Välivapaa..
Vitoselta kutosella ja toisinpäin menee joskus välivapaalle kohtuullisen kolinan säestämänä, viimeksi tunti sitten.
Joskus taas pienessä vauhdissa, pienillä vaihteilla kun laittaa isompaa, tuntuu että veto on päällä hetken saman tien vaikka kytkin on pohjassa.
Onko ihan normaalia, vai pitäisikö kytkin aukaista ja tarkistaa ne jotkin mutterit??
Niin, ja GEN2 -08, ajettu 29000tkm
Joskus taas pienessä vauhdissa, pienillä vaihteilla kun laittaa isompaa, tuntuu että veto on päällä hetken saman tien vaikka kytkin on pohjassa.
Onko ihan normaalia, vai pitäisikö kytkin aukaista ja tarkistaa ne jotkin mutterit??
Niin, ja GEN2 -08, ajettu 29000tkm
Black -08
Välivapaista pääsee paremmin eroon kun kääntää kaavion toistepäin ja polkee ne vaihteet päälle. Eihän se kytkimen pulttien tarkistus sinällään mitään maksa, saa ainakin mielenrauhan. Öljyillä on kanssa suurehko merkitys kytkimen ja vaihteiston toimintaan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Sanoisin, että normaalia ne välivapaat. Kytkimen pultit kannattaa tsekata. Itse tein moisen homman n.23tkm:ssä ja kaikki pultit oli sormin aukaistavissa. Liimaa pultteihin ja momenttiin. Mulla alkoi kyllä kytkin ääntelemään kylmänä, kun pultit oli löysällä. Välivapaisiin en huomannut mitään vaikutusta.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Mulla toi välivapaa löytyy jo vajaan 6000 km ajetusta pelistä, eli kuulunee tuotteeseen. Kutonen menee päälle toisella tai kolmannella nostolla (menee toki pääsääntöisesti ensimmäisellä). Korjausta haettu 5-6 eri öljyllä, ei vaikutusta. Tuohon vaihtoon vaan oppii kiinnittämään erityistä huomiota. Aiempi pyöräni (ZZR1400) oli vaihteistoltaan selkeästi parempi ja tunnokkaampi, joten tässä nyt on ollut hiukan opettelua. Muuta moitetta bussista en löydä.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.
Tuppaa se välivapaa löytyä käännetylläkin, kun liian hepposesti polkasee. Taitaa busan laatikko vaan vaatia hieman määrätietosempia liikkeitä.
Öljyillä en ole huomannu muuta vaikutusta, kuin vaihteiden menemisen sisään. Eli joillakin öljyillä menee vaihteet silmään helpommin kuin toisilla.
Öljyillä en ole huomannu muuta vaikutusta, kuin vaihteiden menemisen sisään. Eli joillakin öljyillä menee vaihteet silmään helpommin kuin toisilla.
Come what(ever) may.
--Under 200 mph club; 177 mph--
--Under 200 mph club; 177 mph--
Ei ole enään k9:n jälkeen välivapaita löytyny, oisko parantanu vähän...vittumainen rohina ???
BMW S 1000XR 2016
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...teillä on liian vähän ajettuja pelejä alla; omassani ei ole välivappaita löytyny, joskin kilometrejä on muutaman kerran enemmän ku normibusissa
Ja jo ostaissa oli liki 50tkm joten en tiiä oliko sitä ennen tuommosia ropleemia. Itte ajanu tuolla yli 70tkm tuon lisäksi ja eipä ole koskhan vaivannu moinen ongelma.
Mahollista turbotusta ajatellen taian kyllä ostaa tuorhemman laatikon, josko sopivasti löytyy. Tääläki niitä tarjolla.
Ja jo ostaissa oli liki 50tkm joten en tiiä oliko sitä ennen tuommosia ropleemia. Itte ajanu tuolla yli 70tkm tuon lisäksi ja eipä ole koskhan vaivannu moinen ongelma.
Mahollista turbotusta ajatellen taian kyllä ostaa tuorhemman laatikon, josko sopivasti löytyy. Tääläki niitä tarjolla.
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Turbotukseen tai muuten viritettyyn peliin kannattaa teettää viisteet kakkoselle. Siinä kun on suorat tartunnat niin alkaa potkia tyhjää kun teho lisääntyy.toimeve kirjoitti:...teillä on liian vähän ajettuja pelejä alla; omassani ei ole välivappaita löytyny, joskin kilometrejä on muutaman kerran enemmän ku normibusissa
Ja jo ostaissa oli liki 50tkm joten en tiiä oliko sitä ennen tuommosia ropleemia. Itte ajanu tuolla yli 70tkm tuon lisäksi ja eipä ole koskhan vaivannu moinen ongelma.
Mahollista turbotusta ajatellen taian kyllä ostaa tuorhemman laatikon, josko sopivasti löytyy. Tääläki niitä tarjolla.
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...tämä tiedossa. Ja huomioihan kuhan tullee ajankohtaseksi.busajasa kirjoitti:Turbotukseen tai muuten viritettyyn peliin kannattaa teettää viisteet kakkoselle. Siinä kun on suorat tartunnat niin alkaa potkia tyhjää kun teho lisääntyy.
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Toimeven kanssa samaa mieltä asiasta.
Käyttäkää sitä laatikkoa, sillä ne välivapaat katoaa. Oma laatikko alkoi tuntua tuossa reilun 20k km kohdalla että sisäänajo on vihdoin suoritettu, välivapaat katos ja homma meni jouheaksi.
Uutena oli öljyllä merkitystä. Omassa laatikossa toimi alussa se Castrolin kallein parhaiten, nyt kun mittarissa on 28k km kokeilin Motul 5100 litkua ja laatikko toimii ihan yhtä hyvin.
Ajokengälläkin on yllättävän suuri merkitys, jos saappaassa on jäykempi kohta vaihdepolkimen alle, tulee vaihdosta napakampi ja välivapaan mahdollisuus pienenee. Kokeilkaa vaikka.
Käyttäkää sitä laatikkoa, sillä ne välivapaat katoaa. Oma laatikko alkoi tuntua tuossa reilun 20k km kohdalla että sisäänajo on vihdoin suoritettu, välivapaat katos ja homma meni jouheaksi.
Uutena oli öljyllä merkitystä. Omassa laatikossa toimi alussa se Castrolin kallein parhaiten, nyt kun mittarissa on 28k km kokeilin Motul 5100 litkua ja laatikko toimii ihan yhtä hyvin.
Ajokengälläkin on yllättävän suuri merkitys, jos saappaassa on jäykempi kohta vaihdepolkimen alle, tulee vaihdosta napakampi ja välivapaan mahdollisuus pienenee. Kokeilkaa vaikka.
Höh ei miulla oo koskaan ollu välivapaitten kanssa ongelmia,ei k3sessa eikä k8sissa,useesti isompaan vaihan ilman kytkintä,ja jos kytkintä käytän ni ihan pikkunen nykäsy oikeella hetkellä,jos välivapaa tulee(ehkä1/100)oon huomannu sen olevan ommaa huolimattomuutta,löysä vaihto yms.
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii