Myyjät kyllä tietää kunhan kertoo pyörän merkin, siihen on olemassa ns. suositustaulukko.same kirjoitti:Tartteeko renkaiden olla jotain vahvistettuja
Mynetmotossa ole mitään vahvistettuja vaihtoehtoina edes ja renkaana Pilot Road 2 tai 3.
Busa renkaat
CormaX kirjoitti:same kirjoitti:Tartteeko renkaiden olla jotain vahvistettuja
Mynetmotossa ole mitään vahvistettuja vaihtoehtoina edes ja renkaana Pilot Road 2 tai 3.
Myyjät kyllä tietää kunhan kertoo pyörän merkin, siihen on olemassa ns. suositustaulukko.
En ajatellu kyllä Mynetmotoon soittaa ja kun heidän sivuilta laittaa pyörän mukaan niin ei ehdota Pilot Road:ia ollenkaa.
Micheliniltä en löytänyt pyöriin soveltuvuustaulukkoa.
Pilot Road 2:sta löytyy vahvistettuna eteen mut ei taakse (180/50/17 löytyisi vahvistettuna) , PR3:sta ei näyttäisi olevan vahvistettuna ollenkaan. (Michelinin mp. rengasesite).
Ja paikalliset rengasmyyjät ei edes vaihda mp. renkaita, saattika siellä olisi Micheliniä.
Tilaanpa ihan tavalliset Pilot Roadit
Edited By same on 1305097843
Black -08
Ehän siinä mittään sen kummempia kommervenkkiän oo kun nopeusluokka ja kantavuus riittää,busassa nopeusluokka on z (yli 240km/h)tarkottaa jatkuvaa nopeutta ja kantavuus eessä on 58 ja takana 73,On sitte nopeusluokka y mikä on yli 300km/,mut suositus on z mikä kyllä pitäs riittää ajoon kun ajoon ???
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
Ostin kuukausi sitten K8 Busan jossa takarengas on Michelin Pilot Race.Onko tuo joku ratarengas kun kuviointi on aika mitätön?Kuivalla ja lämpimällä säällä ihan ok ajettava,mutta vesisteella tuntuu menevä aika kovaksi ja epäluotettavan oloiseksi.Jonkunverran kulunut jo kanttia,oisko viisasta panna vaihtoon ennenkuin lipat heittää?
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...en sitten tiiä, onko todellinen ero Pilot Road 2:n ja Pilot Power Onen osalta noin suuri kuin tuntuu, vai uskooko sitä ittekki että tuo muka paremmin pittää kanttauksissa.
Luotettavalta tuntuu ja etenki kiihytyksissä tuon pidon huomaa: ei jätä viirua niinku ehkä joskus jollakin vähän reiphammin avatessa. Näitten kans pittää vastaavassa tilanthessa piellä paremmin kiini ettei tipu kyytistä
Sais nähä miten kestävät.
Luotettavalta tuntuu ja etenki kiihytyksissä tuon pidon huomaa: ei jätä viirua niinku ehkä joskus jollakin vähän reiphammin avatessa. Näitten kans pittää vastaavassa tilanthessa piellä paremmin kiini ettei tipu kyytistä
Sais nähä miten kestävät.
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
- CormaX
- Viestit: 663
- Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
- Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
- Viesti:
Z8 ajettu 3600km ja kumit edelleen kuin uudet.
Käsittämätön pito asfaltilla, rankka kiihdys nostaa nyt keulaa sutimisen tilaan... Suosittelen metukan Z8, aika tyyriit kun uusin malli metukalta, mutta ajettavuus esim. Diaploon verrattuna mun mielestä moninkertainen.
Juu, tierän sanomattakin että maku asia
Edited By CormaX on 1308829189
Käsittämätön pito asfaltilla, rankka kiihdys nostaa nyt keulaa sutimisen tilaan... Suosittelen metukan Z8, aika tyyriit kun uusin malli metukalta, mutta ajettavuus esim. Diaploon verrattuna mun mielestä moninkertainen.
Juu, tierän sanomattakin että maku asia
Edited By CormaX on 1308829189
- hayabusa00
- Viestit: 98
- Liittynyt: 26 Huhti 2009, 23:08
- Paikkakunta: jyväskylä
Road 2 "D" on vahdistettu tämäsame kirjoitti:Tartteeko renkaiden olla jotain vahvistettuja
Mynetmotossa ole mitään vahvistettuja vaihtoehtoina edes ja renkaana Pilot Road 2 tai 3.
Busassa tuli eturengas (Pilot Road 2, 23000km) vaihto vaiheeseen ja tiedustelin herra Micheliniltä opastusta Pilot Road 3:n osalta.
* Normaalikäytössä Busa ei vaadi tukevampirunkoista rengasta, mutta monet käyttävät kyseistä menopeliä enimmäkseen matkapyöränä, jolloin mukana on usein kyyditettävä ja maksimi määrä tavaraa. Tällöin on ihan perusteltua puhua tukevampirunkoisen takarenkaan käytöstä. Samat asiat (tukevampi ajettavuus kuormattuna ja parempi renkaan kulumismuoto / kilometritulos) saavutetaan hyvin pitkälle kuitenkin myöskin paineen lisäyksellä. Tuollainen puoli Baria lisää ilmaa hoitaa aika hyvin saman asian. (jos normaalisti kylmään renkaaseen 2,9 niin kuormattuna matka-ajossa voi käyttää 3,4 - 3,5) Tukevampirunkoisen eturenkaan käytölle ei juuri ole tarvetta, mutta siinäkin voi kuormattuna käyttää esim 3 kymppää enemmän painetta.
