Nykiminen & vaihdenäyttö onkelmaa.
Mahtaisko löytyä apuja... Eli ensinnäkin pyörä mallia -99, putkiviritteinen, KN, pcIII, GIpron vaihdenäyttö.
Yritin selata foorumia, mut uutena käyttäjänä ei meinaa löytää mitään prkl..
Pintakaasulla ajettaessa nykii, kylmänä vähemmän, lämpimänä jo menee hermot maantienopeuksilla, nykii kun kierroksia 2000-3000. Kiihdytettäessa, tai sit ku mennään vauhdilla ei mitään ongelmia.
BikeDoctorilla säädettiin pyörää viime syksynä ja säätämällä ei vikaa saatu kuntoon..
Voisko olla että bensaletku menee lämpimänä littaan ja ongelmat siitä?!?
Ja mistä sais uuden letkun joka olis parempi kuin orkkis.. Kun molemmat päät käsittääkseni eri kokoisia?!?
Toinen ongelma on vaihdenäytössä.. Kuutosvaihteella ajettaessa vilkuttelee 0 ja 6, hetken ajon jälkeen jää yleensä 0 näyttöön. Välillä vilkuttaa 0 ja 6 nykimisen tahtiin ja välillä omia aikojaan. GLpro vaihdettu uuteen joten ei vika siinä.
Oisko anturivika laatikossa? Vai oisko jotain ideaa millä paikantaa vikaa..
Yritin selata foorumia, mut uutena käyttäjänä ei meinaa löytää mitään prkl..
Pintakaasulla ajettaessa nykii, kylmänä vähemmän, lämpimänä jo menee hermot maantienopeuksilla, nykii kun kierroksia 2000-3000. Kiihdytettäessa, tai sit ku mennään vauhdilla ei mitään ongelmia.
BikeDoctorilla säädettiin pyörää viime syksynä ja säätämällä ei vikaa saatu kuntoon..
Voisko olla että bensaletku menee lämpimänä littaan ja ongelmat siitä?!?
Ja mistä sais uuden letkun joka olis parempi kuin orkkis.. Kun molemmat päät käsittääkseni eri kokoisia?!?
Toinen ongelma on vaihdenäytössä.. Kuutosvaihteella ajettaessa vilkuttelee 0 ja 6, hetken ajon jälkeen jää yleensä 0 näyttöön. Välillä vilkuttaa 0 ja 6 nykimisen tahtiin ja välillä omia aikojaan. GLpro vaihdettu uuteen joten ei vika siinä.
Oisko anturivika laatikossa? Vai oisko jotain ideaa millä paikantaa vikaa..
BussiJL kirjoitti:Kuutosvaihteella ajettaessa vilkuttelee 0 ja 6, hetken ajon jälkeen jää yleensä 0 näyttöön. Välillä vilkuttaa 0 ja 6 nykimisen tahtiin ja välillä omia aikojaan. GLpro vaihdettu uuteen joten ei vika siinä.
Oisko anturivika laatikossa? Vai oisko jotain ideaa millä paikantaa vikaa..
Parannuskeinosta en tiedä, mutta itsellä jättää helposti näyttöön nollan jos vaihtaa kuutoselle puolihuolimattomasti. Määrätietoisella vaihdepolkimen käytöllä ongelma ei esiinny.
Vika voisi löytyä tuosta vaihdeanturista jos tosiaan nykiminen kutosvaihteella ja samaan tahtiin kuin GIPro näyttää 0/6. Kutosella ja vapaalla (=0) eri kartat käytössä. Itsellä oli viime kesänä samansuuntainen ongelma 3. vaihteella. Anturivika, ECU luuli pyörän olevan vapaalla kun kolmonen oli pesässä.BussiJL kirjoitti:En usko et olis kyse huolimattomasta vaihtamisesta, itsekkin alussa mietin samaa ja kiinnitin vaihtamiseen huomiota että tein sen huolella..
