gen2 turbotus yli baariin - mikä pettää ja mitä kannattaa vaihtaa?

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
Avatar
KIVINIEMI
Viestit: 56
Liittynyt: 25 Loka 2006, 12:23
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja KIVINIEMI »

Mitä pitää huomioida kun gen2 turboon alkaa nostamaan painetta yli baarin ……?

Tämän hetken tilanne mopon koneessa on vakio pois lukien nostolevyä ja tiukempia kytkin jousia. Tehoja on nyt otettu ulos vähän alle 300 mutta ei sitä koskaan tunnu olevan tarpeeksi ja viellä on luntakin maassa eli aikaa tehdä muutoksia.

Tarviiko vaihtaa turbomännät esim Wössnerin männät
ja tarviikos viellä nostolevyä väliin?

Veivit ymmärtääkseni pitäisi kestää 350 lukemia vai onkos niilläkin vaihto edessä?

Venttiili puoli mietityttää kanssa, kun on foorumilla ollut puhetta ettei gen2 jouset kestä turbokäytössä.. elikkäs mitä suosittelette sinne vaihdettavaksi onkos tarpeeksi tiukka meneekö dragrace.fi sivulla venttiilin jousien jäykkyys miten?? sieltä löytyy 47#, 60#, 65# ja 70# onkos suurin luku kirein?

Riittääkö öljyn paine vai laitetaankos sinne tehokkaampi ratas

Kannen pultit tarkoitus vaihtaa kestävämpiin

Mitä muuta pitäisi viellä huomioida jottei kesällä tule yllätyksiä ja saisi koko kesän nauttia?

Kiviniemi

:turbobusa:
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

ahtimen koko määrittää hyvin pitkälle,onko reserviä tuotossa ja läpivirtauksessa,että kannattaako painetta nostaa,ilman että ahdin alkaa tulppaamaan ja silloin se rikkoo sieltä niin vakio,kuin viripalikankin..

tämä kokemuksen syvällä rintaäänellä.. :1087
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
Avatar
KIVINIEMI
Viestit: 56
Liittynyt: 25 Loka 2006, 12:23
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja KIVINIEMI »

ahdin on mitsun TD05H 20G eli ymmärtääkseni pitäisi riittää..... voin olla väärässäkin, mutta korjatkaa asia niin ei tule sitten pistettyä rahoja hukkaan (en ole viellä kerinnyt tilaamaan tuotteita "turbo löytyy proboostin pakosarjalla ja putkella")
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

KIVINIEMI kirjoitti:Venttiili puoli mietityttää kanssa, kun on foorumilla ollut puhetta ettei gen2 jouset kestä turbokäytössä.. elikkäs mitä suosittelette sinne vaihdettavaksi onkos tarpeeksi tiukka meneekö dragrace.fi sivulla venttiilin jousien jäykkyys miten?? sieltä löytyy 47#, 60#, 65# ja 70# onkos suurin luku kirein?

Riittääkö öljyn paine vai laitetaankos sinne tehokkaampi ratas

Kannen pultit tarkoitus vaihtaa kestävämpiin

Mitä muuta pitäisi viellä huomioida jottei kesällä tule yllätyksiä ja saisi koko kesän nauttia?

Kiviniemi

:turbobusa:
Olisko nuo gen2 vakiojouset sen verran löysät että voi alkaa kellumaan kun painetta takana. Ja niiden kiristäminen taas käy titaaniventtiilien päälle, ainakin tuo 70lbs on aika tiukka jousi, korkeintaan 60lbs, jos sitäkään niille venoille. 47lbs taitaa olla jo virijousi gen2 venttiileille, gen1:lle ei oo. Toivottavasti joku asian kokeillut kommentoi.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Vastaa Viestiin