Lentokenttäajot - Neuvokaa aloittelijaa

Täällä pohditaan miten ne pelit kulkee...
Ja jos ei, niin miksi ei...
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

Tässä mun aiemmin linkittämä juttu tuosta maaliskuun 261,5mph (420km/h) ennätysajosta.Tämä vielä näyttää busalta.
Avatar
Huhan Kolli
Viestit: 299
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00

Viesti Kirjoittaja Huhan Kolli »

Jokohan mahtaa olla tietoa ens kesänä järjestettävistä nopeusajoista?
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Robinson Crusoe kirjoitti:Tässä mun aiemmin linkittämä juttu tuosta maaliskuun 261,5mph (420km/h) ennätysajosta.Tämä vielä näyttää busalta.
Toi on juu ihan asiallisen näkönen "katupyörä". Tankki ja satula jo rajottaa matka-ajoa.
Pitohan on suurin nopeuden rajoitin maililla, tehoa busasta saa kyllä. Kotimaiset nopeudet olis kovempia turboäijillä jos alusta olis saatu toimiin tehojen tahtiin.
Pitäiskö laatia uus mph-paita kun 200mph kerhoon on porukkaa kertyny. Jenkeissäkin on 10mph välein ranking listat. Ei sen puoleen, mul ei asiaa pitää 210mph paitaa, puuttuu 0.96kmh :(
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

snuggles kirjoitti:
Robinson Crusoe kirjoitti:Tässä mun aiemmin linkittämä juttu tuosta maaliskuun 261,5mph (420km/h) ennätysajosta.Tämä vielä näyttää busalta.

Toi on juu ihan asiallisen näkönen "katupyörä". Tankki ja satula jo rajottaa matka-ajoa.
Pitohan on suurin nopeuden rajoitin maililla, tehoa busasta saa kyllä. Kotimaiset nopeudet olis kovempia turboäijillä jos alusta olis saatu toimiin tehojen tahtiin.
Pitäiskö laatia uus mph-paita kun 200mph kerhoon on porukkaa kertyny. Jenkeissäkin on 10mph välein ranking listat. Ei sen puoleen, mul ei asiaa pitää 210mph paitaa, puuttuu 0.96kmh :(
Busanistit 100m/s Club Finland

Tuo se on meikäläisen haaveena... :1087
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Joo, ja sit ois tosi kova juttu tuollanen 250 mph/mile ,jota jenkeissä on jo joillain,huh. Mut täällä härmässä voi katella vaan netistä sellasia paitoja....vielä,heh.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Vakiobusalla ajaessa on vastuksien minimoiminen tärkeä asia kentällä ajaessa ja painon vähentäminen auttaa kiihtyvyydessä ym. Joten 95E:tä tankkiin kun sen ominaispaino on 98E:tä pienempi. Kevennystä tulee n. 150g tankillisella.
Joo, talvi tekee tehtävänsä :p
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Paljonko noin, häviää norm-korkuisella busalla madallettuun...
loppunopeudessa?
entäs orggis pelksi vs tuplakupla?
SMR
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Heksa kirjoitti:Paljonko noin, häviää norm-korkuisella busalla madallettuun...
loppunopeudessa?
entäs orggis pelksi vs tuplakupla?

Tolla ekkelillä voi estimoida vaikutuksia.
tehot ja nopeus
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Juhama
Viestit: 101
Liittynyt: 20 Syys 2009, 11:09

Viesti Kirjoittaja Juhama »

Vaikuttaako merkittävästi onko ihan uudet renkaat tai selvästi käytetyt.Onhan siitä renkaasta korkeutta lähtenyt. Mopolla kun penskana ajeltiin, niin "isolla durolla" kulki hieman kovempaa:D



Edited By Juhama on 1301745325
Ex: Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Onko 16- vai 17-piikkinen eturatas parempi mailin huippunopeuskokeiluun?
Ykkösellä keulimista saa ainakin vähennettyä tuolla isommalla, vai keuliiko madallettuna enää ollenkaan?

Alustasta...
Perä jäykäksi esijännityksellä ja alas säädettävillä koiranluilla?
Etupää on jäykkä, mut pitääkö vetää jollain liinoilla alas?

Kyseessä Gen1 putkiviri.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Putkiviriseen 17/40 ja alusta matalaksi. Keula liinalla niin pysyy kanssa matalana. 16/40 väleillä vakiorajoittimella 296km/h. Testattu on...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Luin tän ketjun uudemman kerran läpi ja moneen pikkuasiaan on tullut vastauksia.

Yhdestä asiasta on keskustelujen kautta tullu hieman ristiriitaista tietoa ja se on lähtö. Omasta mielestäni lähtö on yksi tärkeä osa sen osalta, että saa parhaan mahdollisen vauhdin sen aikana ja siinähän taas ratkaisee juurikin se lähtö. Käytetty aikahan ei tuossa ratkaise vaan se paljonko nopeutta ehtii muodostua ensimmäisellä vartilla joten siinä se eroaa pelkästä varttimailista ???
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Lähdöstä; kytkintä on ihan turha polttaa pitkillä välityksillä varttimailityyliin. Itse ainakin otan ihan normaalin "liikennevalolähdön" ja väännän kaasun mahdollisimman nopeasti pohjaan. Siitä se matkanteko alkaa. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...jos nyt talven aikana saa mestari loihittua pienellä budjetilla jonku verran lisätehoja Busaani, niin meinaan tavotella ensi kesänä 200mph -kerhopaitaa.

Tarkotuksena on ajella kotua kentälle ja sieltä poiskin, mutta jos sitten yrittäis "varmistaa" olosuhteita ja pakettia tavoitteensaavuttamisedellytyksiseksi, niin on kait sitten

- madallettava (koiranluut on jo, liinoilla keula alas?)
- teipattava keulaa?

Tuplakuplalla meinaan myös mennä, koska tämä ruho ei taivu ja menettäny jo toivoa kevyemmästä minästä (senpä takia pakko hakia toista kautta vauhtia eli tehoja lissäämällä...).

Liinat pitänee laittaa kiini vasta kentällä, vai voiko niillä ajella pitempää matkaa...vai onko ajettavuus muutenki persiistä (siirtymätaipale koti-kenttä siis), jos koiranluilla madallettu takkaa, mutta keulaa ei...? En nimittäin matalana tuota pitäs, vaan ihan vaan mailia varten tiputtasin tonttiin...tai tipututtaisin - minä mithän ossaa.

edit: ja jollaki vuokrata/lainata matalampaa penkkiä niin sais vähän pintaa pienemmäksi...muita "halpoja" varmennuskeinoja? (älä ehota laihuttamista, koska se tie on käyty jo ja toettu mahottomaksi...)




Edited By toimeve on 1356699978
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
TNT
Viestit: 771
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 21:23
Paikkakunta: Kotipalakinen.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TNT »

Veke..liinat vasta kentällä paikalleen tai toki vaihtoehto sekin, että liinat löysällä ja kirraat vasta kentällä keulan kenttään. Voip muuten tulla se kuuluisa oho. Mutta ite laittasin ehottomasti kentällä liinat paikalleen, varmistanu olen vielä nippusiteilllä sen vapaaksi jäävän liinan osuuden. Titaanillahan muistaakseni on specialjakkara by homemade:) Enkä ehota laihuttamista mutta alappa Veke voimistelemaan ja laita vakiopleksi niin avot siinäki nipistät sen 1-5kmh taas nopeutta, en toki meinaa että sinun pitäs ballerinaksi heittäytyä, ois turhan visto homma se :arskat:
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
Vastaa Viestiin