Gen 1 sähköjen muuttaminen gen 2 sähköiksi

75-1248528621

Viesti Kirjoittaja 75-1248528621 »

Tämmöinen kummittelee mielessä. Uudemman mallin johtosarja roikkuu jo hyllyssä, ECU on vielä haussa. Tarvitseekos tuohon jotain muuta tehdä? Ilmeisesti pulssia antava "timer cup"? on erilainen gen 2 mallissa. Voiko tuon ensimmäisen mallin muuttaa sopivaksi vai tarvitseeko vielä löytää tuo uudemman mallin palikka?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kyllä sieltä eroja löytyy. Kampiakselin asentoa kertova jako on muistaakseni 24-2 kun Gen1 (2002-2007) se on 24-1. En tiedä toimisiko pelkästään yhden hampaan poisto vai onko ajoituksellisesti eroa. Imunokan asentotunnistin on imunokalla myös eri kohdassa. En tiedä riittäisikö pelkkä offset pinni. Seuraavaksi ruiskurungot. Kun Gen2:ssa on ne toisioläpät mitä Gen1:stä ei löydy. Ajettavuuden suhteen nuo Gen2 ruiskurungot olisi kai hyvät mutta kannen imukanavissa erilaiset offsetit joten modausta ainakin vaatisi jaon osalta. Gen2 suodatinkotelon varmaan vaatisi myös perään että mahtuu tankin alle. Tuosta alkuun. Kerrohan projektin etenemisestä jos päätät toteuttaa, koukuttaisi vähän itselläkin. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Olikos se niin että gen2:sen eculla onnistuu turpo-hommelit paremmin tai helpommin?
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
75-1248528621

Viesti Kirjoittaja 75-1248528621 »

Turbovehkeeseen tosiaan on tarkoitus laittaa. Pääsisi ohjaamaan lisärikastuspiiriä saman aivon kautta. Olisi yksi purkki vähemmän kiroiltavana. Jos jostain löytyisi kuvaa tuosta kampuran tunnistimesta tai jos jollain on irrallaan, niin voisin tulla vertaamaan.

Ruiskurunkona ajattelin käyttää gen 1 mallia ja sen lisäksi lisärikastuspiiriä. Tankki on penkin alla, joten dummyn alla on tilaa tarvittaville hiluille.

Pääsääntöisesti tuota kilpuria kun ajetaan vain täydellä kaasulla, joten ei ole väliä vaikka ei alakierroksilla toimisikaan optimaalisesti.
Vastaa Viestiin