia.
Olis mulla motosiskoillekin kiva vinkki, ei tarvita kun pari sauvaparistoa, pätkä ns. lapamatojohtoa, sekä pieni sähkömoottori pikkuveljen leikkijunasta. Mutta mulla on kiire saunaan, kun on kädet melko kohmeessa tosta eilisestä mopo retkestä. Jos joku sisko tarvii yksityiskohtaisempia asennusohjeita em.vermeelle, takuulla vastaan kun nakit sulaa kylvyssä entiselleen.
Mulla kun on hajabusassa kahvojen lämmitysjärjestelmä, joka perustuu kitkaan. Kolmensadan kantturoissa ilmanvastus alkaa mukavasti lämmittään fingereitä, mutta eilen olin ilman käsineitä liikkellä, ja ruuhkaa oli jopa mullekin liikaa. Keskinopeus pysyi vain kahdensadan tienoissa, eikä se ihan riitä näillä keleillä. Parempi reitinvalinta ens kerralla, takuusti !!!! "
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-