Jarrujen kitinä - Kitinää palojen vaihdon jälkeen
Nyt kun saat kerran sen etupään ilmaan niin tarkista ensimmäisenä onko se levy kiero, kyllä tuolla putsaamisen määrällä pitäis jos palojen asettua paikalleen.
Sintterit on aina pitäny pientä kahinaa ajettaessa, muttei mitään vinkunaa. Sisäänajona uusille paloille on riittänyt pari reipasta jarrutusta nopeusrajoitusten rajamailta.
Sintterit on aina pitäny pientä kahinaa ajettaessa, muttei mitään vinkunaa. Sisäänajona uusille paloille on riittänyt pari reipasta jarrutusta nopeusrajoitusten rajamailta.
Kyllähän ne varmaan vähän kierotkin on...aluksihan ne todella pitivät sellasta ääntä jonka perusteella näin voisi olla. Sekä jarrutuksissa vähän nykii loppu vaiheessa. Mutta ei tässä varmaan siitä ole kyse, kun tasasesti laahavat kun rengasta pyöräyttää.
Kai ne satulat on avattava ja putsattava... ostin pyörän keväällä, ja ymmärtääkseni pyörä oli seissyt parisenkin vuotta.
Edited By RUMBLE on 1307736785
Kai ne satulat on avattava ja putsattava... ostin pyörän keväällä, ja ymmärtääkseni pyörä oli seissyt parisenkin vuotta.
Edited By RUMBLE on 1307736785
Joo-o, on vaihdettu nesteet ja lisää herkistelty....jos männät saa hyvin sormivoimin sisään niin luulis niiden olevan ihan toimivat ??? sama peli jatkuu :O
Tocikon jarrut ei vissiin parhaimmistoa ole ? Halvimmat merkit japskeista niitä ainakin käyttää, kawa ja suzuki, ainakin mitä olen katellut.
Mun mielipide vaan oli jo ennen tätä ekaa suzukiani että kyllä honda ja yamaha ovat laadullisesti paljon parempia kuin kawa ja suzuki... ja yhden kawan ja tämän jälkeen asia kyllä vahvistuu. viisi hondaa ainakin ollut ja kaksi yammua.
Tocikon jarrut ei vissiin parhaimmistoa ole ? Halvimmat merkit japskeista niitä ainakin käyttää, kawa ja suzuki, ainakin mitä olen katellut.
Mun mielipide vaan oli jo ennen tätä ekaa suzukiani että kyllä honda ja yamaha ovat laadullisesti paljon parempia kuin kawa ja suzuki... ja yhden kawan ja tämän jälkeen asia kyllä vahvistuu. viisi hondaa ainakin ollut ja kaksi yammua.
Vaihda Braking levyt siihen niin paranee samalla tuntuma noin 100%.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Menee offtopikkiin mut miten voi olla saman valmistajan, mut eri mallin jarruissa noin paljon eroja? alkukevään (vajaa 3000km) ajelin kilo gixxerillä, ja entisenä kawan omistajana ajattelin että näissä jarruissa on jtn vikaa, aivan tehottomat paskat, kunnes huomasin että gixxer ei ole minua varten ja vaihdoin k8 bussiin ja HÄ? jarrut on paremmat ku osaa toivoa, molemmat 14 tkm ajettuja. Ei oo enää mun ongelma, mut olisiko kilosen jarruissa ollut jtn häikkää vaikka paikallinen huoltojamppa sano et tollaset ne on ilman teräspunos letkuja. busaanki olis uudet ko letkut mutta empä ala näin kesken kautta vaihtaan ko noin hyvin toimii.
Mulla alko gen 2 etujarru huutaa että "iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" kun jarruttaa, normaalisti risteykseen tullessa. Eli tasasta vinkumista lähes koko ajan jarrutuksessa. Päättelin, että palat on loppu, ja vaihdoin sintteripalat, ja ongelma jatkuu samalla tavalla.
Eli tästäpä tulin taas tähän johtopäätökseen, että palojen vaihto ei vaikuttanut tuon taivaallista vikinään .
Mikä hiivatti siellä vinkuu, jos ei ääni tule kitkan aiheuttamana?
(Voiko se olla samalta äänikorkeudelta, samalla tavalla, eri paloilla::?) Mutta miksi yleensäkään jarrut vinkuu?
