Gen 1 katalysaattorit - Missä on toinen?

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
74-1243347296

Viesti Kirjoittaja 74-1243347296 »

Toinen katalysaattori lähti orkkispöntön sisällä tallin hyllylle jo joku aika sitten, mutta millähän kohtaa mahtaa olla se toinen katti?

Onko kukaan "repinyt" sitä putkessa olevaa kattia pois? Ja jos on, niin onko
a) onko hyviä vinkkejä kuinka?
ja
b) onko hommasta ylipäänsä mitään järkeä (lue; hyötyä)

Entäpä tuo K&N putsari - mikä tekee siitä paremman, kuin joku toinen? Vai onko se parempi, kuin "jokumuu"?
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Oikean puoleisessa väliputkessa. Kun repii kannattaa olla huolellinen ettei jää rojua putkeen, se kun aikojen saatossa irtoa nousee jostain syystä venttiilien väliin ja männän päälle.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Ykkös busassa ei ole katalysaattoria.
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Kyllä mä ne ainakin viime talvena poistin, koska ne siellä oli...
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Siellä on jonkinlaiset sihdit, ei suoranaisesti katalysaattorit, eivätkä myöskään ahdista kuten jos olisi oikeat katit. Näin olen ymmärtänyt.
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Taitaapi olla ns hapetuskatit ne ensimmäiset, jotka on ilman lambda-anturia. Eivät vaadi tarkkaa seossuhdetta toimiakseen kuten nykyiset 3-toimikatalysaattorit.

Wikissä kateista
Club 100 m/s
74-1243347296

Viesti Kirjoittaja 74-1243347296 »

-Artsi- kirjoitti:Taitaapi olla ns hapetuskatit ne ensimmäiset, jotka on ilman lambda-anturia. Eivät vaadi tarkkaa seossuhdetta toimiakseen kuten nykyiset 3-toimikatalysaattorit.

Wikissä kateista
Kyllä sielä jonkilaiset katit on, mutta juuri tuollaiset lambda-anturittomat. Kyseinen anturin puute aiheuttaa myös jonkin verran haastetta penkitettäessä, kun lambda-anturipuikko pitää työntää putken päästä sisään ja säätö tehdään hyvällä arvauksella juurikin tuon katin jälkeen. En vain huomannut penkissä kysyä S.Vittaniemeltä missä ko. kat sijaitsee. Nyt selvisi sekin. Kiitos.

Sanokaas nyt vielä, että olisiko poistamisesta käytännön iloa?
Vastaa Viestiin