Team SMR
Polkastiin liikkeelle tiimi Speed Metal Racing ,jonka tarkoituksena on kehitellä kustannustehokkaita ratkaisuja busalle ominaisissa lajeissa, nopeusajossa, vartilla ja penkkikisoissa. Näin taloudellisesti epävarmoina aikoina hyödyttää suunnitella ja tehdä kimpassa virityksiä ja modeja. Joitakin positiivisia tuloksia on jo näkyvissä, bomberin penkkikisan isojen vaparien top5 kärjessä on 3 tiimin busaa, tällä tietoa ja toistaiseksi. Niin sanotuilla b-osilla on päästy jopa luotettavuudessa suht hyviin tuloksiin.
Kauden vaihtuessa seuraavaan koitetaan päästä käymään mahdollisimman monessa tapahtumassa, miitti mukaan lukien, onhan sielläkin tekniikkapainotteista ohjelmaa.
Kauden vaihtuessa seuraavaan koitetaan päästä käymään mahdollisimman monessa tapahtumassa, miitti mukaan lukien, onhan sielläkin tekniikkapainotteista ohjelmaa.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Hienoa, mutta salaperäistä... Kärsiikö vastata, ketähän moiseen tiimiin kuuluu? Rakenteletteko vain itsellenne, vai tarjoatteko "rakennus palveluita" muillekkin? Tiimiläisten tuloksia sieltä bomber kisasta? "Luotettavuudessa päästy suht hyviin tuloksiin...!" Kuulostaa hyvältä, esim. kenttäajoihin enempi panostaneet tietävät, kuinka vaikeaa pästää kestävyydessä edes kohtuullisiin tuloksiin...
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Siis tuttuja busanisteja on mukana, penkkikisassa mukana olevat Titaani, Jamonaattori ja Toimeve. Joitakin lisää voi tulla kevääseen mennessä. Kullakin omat vahvat alueensa ja ne yhdistettynä koitetaan saada onnistumisia aikaiseksi. Nyt Titaanilla on jo tehokkaimpia vapareita ja Veijolla onnistunut budjettimoottori, Jamolle kehitellään jotain lisäniksejä kesään mennessä. Elikkäs vapareilla mennään, turbolla ajaminen vaatii erilaista paneutumista mitä ei nyt ole vielä hallussa, budjetista puhumattakaan.
Noteeratut penkkilukemat takiksilta, Titaani 212.6hv, Jamo 208hv ja Veke 194.6hv.
Noteeratut penkkilukemat takiksilta, Titaani 212.6hv, Jamo 208hv ja Veke 194.6hv.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
mitä nuo +200hv moottorit on tullut maksaa ? ollaankohan sittenkään niin kaukana turbo moottorista..SMR kirjoitti:turbolla ajaminen vaatii erilaista paneutumista mitä ei nyt ole vielä hallussa, budjetista puhumattakaan.
Noteeratut penkkilukemat takiksilta, Titaani 212.6hv, Jamo 208hv ja Veke 194.6hv.
jeejee 1/4 alle kympin
Jaakko kirjoitti:SMR kirjoitti:turbolla ajaminen vaatii erilaista paneutumista mitä ei nyt ole vielä hallussa, budjetista puhumattakaan.
Noteeratut penkkilukemat takiksilta, Titaani 212.6hv, Jamo 208hv ja Veke 194.6hv.
mitä nuo +200hv moottorit on tullut maksaa ? ollaankohan sittenkään niin kaukana turbo moottorista..
Tää kiinnostais muakin että mitä nää vaparit on tulleet maksaan jos puhutaan budjettilaitteista. Tollasen budjettiturbon rakentaa paljonkin alle proboostin setin hintaan jos yhtään pysyy työkalut kädessä ja sillä saa sen 240-250hp aika luotettavasti (2 kesää menty ilman mitään ongelmia)
"Pidetääs pienempää ääntä että muut potilaat saa nukkua"
En ymmärrä kun näistä vapari kehitelmistä tulee juttua niin alkaa vapari vs. turbio vehkeiden kustannuksista aina sama paskan vääntäminen.
EI kaikki vaan halua sitä tURBOa siihen pyörään...
Jos joskus omasta putkiviristä haen enempi tehoa on tuo vapari mulle se vaihtoehto...se riittää että kuski on urpo :p��sein��n:
Sorry
EI kaikki vaan halua sitä tURBOa siihen pyörään...
