Keväällä tulee ensimmäiset kilometrit omalla busalla Mietinnässä on tuplakuplan asennus.
Millaisia kokemuksia pitkillä (189 cm) busakuskeilla on? Onko parempi vakiolla vai tuplakuvulla (racing)? Puig vai MRA? Olisiko laittaa muutamaa kuvaa busasta tuplakuvulla?
Moikka vaan.. useanman busan omistajana ja kilometrien perusteella todennut että vakio on paras ja tyylikkäin kun on mopon väreissä.. mutta koklaa itellä ollu tuplakuplaa ym muita niin enää en muuta huoli kun vakkarin.. katon onko kuvia .. tossa muistaakseni puigin vakiokorkuinen mutta pikkasen eri muotoinen nykyinen ja muuta en huoli.. olen 180 pitkä.
Kiitos kovasti nopeasta vastauksesta
K8 busa, jossa naarmuinen pleksi, vaikka vain 7000 km ajettu (ilmeisesti liiasta puunaamisesta).
Eli suosittelet mustaan busaan savunväristä vakiopleksiä? Itse mietin kirkasta vakiota tai tuplakuplaa (MRA).
Se mikä pleksi on itselle paras on niin monen muuttujan summa että oikea löytyy vain kokeilemalla. Muuttujia muun muassa kuskin pituus, kypärä, asustus (nahka vai tekstiili) jne. Itselle matka-ajoon tuplakupla on osoittautunut parhaaksi. Nopeusajoihin taasen vakio on paras.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mulla ainakin muuttu tuplakuplan asennuksen jälkeen ajaminen suorastaan nautinnoliseks :p
Vakiolla tuuli tuli suoraan pottaan ja pää oli kun pesukonees, mut tupliksella ei nupin viskomista eikä ylimääräsiä ulinoita pottaan...tosin mä oonki 170cm.
*mape* kirjoitti:Mulla ainakin muuttu tuplakuplan asennuksen jälkeen ajaminen suorastaan nautinnoliseks :p
Vakiolla tuuli tuli suoraan pottaan ja pää oli kun pesukonees, mut tupliksella ei nupin viskomista eikä ylimääräsiä ulinoita pottaan...tosin mä oonki 170cm.
mulla samanlaiset kokemukset sekä gen 1 & 2:sesta.
tosin se saattaa olla meidän lyhkästen ongelma (170cm)
ittellä yksin ajaessa puigin tuplakupla on ollu paras...mutta otanpa vaimon kyytiin nii alkaa tuuli viemään päätä.. en oo sen antanu nii häiritä mutta kevään alotan vakiopleksillä nii muistellaan onko se sittenki parempi kompromissi ku ei joka ajoreissulle kehtaa vaihellakkaan
Ite 173cm, joten sekin vaikuttaa, mutta Touring on ollut omasta mielestä paras vaihtoehto, alle 160 matkanopeuksiin. Vakiokin oli parempi, kuin joku halppis tuplakupla. Myös kypärä vaikuttaa asiaan, joten aika yksilöllisiä ovat mielipiteet.
Tämä itelle paras, eikä lompakollekkaan huono:
Mulla MRA:n tuplakupla pyöritti kypärää satasta kovemmissa vauhdeissa aika huolella. Vakiomallisella rauhottui huomattavasti. Pituutta 192cm ja gen1. Potta on kyl melko kevyt Marushin RS1. Liekö silläkin vaikutusta.