Road 3:n osalta pitää lisäksi huomioida, että eturenkaaksi ei ole saatavilla tukevampirunkoista mallia, ja takarenkaanakin tukevampirunkoisena tehdään vain kokoa 180/55 ZR17 B. "Tavallisella" Road 2-renkaalla on ajettu Busassakin huikeita kilometrituloksia ja uutuuden Road 3 -pitäisi kestää samat kilometrit. Kun huolehtii siis paineista kuormattuna, niin Road 3 on varmasti oiva rengastus Busaan!
- Pasi -
* Normaalikäytössä Busa ei vaadi tukevampirunkoista rengasta, mutta monet käyttävät kyseistä menopeliä enimmäkseen matkapyöränä, jolloin mukana on usein kyyditettävä ja maksimi määrä tavaraa. Tällöin on ihan perusteltua puhua tukevampirunkoisen takarenkaan käytöstä. Samat asiat (tukevampi ajettavuus kuormattuna ja parempi renkaan kulumismuoto / kilometritulos) saavutetaan hyvin pitkälle kuitenkin myöskin paineen lisäyksellä. Tuollainen puoli Baria lisää ilmaa hoitaa aika hyvin saman asian. (jos normaalisti kylmään renkaaseen 2,9 niin kuormattuna matka-ajossa voi käyttää 3,4 - 3,5) Tukevampirunkoisen eturenkaan käytölle ei juuri ole tarvetta, mutta siinäkin voi kuormattuna käyttää esim 3 kymppää enemmän painetta.
Road 3:n osalta pitää lisäksi huomioida, että eturenkaaksi ei ole saatavilla tukevampirunkoista mallia, ja takarenkaanakin tukevampirunkoisena tehdään vain kokoa 180/55 ZR17 B. "Tavallisella" Road 2-renkaalla on ajettu Busassakin huikeita kilometrituloksia ja uutuuden Road 3 -pitäisi kestää samat kilometrit. Kun huolehtii siis paineista kuormattuna, niin Road 3 on varmasti oiva rengastus Busaan!
- Pasi -
Mulla ei oo kestäny takarengas busassa kuin 4500-5800km. Ja merkillä ei oo ollu väliä mikä on... Ja paineet takarenkaassa on ollu 2,7 - 3,0 kiloa... Lienee ajotyylissä joka sitä kuluttaa :rasberry:
Ja sen verran että kertaakaan en oo paikallaan savuttanu renkaita eli sen takia ei oo ainakaan kulunu.
Ja tohon pirellin diabloa oon nykyään käyttäny koska se kuluu myös sivuilta eli ei tuu niin äkkiä sitä kulmaa renkaaseen
Edited By anykala on 1308858836
Ja sen verran että kertaakaan en oo paikallaan savuttanu renkaita eli sen takia ei oo ainakaan kulunu.
Ja tohon pirellin diabloa oon nykyään käyttäny koska se kuluu myös sivuilta eli ei tuu niin äkkiä sitä kulmaa renkaaseen
Edited By anykala on 1308858836
älkää ainakaan halppis shinkoa laittako kukaan taakse. kulutuskestävyys hyvä. tässä yks onneton kokeilija. normi nopeuksissa toimii + 20 C/ kuivakeli. tänään tultiin sateessa manamansalosta 5 tietä sateessa aina jyskälään sateessa/tihkussa. ohituksissa perä irtos uudella asfaltilla ja vanhojenkin ajoratamerkintöjen kohdalla ja niitähän et väistele busan ohitusnopeuksissa. renkaat menee vaihtoon.
suzuki vx 800
yahama thderace 1000 2000-2004
blacbird1000xx 2004-2006
hayabusa k 7 musta2007
hayjabusa k8 harmaa/musta 2007-2009
hayabusa k8 ormu 2010
yahama thderace 1000 2000-2004
blacbird1000xx 2004-2006
hayabusa k 7 musta2007
hayjabusa k8 harmaa/musta 2007-2009
hayabusa k8 ormu 2010
Juu saman moista liukastelua on tullut bridgestoneilla huomattua. Vesisateella jouduin stoppaamaan useasti liikennevaloihin joten kumit kylmeni huolella. ja sitten ihan maltillisessa kiihdytyksessä motarille lähti perä irti. Takana tuleva auto jätti heti hajurakoa Nyt on 2000 ajetut pilot road kakkoset alla. Toimivat kuin junan vessa
Edited By java on 1319989430
Edited By java on 1319989430
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...ja tämä vaihtaa kans noihin PilotRoad2 tai -3:iin het ens kevväänä...toivottavasti tuo Power One Street kestää vielä penkitykset...oli ihan tautisen hyvä pito siinä, mutta kun ei kestä mittään ja toishaalta omalle ajotyylille "riittää" nuo tourinkikumit ihan hyvin!
edit: siis vaihdan takaisin ko. renkaisiin, niistä kun on neljän kesän ja viien satsin jälkhen erinomasen hyvät kokemukset ja tuntemukset! PR2:lla itte asiassa olen ajanu jo rapiat 60tkm ??? Täytynee tarkistaa excelistä...mutta kait se noin on!
Edited By toimeve on 1319998296
edit: siis vaihdan takaisin ko. renkaisiin, niistä kun on neljän kesän ja viien satsin jälkhen erinomasen hyvät kokemukset ja tuntemukset! PR2:lla itte asiassa olen ajanu jo rapiat 60tkm ??? Täytynee tarkistaa excelistä...mutta kait se noin on!
Edited By toimeve on 1319998296
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-