Kuitenkin täytyy mainita, että Litratehopohjia tuossa ei kuitenkaan saavutettu!
Paljonko muutes on litrateho enkka busan koneella?
Joo tossa motissa ei oo haettu huippu litratehoa vaan maksimaallista käyttöaluetta...
Mieluummin tingitään heppa huippukierroksilta/litratehosta ja otetaan tilalle 10-20hp keskialueelle lisää voimaa. Väitän että tällä ajattelu mallilla tehty moottori on selkeästi nopeampi ja kivempi ajaa kuin piikkitehoinen moottori.
koska saadaan käyriä näkösälle...
päästään vähä vertaan/analysoimaan...
nähdänkö kyseistä pyörää ens kesänä
missään kenttätapahtumassa vai..
Onko omaksi iloksi oleva touring pyörä
Hieno tulos joka tapauksessa :rocket
Jamolle tuli passeli ajomoottori kesäksi, jos edellisellä 230hv koneella pääsi sodankylään saakka niin kait tämä 240hv+ siivittää varmaan jäämeren rannalle, samassa ajassa.
Tiimille tuli sitte ison vapariluokan voitto, kolmostila ja Veke myös hyvillä asemilla. Titaanille litratehopohjat ja Jamolle puolentoista litran tehopohjat.
Aivan alhaalla vertailtava melkeinvakio päihittää, mutta alle 6000 tapahtuu muutosta sijoitukseen.
130Nm/L on Bensiinillä vaparissa maximi, eli ei kovin kaukana kuitenkaan enää.
Team Laitamaan 1441cc motin kokoonpano osa hintoineen:
Uusi Gen 2 kampura 700e
Kansiset H-profiili kiertokanget 435e
Vakiosta porattu ryhmä, Wiseco männät 1250e
Kansi, vakio imu/ Ferrea + 1mm pako,portattu, taso plaanattu 0,8mm pakopuolelle vinoon 1200e
Ape jouset/titaani lautaset n.400e ?
Nokat kansiset,hiottu vanhoista virinokista Type R+ imu/272/11,3mm ja pako 272/10,4mm lobet 106,5/108,5 350 e
Hindle full Race pakosarja Yoshi vaimennin 1250e
48mm läppärungot tehty omista, Orient rosteri läpin 500e
S2000 injektorit 250e
Airbox gen 1, Gen2 race suodatin, tilavuutta 1L lisää, vakiot lyhyet suppilot + 4hp
Ecu säätö + PC Usb
Pääpiirteittäin noin lisäillään vielä tarkennuksia viritysten osalta. Mitään erikoista paketissa ei ole. Sylinterin kanteen on perehdytty hiukan tarkemmin
Teho tällä paketilla oli siis 240hp/ 180Nm ( litrateho 166,5hp)
...mielenkiintosta katella noista Titaanin ja Marko67:n selkiästi tehokkaammista konneista sellanen pieni huomio (jonka tietysti saatan katella väärinki), että tuo meikäläisen Busa ei häviä 6500 kierrokseen tehoissa/väännöissä kovinkhan paljoa...vai miten nuo pitäs tulkita? Eli tulkitsenko oikein, että "normi-ajossa" (mitä se sitten onkhan) mulla on aika mukavasti Busassa hevoset ja vääntö noilla spekseillä meleko kohilhan?
Toishaalta mitäpä merkitystä sillä on kun olhan kentän päässä ja vilkkuvalot loistaa rapian 1600m päässä :O
Ja se oma hyvin ja halavalla (kiitos snuggles) rakennettu 121tkm ajettu käppyröinhen tästä kliks
toimeve kirjoitti:...mielenkiintosta katella noista Titaanin ja Marko67:n selkiästi tehokkaammista konneista sellanen pieni huomio (jonka tietysti saatan katella väärinki), että tuo meikäläisen Busa ei häviä 6500 kierrokseen tehoissa/väännöissä kovinkhan paljoa...vai miten nuo pitäs tulkita? Eli tulkitsenko oikein, että "normi-ajossa" (mitä se sitten onkhan) mulla on aika mukavasti Busassa hevoset ja vääntö noilla spekseillä meleko kohilhan?
Toishaalta mitäpä merkitystä sillä on kun olhan kentän päässä ja vilkkuvalot loistaa rapian 1600m päässä :O
Ja se oma hyvin ja halavalla (kiitos snuggles) rakennettu 121tkm ajettu käppyröinhen tästä kliks
Jos pikaisesti tulkkaa noita teidän tiimin motteja, Toimeve vast Titaani ja jos niistä pitäis valita toinen katuajoon. Valinta kallistuis oitis Toimeven kokoon panoon, johtuen 1000-6500 rpm alueen toimivuudesta. Vääntökäyrä on selkeesti jouheempi/parempi kadulle, lue: ajettavampi.... Niin ainaski mun mielestä