Ecu päivitys - raudan asennus - Nuorennusleikkaus
Morjes,
foorumilta löytyy valtava määrä osaamista ja infoa tuon softapuolen ja ecueditorin osalta. Mulla on nyt palikat -99:n nuorennusleikkausta varten. Eli 02-07 ECU ja magneton pyörijä (kiitos Harri!). Kaapelia en hankkinut, vaan ajattelin säädättää ammattimiehellä, tällöin ei tarvinne mitään pinnimuutoksiakaan tehdä? Korjatkaa, jos olen väärässä.
Kysymykseni liittyykin siis tuohon raudan, eli ECU:n ja magneton pyörijän fyysiseen asennukseen. En hakemallakaan löytänyt konkreettista ohjetta noiden asentamiseen. Eivät ne taida mitään asentajan koulutusta vaatia, mutta silti tieto siitä mitä on tekemässä helpottaisi kummasti.
Eli voisko joku ystävällinen sielu vääntää rautalankamallin avattavista ruuveista, kansista ja liittimistä, joihin tulee kajota, kun noi em. palikat vaihdetaan (tai laittaa linkin, jos se täällä on jo jossain ohjeistettu).
Aion ajaa pyörän penkkiin säätöihin keväällä, kun tiet on sulana. Säätämättömälläkin ECU:lla voinee turvallisin mielin ajella ennen säätöä, vaikkei se välttämättä mitään herkkua ole, kun ei ole tietoa ohjaimen kartasta? Sami Vittaniemi on ilmeisesti edelleen suositeltu paja säätöjen tekoon?
Kiitti jätkät avusta jo etukäteen...
**tuku ulkona sataa TAAS lunta! Sulais ny jo!!
foorumilta löytyy valtava määrä osaamista ja infoa tuon softapuolen ja ecueditorin osalta. Mulla on nyt palikat -99:n nuorennusleikkausta varten. Eli 02-07 ECU ja magneton pyörijä (kiitos Harri!). Kaapelia en hankkinut, vaan ajattelin säädättää ammattimiehellä, tällöin ei tarvinne mitään pinnimuutoksiakaan tehdä? Korjatkaa, jos olen väärässä.
Kysymykseni liittyykin siis tuohon raudan, eli ECU:n ja magneton pyörijän fyysiseen asennukseen. En hakemallakaan löytänyt konkreettista ohjetta noiden asentamiseen. Eivät ne taida mitään asentajan koulutusta vaatia, mutta silti tieto siitä mitä on tekemässä helpottaisi kummasti.
Eli voisko joku ystävällinen sielu vääntää rautalankamallin avattavista ruuveista, kansista ja liittimistä, joihin tulee kajota, kun noi em. palikat vaihdetaan (tai laittaa linkin, jos se täällä on jo jossain ohjeistettu).
Aion ajaa pyörän penkkiin säätöihin keväällä, kun tiet on sulana. Säätämättömälläkin ECU:lla voinee turvallisin mielin ajella ennen säätöä, vaikkei se välttämättä mitään herkkua ole, kun ei ole tietoa ohjaimen kartasta? Sami Vittaniemi on ilmeisesti edelleen suositeltu paja säätöjen tekoon?
Kiitti jätkät avusta jo etukäteen...
**tuku ulkona sataa TAAS lunta! Sulais ny jo!!
Kyllä sinä pariin johtoon eculle menevässä johtosarjassa joudut koskemaan 1999 mallissa, ks:
http://www.busanistit.org/foorumi....;t=3422
Lisäksi kahdenlaista ristiriitaista tietoa on siitä tarvitseeko magneetolta tulevan kampiakselin asentotunnistimen johdot kääntää ristiin. Itse kääntäisin. Kaksinapainen liitin siis johdossa joka tulee magneetolta (toinen on kolminapainen laturin liitin) josta liittimestä saa johdot liittimineen nätisti irrotettua, vaihtaa vaan nuo ristiin.
Magneetto löytyy pyörän vasemmalta puolelta. Pyörä takapukille suoraan (niin öljyäkään ei paljoa ulos valu kun magneton kopan irrottaa), vasen sivukate irti ja magneeton kopan 8mm pultit irti. Magneeton magneetit ovat kiinnitettynä tuohon koppaan joten kampea se irti mahdollisimman suorassa, tuntuu tiukalta kun magneetit haraa vastaan.
Magneeton pyörijän irroitusta varten tarvitset ulosvetäjäksi pultin jossa on samat kierteet mitä siinä magneeton sisäkehällä, en muista ulkoa minkä kokoinen se oli mutta kuitenkin... Eli magneetto on kiinnitetty epäkeskoon kampiakselin päähän puristamalla pultilla kiinni. Pultti irti ja sitten tuolla ulosvetäjäpultilla saa vanhan pyörijän kampiakselin päästä irti.
Mallikuvia löytyy Service Manualista kohdasta 3-36 - 3-37.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Sellainen huomio vielä tuosta uudesta ECU:sta että tarkasta onko se EU (32920-24FGO) vai US malli (32920-24FK0). US ECU:lla ei EU pyörää (ja päinvastoin) saa karttoihin koskematta käyntiin. Eli ECU:un pitää tuossa tapauksessa flashata binääri jossa virtalukko on asetettu "compatibility modeen".
Edited By jarim on 1331147911
http://www.busanistit.org/foorumi....;t=3422
Lisäksi kahdenlaista ristiriitaista tietoa on siitä tarvitseeko magneetolta tulevan kampiakselin asentotunnistimen johdot kääntää ristiin. Itse kääntäisin. Kaksinapainen liitin siis johdossa joka tulee magneetolta (toinen on kolminapainen laturin liitin) josta liittimestä saa johdot liittimineen nätisti irrotettua, vaihtaa vaan nuo ristiin.
Magneetto löytyy pyörän vasemmalta puolelta. Pyörä takapukille suoraan (niin öljyäkään ei paljoa ulos valu kun magneton kopan irrottaa), vasen sivukate irti ja magneeton kopan 8mm pultit irti. Magneeton magneetit ovat kiinnitettynä tuohon koppaan joten kampea se irti mahdollisimman suorassa, tuntuu tiukalta kun magneetit haraa vastaan.
Magneeton pyörijän irroitusta varten tarvitset ulosvetäjäksi pultin jossa on samat kierteet mitä siinä magneeton sisäkehällä, en muista ulkoa minkä kokoinen se oli mutta kuitenkin... Eli magneetto on kiinnitetty epäkeskoon kampiakselin päähän puristamalla pultilla kiinni. Pultti irti ja sitten tuolla ulosvetäjäpultilla saa vanhan pyörijän kampiakselin päästä irti.
Mallikuvia löytyy Service Manualista kohdasta 3-36 - 3-37.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Sellainen huomio vielä tuosta uudesta ECU:sta että tarkasta onko se EU (32920-24FGO) vai US malli (32920-24FK0). US ECU:lla ei EU pyörää (ja päinvastoin) saa karttoihin koskematta käyntiin. Eli ECU:un pitää tuossa tapauksessa flashata binääri jossa virtalukko on asetettu "compatibility modeen".
Edited By jarim on 1331147911
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ei ole. Eri määrä hampaita.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ulosvetopultin halkaisija on 20mm, kierre on hieman tiheämpi, joten ei välttämättä löydy lähimarketista. Kannattaa ottaa pyörijä mukaan pulttikauppaan.
Jos joudut siirtämään johtoliittimistä johtojen paikkaa, katso tarkasti että kaikki liittimeen tulevat johdot ovat perillä liittimen pohjassa.
Jos joudut siirtämään johtoliittimistä johtojen paikkaa, katso tarkasti että kaikki liittimeen tulevat johdot ovat perillä liittimen pohjassa.
GSX1584R
+200mph CLUB FINLAND
+100tkm CLUB FINLAND
+200mph CLUB FINLAND
+100tkm CLUB FINLAND
Magneeton irrotus työkalu = Pultti M20x1,5 pituus 50mm, hinta 2 eurooCebusa kirjoitti:Ulosvetopultin halkaisija on 20mm, kierre on hieman tiheämpi, joten ei välttämättä löydy lähimarketista. Kannattaa ottaa pyörijä mukaan pulttikauppaan.
Jos joudut siirtämään johtoliittimistä johtojen paikkaa, katso tarkasti että kaikki liittimeen tulevat johdot ovat perillä liittimen pohjassa.
Onko tietoa seuraamuksista jos kääntää/jättää kääntämättä asennontunnistimen johdot?jarim kirjoitti:Kyllä sinä pariin johtoon eculle menevässä johtosarjassa joudut koskemaan 1999 mallissa, ks:
http://www.busanistit.org/foorumi....;t=6272
Lisäksi kahdenlaista ristiriitaista tietoa on siitä tarvitseeko magneetolta tulevan kampiakselin asentotunnistimen johdot kääntää ristiin. Itse kääntäisin. Kaksinapainen liitin siis johdossa joka tulee magneetolta (toinen on kolminapainen laturin liitin) josta liittimestä saa johdot liittimineen nätisti irrotettua, vaihtaa vaan nuo ristiin.
Magneetto löytyy pyörän vasemmalta puolelta. Pyörä takapukille suoraan (niin öljyäkään ei paljoa ulos valu kun magneton kopan irrottaa), vasen sivukate irti ja magneeton kopan 8mm pultit irti. Magneeton magneetit ovat kiinnitettynä tuohon koppaan joten kampea se irti mahdollisimman suorassa, tuntuu tiukalta kun magneetit haraa vastaan.
Magneeton pyörijän irroitusta varten tarvitset ulosvetäjäksi pultin jossa on samat kierteet mitä siinä magneeton sisäkehällä, en muista ulkoa minkä kokoinen se oli mutta kuitenkin... Eli magneetto on kiinnitetty epäkeskoon kampiakselin päähän puristamalla pultilla kiinni. Pultti irti ja sitten tuolla ulosvetäjäpultilla saa vanhan pyörijän kampiakselin päästä irti.
Mallikuvia löytyy Service Manualista kohdasta 3-36 - 3-37.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Sellainen huomio vielä tuosta uudesta ECU:sta että tarkasta onko se EU (32920-24FGO) vai US malli (32920-24FK0). US ECU:lla ei EU pyörää (ja päinvastoin) saa karttoihin koskematta käyntiin. Eli ECU:un pitää tuossa tapauksessa flashata binääri jossa virtalukko on asetettu "compatibility modeen".
Sytytyshetkessä on kait pienen pieni ero jos ne on ristissä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kun nää ecumuutokset on vielä hyvinkin ajankohtaisia niin vielä tarkennus muistutuksena. Eli -99, -00 ja -01 malleissa ecu pitää vaihtaa -02 tai uudempaan gen1 ecuun, oliko magneeton kanssa sama juttu, eli -01 mallikaan ei käy ?
Mikä on 32920-24FA0 ecu ?
Mikä on 32920-24FA0 ecu ?
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Oisko se 2001 (k1) ecusnuggles kirjoitti:Kun nää ecumuutokset on vielä hyvinkin ajankohtaisia niin vielä tarkennus muistutuksena. Eli -99, -00 ja -01 malleissa ecu pitää vaihtaa -02 tai uudempaan gen1 ecuun, oliko magneeton kanssa sama juttu, eli -01 mallikaan ei käy ?
Mikä on 32920-24FA0 ecu ?
SMR