Busan turboprojekti alkaa Bike-lehden numerossa 7

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

Bomber#1 kirjoitti:Asiaa!

Jos setissä ei lue ahtimen mallia ni minkä kokoinen reikä milleissä tuo ilman imureikä tai sisällä oleva siipiratas on?

Papruissa on käsittääkseni se vanha malli. Mäpäs mittailen illalla.

Pyöräään pitäisi kai vielä hoitaa tuo lock-up ja googlettelun jälkeen olen törmännyt MTC:n Multi Stage Lock-upiin. Onkos se sellainen kampe johon kannattais rahansa sijoittaa? Entä ajaako saman valmistajan two stage clutch saman asian? Olisi hinnaltaan miellyttävämpi.




Edited By Rockster on 1312952640
Avatar
Bomber#1
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Tammi 2009, 00:19

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 »

Rockster kirjoitti:
Bomber#1 kirjoitti:Asiaa!

Jos setissä ei lue ahtimen mallia ni minkä kokoinen reikä milleissä tuo ilman imureikä tai sisällä oleva siipiratas on?

Papruissa on käsittääkseni se vanha malli. Mäpäs mittailen illalla.

Pyöräään pitäisi kai vielä hoitaa tuo lock-up ja googlettelun jälkeen olen törmännyt MTC:n Multi Stage Lock-upiin. Onkos se sellainen kampe johon kannattais rahansa sijoittaa? Entä ajaako saman valmistajan two stage clutch saman asian? Olisi hinnaltaan miellyttävämpi.


Ok, laita mittaa tulemaan...

Jos luet Bomber Magazinen numeron 6/2010 Target-B-turbo-Busa-artikkelia niin löydät vastauksen lokappi asiaan ja pariin muuhunkin kyssäriin. :goodboy: :;):
Busa suddailua DVD:ltä: http://www.streetbomber.net
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Rockster kirjoitti:
Bomber#1 kirjoitti:Asiaa!

Jos setissä ei lue ahtimen mallia ni minkä kokoinen reikä milleissä tuo ilman imureikä tai sisällä oleva siipiratas on?

Papruissa on käsittääkseni se vanha malli. Mäpäs mittailen illalla.

Pyöräään pitäisi kai vielä hoitaa tuo lock-up ja googlettelun jälkeen olen törmännyt MTC:n Multi Stage Lock-upiin. Onkos se sellainen kampe johon kannattais rahansa sijoittaa? Entä ajaako saman valmistajan two stage clutch saman asian? Olisi hinnaltaan miellyttävämpi.

Ruottin Eerikin puttiikki vissiin pirraa edelleen ahtimista tyyppikilvet irti?
Ainakin 308Nm tomii vielä vakiokytkimellä APE jousien kanssa. Mitä vääntöjä nuo turbokoneet sitten tuottaakaan. Mutta kaikkihan saa laitta rahansa minne haluaa :kippis:
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

tenhulttio kirjoitti:Ainakin 308Nm tomii vielä vakiokytkimellä APE jousien kanssa. Mitä vääntöjä nuo turbokoneet sitten tuottaakaan. Mutta kaikkihan saa laitta rahansa minne haluaa.
Kuinkas tiukat semmoset jouset on, tuleeko kramppeja kaupunkiajossa ? Siis, jos olis oikee katupyörä missä niitä käyttää.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

2 steppi lokappi on se oikea valinta kadulle. Kytkin kevyt käyttää kuin vakiossa ja pitää myös lentokentällä/vartilla kaikissa olosuhteissa/tehoilla.

Multistage onkin sitte hifi miesten hommia, säätämistä riittää enemmänkuin tarpeeks.... :turbobusa:




Edited By Ksthb on 1313050642
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

snuggles kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:Ainakin 308Nm tomii vielä vakiokytkimellä APE jousien kanssa. Mitä vääntöjä nuo turbokoneet sitten tuottaakaan. Mutta kaikkihan saa laitta rahansa minne haluaa.
Kuinkas tiukat semmoset jouset on, tuleeko kramppeja kaupunkiajossa ? Siis, jos olis oikee katupyörä missä niitä käyttää.
Saattaa tulla aika monelle 308nm omaavalle katupyörän omistajalle kramppeja muutoskatsastuksessakin?
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

snuggles kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:Ainakin 308Nm tomii vielä vakiokytkimellä APE jousien kanssa. Mitä vääntöjä nuo turbokoneet sitten tuottaakaan. Mutta kaikkihan saa laitta rahansa minne haluaa.
Kuinkas tiukat semmoset jouset on, tuleeko kramppeja kaupunkiajossa ? Siis, jos olis oikee katupyörä missä niitä käyttää.
Multa saa lainaan CoC2:sen ja kun sen puristaa pohjaan niin ei tuu kramppeja. nim.kokemusta on.
Ja tarvittaessa löytyy CoC3:kin,heh.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