Jos joskus omasta putkiviristä haen enempi tehoa on tuo vapari mulle se vaihtoehto...se riittää että kuski on urpo :p��sein��n:
Sorry
Member of IBA Finland ry
hanhiha kirjoitti:En ymmärrä kun näistä vapari kehitelmistä tulee juttua niin alkaa vapari vs. turbio vehkeiden kustannuksista aina sama paskan vääntäminen.
EI kaikki vaan halua sitä tURBOa siihen pyörään...
Jos joskus omasta putkiviristä haen enempi tehoa on tuo vapari mulle se vaihtoehto...se riittää että kuski on urpo :p��sein��n:
Sorry
No jos luit ensimmäisen lauseen niin oli kyse kustannustehokkuudesta. Niinkuin sanoin niin olis kiva tietää kuinka halvalla noita 200+ tehoja saa niin monihan voi sen turbottamisen sitten unohtaa. Köyhä kun oon niin kustannustehokkaimmat tavat kiinnostaa aina.
Edited By minizz66 on 1323945315
"Pidetääs pienempää ääntä että muut potilaat saa nukkua"
Täytyy mistaa että vaparivirittäminen ei ole ikinä halpaa jos nyt halutaan turboon verrata, turboheppa on halvempi ja sitä saa helpommin määrättyyn tasoon asti.
Mutta jos otetaan esimerkkinä tuo Veijon n.195hv takaa ja 215koneesta työntävä Samilla, niin ainoastaan 1397 lohko, männät, ja imunokka nokkapyörineen ym. pientä tarvitaan putkiviribusaan, niin saadaan +40hv ja kone on silti matalaviritteinen tourinkimoottori. Huolellisella osien valinnalla ja säädöillä saadaan em. tehot ulos. Esim kansi täysin vakio. Jos ihan uutta palikkaa hommaa niin taitaa siellä 2500¤ paikkeilla olla osat, mutta käytettynä huomattavasti halvemmalla.
Sitten kun otetaan 1397 koneesta yli 230hv katukäytössä niin suunnittelun merkitys kokonaisuudessa kasvaa, kuten kannen virtauksien juuri oikeanlainen optimointi vastaamaan tavoiteltua tehoa. Nokkien suunnittelu moottoriin, imuputkiston pituus, pakoputkiston optimointi. Ei ole tarkkoja kustannuksia tullut laskettua, mutta tälläiseen moottoriin on järkevää teettää esim. nokat suunnitelmien mukaan. Kuitenkin vakioon Gen1 nähden on 70hv enmmän tehoa ja voi vaikka panna pikkuisen kaasua mukaan, niin alkaa maisema vaihtua hieman nopeemmin.
Mutta jos otetaan esimerkkinä tuo Veijon n.195hv takaa ja 215koneesta työntävä Samilla, niin ainoastaan 1397 lohko, männät, ja imunokka nokkapyörineen ym. pientä tarvitaan putkiviribusaan, niin saadaan +40hv ja kone on silti matalaviritteinen tourinkimoottori. Huolellisella osien valinnalla ja säädöillä saadaan em. tehot ulos. Esim kansi täysin vakio. Jos ihan uutta palikkaa hommaa niin taitaa siellä 2500¤ paikkeilla olla osat, mutta käytettynä huomattavasti halvemmalla.
Sitten kun otetaan 1397 koneesta yli 230hv katukäytössä niin suunnittelun merkitys kokonaisuudessa kasvaa, kuten kannen virtauksien juuri oikeanlainen optimointi vastaamaan tavoiteltua tehoa. Nokkien suunnittelu moottoriin, imuputkiston pituus, pakoputkiston optimointi. Ei ole tarkkoja kustannuksia tullut laskettua, mutta tälläiseen moottoriin on järkevää teettää esim. nokat suunnitelmien mukaan. Kuitenkin vakioon Gen1 nähden on 70hv enmmän tehoa ja voi vaikka panna pikkuisen kaasua mukaan, niin alkaa maisema vaihtua hieman nopeemmin.
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Sekin kannattaa muistaa että vapareissa on aika usein edetty pala kerrallaan kun taas turbosarjan kamppeita on hankittava läjä samointein. Ja harrastaa saa enemmän kun ottaa sen 240-250hv vaparista eikä pulttaa kiinni turbolla.