Eli tästäpä tulin taas tähän johtopäätökseen, että palojen vaihto ei vaikuttanut tuon taivaallista vikinään .
Mikä hiivatti siellä vinkuu, jos ei ääni tule kitkan aiheuttamana?
(Voiko se olla samalta äänikorkeudelta, samalla tavalla, eri paloilla::?) Mutta miksi yleensäkään jarrut vinkuu?
Onko se levyn pinta kuin lasia? eli kiitää? Jos on niin palojen vaihdon jälkeenkin voi uudet palat "lasittua" aika nopeasti. Palojen vaihdossa olen aina tavannut hioa levyn pinnasta hieman kiillottumaa pois hiomapaperilla sivuttain kulumisuriin hinkaten. Ei kosaan ole uudet palat vinkuneet. Just vaihdoin uudet ebc sintterit ja kyllä pysähtyy taas herkästi.
Niitä peltijousia joista Tase mainitsi, myös aikanaan vanhoilla paloilla virittelin kun alkoi kolinaa kuulua, eivät painaneet kunnolla paloja asentoonsa vaan antoivat hieman hölskyä.
Jos rengas ei pyöri kuin 3/4 kierrsta ilmassa täytyy olla kierossa levy.
Edited By Titaani on 1312393303
Niitä peltijousia joista Tase mainitsi, myös aikanaan vanhoilla paloilla virittelin kun alkoi kolinaa kuulua, eivät painaneet kunnolla paloja asentoonsa vaan antoivat hieman hölskyä.
Jos rengas ei pyöri kuin 3/4 kierrsta ilmassa täytyy olla kierossa levy.
Edited By Titaani on 1312393303
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Mulla vaan jatkuu ZikiZikiZikiZiki ja yli 8tkm ajettu paloilla :p
Vasemman puolen sain toimii paremmin, mut oikeampi laahaa sen verran että kuumaksi tulee, ettei kädellä voi koskea, vaikka ei jarruta.
Tälein pyörähtää 1 ja 1/4 osa kierrosta.
en nyt ole seurannut silleen, mut ääni on koko ajan ollut sama... ja palat on oikealta kuluneet enempi.
Täytyy tutkii enempi uudestaan syksyllä kun ehtii.
Vasemman puolen sain toimii paremmin, mut oikeampi laahaa sen verran että kuumaksi tulee, ettei kädellä voi koskea, vaikka ei jarruta.
Tälein pyörähtää 1 ja 1/4 osa kierrosta.
en nyt ole seurannut silleen, mut ääni on koko ajan ollut sama... ja palat on oikealta kuluneet enempi.
Täytyy tutkii enempi uudestaan syksyllä kun ehtii.
http://youtu.be/Jrf40uk0E_U
opastusta ns."guruilta"
opastusta ns."guruilta"
Jyrkkä kirjoitti:http://youtu.be/Jrf40uk0E_U
opastusta ns."guruilta"
kuinka moni teistä vaihtaa palat noin ku kurut neuvoo...
itse vaihdan silleen et otan sen suoja pellin pois ,sit sokat ja tapit veks... painan vanhalla jarrupalalla männät sisään ja uus pala sisälle. Toiselle puolen levyä sama juttu. (paineilmalla voi puhallella jos haluu pas..t pois)
tolla tyylillä menee busan etu jarruissa max 15min
SMR
- CormaX
- Viestit: 663
- Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
- Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
- Viesti:
Aivan samanlailla täällä tehdään jarrupalojen vaihto, helppo ja nopeaHeksa kirjoitti:kuinka moni teistä vaihtaa palat noin ku kurut neuvoo...
itse vaihdan silleen et otan sen suoja pellin pois ,sit sokat ja tapit veks... painan vanhalla jarrupalalla männät sisään ja uus pala sisälle. Toiselle puolen levyä sama juttu. (paineilmalla voi puhallella jos haluu pas..t pois)
tolla tyylillä menee busan etu jarruissa max 15min
Minulla vinkuu takajarrupalat nyt kun pyörää liikuttaa taaksepäin. EBC orgaaniset palat. Edelliset sintteriset ei vinkunu. Materiaalillakin siis voi olla vaikutusta...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport