Ohjauslaakeri - Apuva
Sain tuossa huollosta tietää et ohjauslaakeri on sökö.
Eikä osanneet vielä sanoa kerkiävätkö vaihtaan. Joten onko miten hankala vaihtaa ja mistä sais laakerin. Stefa vuotaa myös mutta Jarim on laittanut hyvät ohjeet. Et jos vastaavia ohjeita sais tästä ohjauslaakerista niin olis tod. hyvä, tai edes jotain neuvoja. Toivon kyllä et ne kerkeisivät huollossa korjaan. Jos ei niin pakko koittaa ite.
Eikä osanneet vielä sanoa kerkiävätkö vaihtaan. Joten onko miten hankala vaihtaa ja mistä sais laakerin. Stefa vuotaa myös mutta Jarim on laittanut hyvät ohjeet. Et jos vastaavia ohjeita sais tästä ohjauslaakerista niin olis tod. hyvä, tai edes jotain neuvoja. Toivon kyllä et ne kerkeisivät huollossa korjaan. Jos ei niin pakko koittaa ite.
Kommeeta
- Huhan Kolli
- Viestit: 299
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00
Kaverin ex-busaan vaihdettiin ohjauslaakerit, eikä ollut sen kummempi operaatio kuin mihin tahansa pyörään. Se alempi laakeri on sitten yleensä totaalijumissa siinä akselissa, että jos joku dremell, "vinku" tai pikkurälläkkä mahtuu sinne väliin niin hioo sen laakerin varovasti yhdeltä kyljeltä auki. Eikä tartte aivan läpi asti hinkata kun se yleensä jännityksestä murtuu auki sitten kun ainevahvuus siitä laakerin sisäkehästä on tarpeeks ohut. Ellei sitä alalaakerin pölysuojaa ole älynnyt tilata siinä uusien laakereitten mukana, niin sen vanhan saa kyllä suht ehjänä veks, mutta aina itselle mukavempi jos ei tartis alkaa siinä hiomisvaiheessa vielä sitä pölysuojaakin varomaan.
Tuosta laakerien vaihto operaatiosta jo vuosia aikaa että en muista enää kovinkaan seikkaperäisesti työjärjestystä, mutta jos työkalut vain pysyy käsissä eikä heti ala jännittään niin kyllä se siitä selviää ja onnistuu
Jollain vinssillä tai vetotaljalla nostaa ja ottaa pyörän painon kannatukseen, tai mahdollisesti tunkata jotenkin pyörä pukkien päälle. Jos mahdollisuus nostaa taljalla pyörää niin aina parempi, ja kaveri kannattaa olla remontissa mukana niin helpottaa kummasti.
Kait noita ohjauslaakereita löytyy melkein joka tarvikeputkasta kuten storm, duell, emc, dragrace jne. Mitä itse olen noita laakereita vaihdellut niin oon ottanut ne vanhat laakerit sen verran nätisti irti että on saanut niistä mallikappaleet, niin paikallisesta laakerifirmasta löytynyt sillä konstilla suoraan uudet tilalle.
Edited By Diablo on 1312375862
Tuosta laakerien vaihto operaatiosta jo vuosia aikaa että en muista enää kovinkaan seikkaperäisesti työjärjestystä, mutta jos työkalut vain pysyy käsissä eikä heti ala jännittään niin kyllä se siitä selviää ja onnistuu
Jollain vinssillä tai vetotaljalla nostaa ja ottaa pyörän painon kannatukseen, tai mahdollisesti tunkata jotenkin pyörä pukkien päälle. Jos mahdollisuus nostaa taljalla pyörää niin aina parempi, ja kaveri kannattaa olla remontissa mukana niin helpottaa kummasti.
Kait noita ohjauslaakereita löytyy melkein joka tarvikeputkasta kuten storm, duell, emc, dragrace jne. Mitä itse olen noita laakereita vaihdellut niin oon ottanut ne vanhat laakerit sen verran nätisti irti että on saanut niistä mallikappaleet, niin paikallisesta laakerifirmasta löytynyt sillä konstilla suoraan uudet tilalle.
Edited By Diablo on 1312375862
Otat sen päällimmäisen ohjausakselin mutterin irti, löysäät yläkolmion pultit, löysäät ohjausakselin lukitusmutterin. Sitten kun keula on täysin ns. alakolmion varassa niin mielellään oikeanlaisella säätöavaimella kiristät sitä ohjausakselin alimmaista mutteria tiukalle jos kohtuu voimalla vielä kiristyy. Ei yleensä paljoa kiristy, mutta pienikin klappi tuollaisessa paikassa voi sitten käytössä tuntua selvästi.Huhan Kolli kirjoitti:Laittaisko joku puusilmälle tarkat ohjeet ohajuslaakerin kiristämisestä? Gen II, pikku napse kuuluu esim. paikalla etujarru päällä nytkyteltäessä. Kuuluu "ylhäältä" joten ohjauslaakeri lienee ainut mahdollinen syyllinen.
- Huhan Kolli
- Viestit: 299
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00
Laakeriliikkeestä saa alkuperäisiä paremmat kartiorullalaakerit tilalle. Koko 30x55x17 ainakin Gen1:ssä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- Huhan Kolli
- Viestit: 299
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00
Gen2 on sama kanssa näemmä.
Edited By jarim on 1315728771
Edited By jarim on 1315728771
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- Huhan Kolli
- Viestit: 299
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00
Talvella 2009 otin ohjausakselin irti tarkistaakseni tilanteen. Laakerit olivat lähes kuivia. Rasvaa ei siinä ole paljon koskaan ollutkaan. Laakerissa oli pientä alkavaa ruostetta. Puhdistus, rasvaus ja takaisin paikalleen. Uskon, että nyt kestää vähän pidemmälle. Pyörä on mallia -03 ja otettu käyttöön -04. Tuossa vaiheessa kilometrejä oli n. 30 000 ja nyt on 48000. Pyörä on kuivassa lämpimässä tallissa, joten ulkosalla säilytettäessä ruoste söisi varmaan nopeammin.
Niissä lakruissa yleensä lukee sen laakerin koodi millä sen saapi ostettua, tai sitten setti mukaan laakeriliikkeeseen, alkuperäiset saattaapi maksaa vähän enempi ja ne pitää tilata ulkomaailmasta, tuskin on kellää hyllyssä ellei se ole joku tosi yleinen laakerijutska.
Suzukin alkuperäisvaraosa koodin millä niitä voi kysellä, saapi osoitteesta suzukipartshouse.com
Suzukin alkuperäisvaraosa koodin millä niitä voi kysellä, saapi osoitteesta suzukipartshouse.com
- Huhan Kolli
- Viestit: 299
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00
- Huhan Kolli
- Viestit: 299
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00
- Sciensic83
- Viestit: 61
- Liittynyt: 07 Huhti 2011, 22:42
- Paikkakunta: Raahe