Paljonko maksaisi turbosarja millä pääsee bomberin penkkikisan kärkeen ? Ja monenko vaparin jalkoihin jää kenttäajoissa 250hv turbolla ? En tiiä, toivottavasti pääsemme kokemaan sen ja keskustelemaan aiheesta kesän mittaan.
Jos lähdetään rakentamaan turboa busaan niin sillon tottakai sen täytyy pukata kunnolla tehoa, ja sellaisen 400kmh setin kustannukset pyörii jo +10k¤ seudulla. Tiimin budjetissa siitä puuttuu tällä hetkellä n. 9900¤ :p
Paljonko maksaisi turbosarja millä pääsee bomberin penkkikisan kärkeen ? Ja monenko vaparin jalkoihin jää kenttäajoissa 250hv turbolla ? En tiiä, toivottavasti pääsemme kokemaan sen ja keskustelemaan aiheesta kesän mittaan.
Jos lähdetään rakentamaan turboa busaan niin sillon tottakai sen täytyy pukata kunnolla tehoa, ja sellaisen 400kmh setin kustannukset pyörii jo +10k¤ seudulla. Tiimin budjetissa siitä puuttuu tällä hetkellä n. 9900¤ :p
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
Speed Metal Racing
---415kmh---
kilvan ajoa jo vuodesta 2012
http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4
"La Hayabusa è bella, quando vince"
SMR kirjoitti:Sekin kannattaa muistaa että vapareissa on aika usein edetty pala kerrallaan kun taas turbosarjan kamppeita on hankittava läjä samointein. Ja harrastaa saa enemmän kun ottaa sen 240-250hv vaparista eikä pulttaa kiinni turbolla.
Paljonko maksaisi turbosarja millä pääsee bomberin penkkikisan kärkeen ? Ja monenko vaparin jalkoihin jää kenttäajoissa 250hv turbolla ? En tiiä, toivottavasti pääsemme kokemaan sen ja keskustelemaan aiheesta kesän mittaan.
Jos lähdetään rakentamaan turboa busaan niin sillon tottakai sen täytyy pukata kunnolla tehoa, ja sellaisen 400kmh setin kustannukset pyörii jo +10k¤ seudulla. Tiimin budjetissa siitä puuttuu tällä hetkellä n. 9900¤ :p
Hienosti unohtu heti toi oma alotusviestin kustannustehokkuus
"Pidetääs pienempää ääntä että muut potilaat saa nukkua"
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 10 Touko 2009, 16:04
En usko, että on unohdettu, vaikken tiijä mistään muustakaan... Siinähän on annettu specsi mihin tähdätään kustannustehokkaasti. En ihan heti usko, että +400kmh/maililla pyörää rakennetaan millään opilla alle ilmoitetun... ???minizz66 kirjoitti:Hienosti unohtu heti toi oma alotusviestin kustannustehokkuus
Toki jos joku sellaisen viisastenkiven löytää, niin moni ottaisi tiedon iloiten vastaan.
Eiks Rocster rakentanu juur turbon mopoonsa, paljonkohan tuli kaikki yhteensä maksamaan... Enkä usko, että sillä päästään +400, mutta sehän ei ollutkaan rojektin päämäärä.
Em mie oo hullu, mie oon Lapista.
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
Miehen voi saada pois Lapista, mutta Lappia ei saa pois miehestä. -LORDI-
member Team SMR
No ei takuuvarmasti mee 400km/h rikki alle 10ke. Siitä tässä tuskin oli edes kyse?Arctikdiver kirjoitti:En usko, että on unohdettu, vaikken tiijä mistään muustakaan... Siinähän on annettu specsi mihin tähdätään kustannustehokkaasti. En ihan heti usko, että +400kmh/maililla pyörää rakennetaan millään opilla alle ilmoitetun... ???minizz66 kirjoitti:Hienosti unohtu heti toi oma alotusviestin kustannustehokkuus
Toki jos joku sellaisen viisastenkiven löytää, niin moni ottaisi tiedon iloiten vastaan.
Eiks Rocster rakentanu juur turbon mopoonsa, paljonkohan tuli kaikki yhteensä maksamaan... Enkä usko, että sillä päästään +400, mutta sehän ei ollutkaan rojektin päämäärä.
"Pidetääs pienempää ääntä että muut potilaat saa nukkua"