Outo vika ilmeni.. Pyörä sammui ajossa (siis ihan oman virheeni takia) ja sitten ei enää käynnistynytkään. Mitään vikakoodia ei tule, kaikki näyttää hyvältä, mutta kun starttaa, ei lupaa kuin ihan sekunnin ja sen jälkeen sammuu ja mittaristo nollautuu ja palautuu taas toimintaan. Osaisiko joku antaa vinkkiä? Ja jos ei niin mihin korjaamoon kannattaa Hämeenlinnassa soittaa aamulla? Pyörä tarvis sit tosta hakea pois...
Sama tapahtui kerran aiemmin, tosin silloin ei sammunut vahingossa vaan olin parkista lähdössä. Silloin lähti hetken päästä mutta nyt ei lähde, monta tuntia jo mennyt eli konekin on jäähtynyt mutta ei silti.
ja tää tietty tapahtu just reissussa...huoh.
K8 ei käynnisty
jännitteensäätäjä - saman vian kanssa itse taistelen. Mulla ihan sama juttu. Toiminnasta kone sammutettu ja sen jälkeen ei enään lähde käyntiin.
K8 versioissa on tyyppivikana jännitteensäätäjä vika ja tuosta on tehdaskutsu tullut - vaihtavat uudet säätäjät.
täältä lisää tietoa
Alla oleva löytyy tämän linkin takaa
"What is the problem?
Some rectifier assemblies installed on the affected models may have a condition which can cause the
internal circuit board to fail in service due to excessive heat. Should this occur, insufficient charging
current will be available to the battery. If the battery becomes excessively discharged, the engine may
not be able to start, or may stall. Engine stalling while riding may increase the risk of a crash. To
ensure safety and customer satisfaction we are initiating a safety recall campaign to replace these
affected rectifier assemblies."
K8 versioissa on tyyppivikana jännitteensäätäjä vika ja tuosta on tehdaskutsu tullut - vaihtavat uudet säätäjät.
täältä lisää tietoa
Alla oleva löytyy tämän linkin takaa
"What is the problem?
Some rectifier assemblies installed on the affected models may have a condition which can cause the
internal circuit board to fail in service due to excessive heat. Should this occur, insufficient charging
current will be available to the battery. If the battery becomes excessively discharged, the engine may
not be able to start, or may stall. Engine stalling while riding may increase the risk of a crash. To
ensure safety and customer satisfaction we are initiating a safety recall campaign to replace these
affected rectifier assemblies."
Joo sori, pitikin tulla tänne selittään mutta unohtu.
Ensin nyypielle kiitos, en ois ees hoksannu että kasko maksaa hinauksen! Kävi niin näpsäkästi, että kun Hämeenlinnassa ei oo merkkikorjaamoa, niin sain ympäripuhuttua että sain mopon vakuutusyhtiön piikkiin kotiin asti, tai siis kotipaikkakunnan korjaamoon, vaikka lähempänä ois vielä ollu yks.
Mutta siis asiaan: Ei kuulemma ollut. Selitin korjaamolle vian, ja pyysin että tarkistavat sen jännitteensäätimen ja sen että kuuluuko mun pyörä siihen takasinkutsun piiriin. Jätin mopon sinne ja kolmen tunnin päästä tuli soitto että on kunnossa ja oli vaan akku paskana
Edited By MP-Nasu on 1373304058
Ensin nyypielle kiitos, en ois ees hoksannu että kasko maksaa hinauksen! Kävi niin näpsäkästi, että kun Hämeenlinnassa ei oo merkkikorjaamoa, niin sain ympäripuhuttua että sain mopon vakuutusyhtiön piikkiin kotiin asti, tai siis kotipaikkakunnan korjaamoon, vaikka lähempänä ois vielä ollu yks.
Mutta siis asiaan: Ei kuulemma ollut. Selitin korjaamolle vian, ja pyysin että tarkistavat sen jännitteensäätimen ja sen että kuuluuko mun pyörä siihen takasinkutsun piiriin. Jätin mopon sinne ja kolmen tunnin päästä tuli soitto että on kunnossa ja oli vaan akku paskana
Edited By MP-Nasu on 1373304058