snuggles kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:Ainakin 308Nm tomii vielä vakiokytkimellä APE jousien kanssa. Mitä vääntöjä nuo turbokoneet sitten tuottaakaan. Mutta kaikkihan saa laitta rahansa minne haluaa.
Kuinkas tiukat semmoset jouset on, tuleeko kramppeja kaupunkiajossa ? Siis, jos olis oikee katupyörä missä niitä käyttää.
Onhan tuo kait aika jäykkä ainakin lyhyellä kahvalla. Mutta kun tämmönen rimpulakin jaksaa sitä painaa niin ei vissiin ihan mahoton kuitenkaan. :arskat:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Mulla katukäytössä samat jouset. "Kyllä noilla pärjäilee". :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Toinen vaihtoehto APE jousille on Brocks jouset joissa kolmea eri kokoa. Uutena sairaan jäykät noi jälkimmäiset, ei voinut laittaa kaikkia kerralla pakkaan, mutta nyt käytettynä jo inhimilinen. Ei ole luistoa ollut.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
Bomber#1
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Tammi 2009, 00:19

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 »

Ksthb kirjoitti:2 steppi lokappi on se oikea valinta kadulle. Kytkin kevyt käyttää kuin vakiossa ja pitää myös lentokentällä/vartilla kaikissa olosuhteissa/tehoilla.

Multistage onkin sitte hifi miesten hommia, säätämistä riittää enemmänkuin tarpeeks.... :turbobusa:

Juuri näin, ite kun on tottunut käyttää kytkintä yhdellä tai kahdella sormella niin two stage teki ajamisesta pirun paljon miellyttävämpää versus apen jousilla varustetulla vakiokykällä...
Busa suddailua DVD:ltä: http://www.streetbomber.net
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

En varmaan oo tajunnu oikein lockupin käyttöä kadulla, mut oli tosi outoo kun tuntuma koko ajan erilainen riippuen millä kierroksilla ja nopeuksilla käytti kytkintä ja vaihtoi vaihdetta. Välillä tosi löysä ja sitte taas hirveen tiukka. Silleenhän se toimiikin, mut ehkä enemmän johdonmukaisen kiihdyttäjän kytkin. Liekö vika siinä kun oli ihan perusmallin lockuppi.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Jokols tää projekti on täydessä touhussa? Vai säästeleekö Rockster asiaa bike-lehteen?
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

ysi-ärrä kirjoitti:Jokols tää projekti on täydessä touhussa? Vai säästeleekö Rockster asiaa bike-lehteen?

Vähän säästelen lehteen, mutta sen voin sanoa, että bolt on ei muuten ole bolt on kun puhutaan turboista :D

Tämän viikon aikana olen kantanut sellaisen määrän osia ympäri suomea, ettei mitään järkeä. On kannen oikaisua, syylärin ja öljypohjan modausta, lisäkamaa...

Aivan hulluva touhuva perkele.

Kerron lisää lehdessä, mutta kyllä on saakeli vieköön aika tavalla kikkailua valmiin sarjan lisäksi.

Tällä hetkellä pyörä on euron kolikon kokoisina paloina Samin pajan lattialla.




Edited By Rockster on 1313773560
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Rockster kirjoitti:
ysi-ärrä kirjoitti:Jokols tää projekti on täydessä touhussa? Vai säästeleekö Rockster asiaa bike-lehteen?
Vähän säästelen lehteen, mutta sen voin sanoa, että bolt on ei muuten ole bolt on kun puhutaan turboista :D

Tämän viikon aikana olen kantanut sellaisen määrän osia ympäri suomea, ettei mitään järkeä. On kannen oikaisua, syylärin ja öljypohjan modausta, lisäkamaa...

Aivan hulluva touhuva perkele.

Kerron lisää lehdessä, mutta kyllä on saakeli vieköön aika tavalla kikkailua valmiin sarjan lisäksi.

Tällä hetkellä pyörä on euron kolikon kokoisina paloina Samin pajan lattialla.
Ai että kuulostaa ihanalle :D
Meinaan turbotus hommat täälläkin kohta aluillaan, mut katotaan sitä tuossa kunhan lumet tulee tälle korkeudelle.

Mut syyskuun loppuun on turbopaketti kourassa ja sit katellaan asentajan( tt-motorsportin) kans mitä tuleman pitää.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Vastaa Viestiin