Busa ratakuntoon - Mitä kannattaa muuttaa.

Täällä pohditaan miten ne pelit kulkee...
Ja jos ei, niin miksi ei...
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Mitäs muutoksia busaan kannattaa tehdä, jotta siitä saisi ratakelpoisemman?

-alustan päivitys
-parempi takaiskari?
-etupumppuihin omalle painolle mitoitetut jouset
-perän nosto
-miten etupään korkeus, ylös vai alas?

-etujarrun päivitys
-brembon tai nissin:n radiaali pääsylinteri

-muuta?

Org:n puolelta bongasin videon jossa kierretään rataa busalla, mutta musta nuo katteet ja pyörän korkeus vaikuttaa vakiolta, perä ehkä hieman korkeempi?
Turbo taitaa pyörässä olla myös, mutta tarkoituksena olis maksimoida mutkanopeus.

Suurin ongelma mielestäni on kallistusvarojen puute :thumbdown:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

No tommonen kuljetuskalusto ainakin olisi must. Suurin ongelma mielestäni käteisvarojen puute. :D
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Ei mopolla moottoritielle,eikä busalla radalle... siis jos oikeesti tykkää radan ajosta
kloks
Noita ton tason kilpurita saa 5k värin valita/ on siä myös 2000 alkaen
SMR
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Heksa kirjoitti:Ei mopolla moottoritielle,eikä busalla radalle... siis jos oikeesti tykkää radan ajosta
kloks
Noita ton tason kilpurita saa 5k värin valita/ on siä myös 2000 alkaen
Tän jo tiiän.
1 -> 2
Toinen voi olla hyvä radalla...
Tonni gikseri on jo koitettu radalla, hieno oli. Koitan kuitenkin våltellä pakun/peräkärryn ostoa.
Joten haussa vinkkejä busalla ratailuun. Busan hinnalla sais kyl ratapyörän ja pakun jos vaihtais...
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Keula öhlinssii ja perä öhlinssii ja teräspunos letkut , pehmeet palat ja 55 takarengas
Siinä se sit on , toki tappeja voi nostaa ( eipä juurikaan hyötyä ) mutta saa uskottavuutta , eikä missään nimessä madalleta yhtään , takaiskarin pituutta voi hieman lyhentää jos 55 laittaa tai siis kun laittaa
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

Tr3 kirjoitti:Siinä se sit on , toki tappeja voi nostaa ( eipä juurikaan hyötyä )
seisontatuki ottaa myös maahan kiinni aikalailla samaaan aikaan kun jalkatapit.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Sen verran asiaaki että minulla on perää vähän nostettu luilla, positiivinen vaikutus kääntyvyyteen mutta ei tuokaan kallistusvaroja juuri lisää. Iso pyörä on kuiten iso pyörä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Tr3 kirjoitti:pehmeet palat
tarkempaa merkkiä ja mallia?
Pureeko paremmin kun sintteri?
Kulumisnopeudella ei oo niin suurta väliä.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Braking levyt ja saman valmistajan sinter palat. Toimii. :) Niin ja edessä minulla vakiojouset korvattu Öhlinsin vietereillä. Takapamppu vakio mutta huollettu sekin.



Edited By jarim on 1317455345
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Jaakko kirjoitti:
Tr3 kirjoitti:Siinä se sit on , toki tappeja voi nostaa ( eipä juurikaan hyötyä )

seisontatuki ottaa myös maahan kiinni aikalailla samaaan aikaan kun jalkatapit.

Ja katteet sekä staattorin poski ottavat kiinni. Pieni perän korotus auttaa kääntyvyyteen, mutta paino ja leveä rakenne on ne pahimmat haitat rata-ajossa.

Löysä etupää korjaantuu kun laittaa jäykemmät jouset - pääsee säädöissä alueelle.
Taka pampulle riittää huolto ja säädöt kohdalleen.
Etujarruihin ensimmäisenä uudet levyt, teräspunosletkut ja kunnon palat. Niillä alkaa pysähtyä.

Kykään jäykkä hubi - ei kylläkään pakollinen, mutta poistaa sen välyksen sieltä.

Eihän siitä ratatykkiä saa, mutta mukavan yleispelin - rataa, mutkapätkää, matkaa, lentokenttää.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Tänään nakkasin 190/70-17 takasen kiinni, julmettu kun kääntyy helposti.
Eli se 55 takarengas on ainakin tulossa...
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Se 55 taka kumppa vaikuttaa siihe kääntymiseen yllättävän paljon , toki vertaan asiaa oikean iskarin kanssa en sen lilluu pitkin rataa iskarin kanssa
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Onko tiedossa mistä saisi etujalkatapit, jotka eivät taitu ylöspäin?

Ebay on täynnä jalkatappisarjoja parin kympin hintaan, mutta kaikissa näyttäisi olevan tuo toinen reuna kiinnikkeestä pyöristetty, eli tappi pääsee taittumaan ylöspäin :(
sam77
Viestit: 320
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 12:56
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sam77 »

wiltzu kirjoitti:Onko tiedossa mistä saisi etujalkatapit, jotka eivät taitu ylöspäin?

Ebay on täynnä jalkatappisarjoja parin kympin hintaan, mutta kaikissa näyttäisi olevan tuo toinen reuna kiinnikkeestä pyöristetty, eli tappi pääsee taittumaan ylöspäin :(
Mulla olis säädettävä sarja, jossa kiinteät tapit.
Hopee on nopee?
Galleria
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

sam77 kirjoitti:
wiltzu kirjoitti:Onko tiedossa mistä saisi etujalkatapit, jotka eivät taitu ylöspäin?

Ebay on täynnä jalkatappisarjoja parin kympin hintaan, mutta kaikissa näyttäisi olevan tuo toinen reuna kiinnikkeestä pyöristetty, eli tappi pääsee taittumaan ylöspäin :(
Mulla olis säädettävä sarja, jossa kiinteät tapit.
Gen1?
Laitas hintapyyntöä ja kuvalinkkiä pm:n kautta.
Vastaa Viestiin