K8 ei käynnisty

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
MP-Nasu
Viestit: 25
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:01

Viesti Kirjoittaja MP-Nasu »

Outo vika ilmeni.. Pyörä sammui ajossa (siis ihan oman virheeni takia) ja sitten ei enää käynnistynytkään. Mitään vikakoodia ei tule, kaikki näyttää hyvältä, mutta kun starttaa, ei lupaa kuin ihan sekunnin ja sen jälkeen sammuu ja mittaristo nollautuu ja palautuu taas toimintaan. Osaisiko joku antaa vinkkiä? Ja jos ei niin mihin korjaamoon kannattaa Hämeenlinnassa soittaa aamulla? Pyörä tarvis sit tosta hakea pois...
Sama tapahtui kerran aiemmin, tosin silloin ei sammunut vahingossa vaan olin parkista lähdössä. Silloin lähti hetken päästä mutta nyt ei lähde, monta tuntia jo mennyt eli konekin on jäähtynyt mutta ei silti.
ja tää tietty tapahtu just reissussa...huoh.
Avatar
blackbusa
Viestit: 542
Liittynyt: 03 Huhti 2009, 19:09
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja blackbusa »

onko akussa johdot kunnolla kiinni?
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

jännitteensäätäjä - saman vian kanssa itse taistelen. Mulla ihan sama juttu. Toiminnasta kone sammutettu ja sen jälkeen ei enään lähde käyntiin.

K8 versioissa on tyyppivikana jännitteensäätäjä vika ja tuosta on tehdaskutsu tullut - vaihtavat uudet säätäjät.

täältä lisää tietoa

Alla oleva löytyy tämän linkin takaa

"What is the problem?
Some rectifier assemblies installed on the affected models may have a condition which can cause the
internal circuit board to fail in service due to excessive heat. Should this occur, insufficient charging
current will be available to the battery. If the battery becomes excessively discharged, the engine may
not be able to start, or may stall. Engine stalling while riding may increase the risk of a crash. To
ensure safety and customer satisfaction we are initiating a safety recall campaign to replace these
affected rectifier assemblies."
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
MP-Nasu
Viestit: 25
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:01

Viesti Kirjoittaja MP-Nasu »

Kiitos vastauksesta! Jos se on tuo vika nyt, niin mitäs tässä kohtaa pitää tehdä että pääsen täältä kotiin?
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Jos on kasko, niin vakuutusyhtiö maksaa pyörän kuljetuksen lähimmälle merkkikorjaamolle, ja siitä junaliput tms kotiin..
Vajukki
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Kesä 2010, 17:35

Viesti Kirjoittaja Vajukki »

Ihan vaan mielenkiinnosta - oliko syynä jännitteensäädin?
MP-Nasu
Viestit: 25
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:01

Viesti Kirjoittaja MP-Nasu »

Joo sori, pitikin tulla tänne selittään mutta unohtu.
Ensin nyypielle kiitos, en ois ees hoksannu että kasko maksaa hinauksen! Kävi niin näpsäkästi, että kun Hämeenlinnassa ei oo merkkikorjaamoa, niin sain ympäripuhuttua että sain mopon vakuutusyhtiön piikkiin kotiin asti, tai siis kotipaikkakunnan korjaamoon, vaikka lähempänä ois vielä ollu yks.
Mutta siis asiaan: Ei kuulemma ollut. Selitin korjaamolle vian, ja pyysin että tarkistavat sen jännitteensäätimen ja sen että kuuluuko mun pyörä siihen takasinkutsun piiriin. Jätin mopon sinne ja kolmen tunnin päästä tuli soitto että on kunnossa ja oli vaan akku paskana :)




Edited By MP-Nasu on 1373304058
Vastaa Viestiin