Ja laatikko toimii kyllä muuten moitteetta.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
tästä kliketiklix ehkä apua...tai ainaki juttua nykimisestä.
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Arvaus:BussiJL kirjoitti:Mahtaisko löytyä apuja... Eli ensinnäkin pyörä mallia -99, putkiviritteinen, KN, pcIII, GIpron vaihdenäyttö.
Yritin selata foorumia, mut uutena käyttäjänä ei meinaa löytää mitään prkl..
Pintakaasulla ajettaessa nykii, kylmänä vähemmän, lämpimänä jo menee hermot maantienopeuksilla, nykii kun kierroksia 2000-3000. Kiihdytettäessa, tai sit ku mennään vauhdilla ei mitään ongelmia.
BikeDoctorilla säädettiin pyörää viime syksynä ja säätämällä ei vikaa saatu kuntoon..
Voisko olla että bensaletku menee lämpimänä littaan ja ongelmat siitä?!?
Ja mistä sais uuden letkun joka olis parempi kuin orkkis.. Kun molemmat päät käsittääkseni eri kokoisia?!?
Toinen ongelma on vaihdenäytössä.. Kuutosvaihteella ajettaessa vilkuttelee 0 ja 6, hetken ajon jälkeen jää yleensä 0 näyttöön. Välillä vilkuttaa 0 ja 6 nykimisen tahtiin ja välillä omia aikojaan. GLpro vaihdettu uuteen joten ei vika siinä.
Oisko anturivika laatikossa? Vai oisko jotain ideaa millä paikantaa vikaa..
-99 malleissa bensansuodatin menee tukkoon - tyyppivika joka helppo hoitaa.
-vaihdeanturi (GPS=Gear position Sensor) kulunut ja aiheuttaa tuota hyppimistä
Jälkimmäinen voi vaikuttaa myös tuohon nykimiseen sillä ECUhan vaihtaa karttaa 6 ja Neuraalin välillä GPS:n mukaan.
Hieno paikka tämä foorumi.. apua saa kun kysyy..
Bensansuodatin on suljettu jo pois vikalistalta, se on kunnossa.
vaihdeanturi on siis seuraava osoite mitä aletaan tutkia, ehkä ratkaisu löytyy molempiin ongelmiin sieltä.
Bensaletkua BikeDoctorissa epäiltiin siksi kun heitettiin penkissä kakkosnelonen tankin alle eteen että letkut ei ois niin mutkalla ja se autto nykimispuoleen, ei ollut silloin vain uutta letkua hyllyssä heittää pyörään (eikä mulla aikaa jättää pyörää sinne ) aseteltiin letkut vain silleen et ei olis niin mutkalla, mut eipä se sit kauaa auttanut, joko vika ei ollut siinä tai sit letku on vain litissä.
Parasta palvelua mihin mä oon törmännyt löytyy kyllä Doctorista.
Bensansuodatin on suljettu jo pois vikalistalta, se on kunnossa.
vaihdeanturi on siis seuraava osoite mitä aletaan tutkia, ehkä ratkaisu löytyy molempiin ongelmiin sieltä.
Bensaletkua BikeDoctorissa epäiltiin siksi kun heitettiin penkissä kakkosnelonen tankin alle eteen että letkut ei ois niin mutkalla ja se autto nykimispuoleen, ei ollut silloin vain uutta letkua hyllyssä heittää pyörään (eikä mulla aikaa jättää pyörää sinne ) aseteltiin letkut vain silleen et ei olis niin mutkalla, mut eipä se sit kauaa auttanut, joko vika ei ollut siinä tai sit letku on vain litissä.
Parasta palvelua mihin mä oon törmännyt löytyy kyllä Doctorista.
Vaihdeanturi on kytkinkorin takana. Kytkin täytyy siis irrottaa jotta anturin saa vaihdettua.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Voikos tuon vaihdeanturin kunnon tarkistaa jollain muulla kuin Gipro:lla?
Melkein väittäisin että tuo on enemmän kiinni Giprosta kuin vaihdeanturista. 5. kartalla mulla näyttää kaikki vaihteet, jos ottaa Gipron pois päältä näyttää kutosen vain satunnaisesti. Temppuillut samalla lailla heti asennuksesta lähtien muutaman vuoden ajan.
Tai sitten mulla oli vaihdeanturi rikki jo heti sisäänajon jälkeen...
Melkein väittäisin että tuo on enemmän kiinni Giprosta kuin vaihdeanturista. 5. kartalla mulla näyttää kaikki vaihteet, jos ottaa Gipron pois päältä näyttää kutosen vain satunnaisesti. Temppuillut samalla lailla heti asennuksesta lähtien muutaman vuoden ajan.
Tai sitten mulla oli vaihdeanturi rikki jo heti sisäänajon jälkeen...
Vuosimallista riippuen EcuEditorilla näkee vaihteet.Quadron kirjoitti:Voikos tuon vaihdeanturin kunnon tarkistaa jollain muulla kuin Gipro:lla?
Melkein väittäisin että tuo on enemmän kiinni Giprosta kuin vaihdeanturista. 5. kartalla mulla näyttää kaikki vaihteet, jos ottaa Gipron pois päältä näyttää kutosen vain satunnaisesti. Temppuillut samalla lailla heti asennuksesta lähtien muutaman vuoden ajan.
Tai sitten mulla oli vaihdeanturi rikki jo heti sisäänajon jälkeen...
Quadron kirjoitti:Voikos tuon vaihdeanturin kunnon tarkistaa jollain muulla kuin Gipro:lla?
Melkein väittäisin että tuo on enemmän kiinni Giprosta kuin vaihdeanturista. 5. kartalla mulla näyttää kaikki vaihteet, jos ottaa Gipron pois päältä näyttää kutosen vain satunnaisesti. Temppuillut samalla lailla heti asennuksesta lähtien muutaman vuoden ajan.
Tai sitten mulla oli vaihdeanturi rikki jo heti sisäänajon jälkeen...
Niin se on mullakin Gipron näyttämä jumpannu enemmän ja vähemmän 0 ja 6 välillä kutosella ajaessa. Joskus pitkiäkin aikoja oikein ja taas sitten pitemmänn aikaa nollaa. Ja näin hetimmiten Gipron asennuksen jälkeen. Pyörällä oli ajettu n 15 tkm silloin. Kovin on tosiaan heikkoja nuo vaihdeanturit, jos näin heti hajoaaa. Vedossahan tuota ei mitenkään huomaa näyttääkö 0 vai 6.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Joo siellä se vaihteenasento-anturissa vika on. itsellä ollu samavika vuoden ajan Ecueditorilla nyt maanantaina kokeiltiin ja säädettiin priimaan säädöt, nykiminen puolittui. Se kannattaa se asentotunnistin ostaa uutena, niitä kuulostaa menevän uudemmistakin pyöristä. Olikohan se Jarim:lla vai kelläs jo kolmas menossa itsehän hommasin käytetyn ja sekin oli rikki.... turhaa tuli kytkin purettua. Ainut vaan kun tällä hetkellä lähimmät anturit löytyy Japanista ja EMC ei uskaltanut luvata välttis ihan 2 viikkoon osien saantia.. Joissain pyörissä se oireilee vähemmän kun se ei heitä ku esim 0,6,0,6 vaihteen välissä. Itsellä humpasi viime kesänä 3,4,3,4,5,0,5,0.....jne. Nyt tilanne oli pahin kun 1 ja 2 oli silmässä. 3000rpm tasa kaasu kaikista hirvein ja pahin BTW se anturi edes ole hirveän kallis, muistaakseni 90¤. itsellä piti vaan etsiä se sieltä EMC:n tietokoneen räjäytyskuvista, olivat aivan H.Moilasena