240 leveä takaläski

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

Niin kovasti houkuttelis laittaa pyörään 240 leveä takaläski ja pitkä swingi. Onko kellään kokemuksia miten vaikuttaa tuollaiseen ihan normiin arkiajoon? Meneekö helvetin hankalaksi vai pärjääkö sen kanssa? Ainakin rapakon takana pojan on ajelleet kovia vauhteja sellaisilla.
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Sama vika mutta normi pituinen swingi tai yksipuoleinen roaring toys maksaa helvetisti osa:D
240 ei sinänsä oon niin huono ku pidennys ja levee läski...
Ite aattelin ehkä busaa tollaasen tuos talven aikaa/ tai vaihdan koko vekottimen
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

Roaring Toyzit on kyllä aivan järjettömän hintaisia kamppeita. Tällaista mä olen vähän katsellut sillä silmällä:

http://cgi.ebay.com/ebaymot....ssories

Siinä tulis vanteet samalla. Laatu vaan on vähän kysymysmerkki kun hinta ei ole tuon pahempi.




Edited By Rockster on 1310893798
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Zenillä ainakin on kokemusta leveemmällä ajamisesta, tosin sillä tais olla 360 levee joka on aivan eri ku 240,
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Tossa kans miettiny läskipersettä, mutta yli 300.. 240 oikein järkee.. laskin joskus että 1000e ja sentti ois ollu 240.. ja vakio swingiin mnee 200.. mutta katsotaan mitä talvi tua :)



Edited By Jukkis on 1310899418
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

Jukkis kirjoitti:Tossa kans miettiny läskipersettä, mutta yli 300.. 240 oikein järkee.. laskin joskus että 1000e ja sentti ois ollu 240.. ja vakio swingiin mnee 200.. mutta katsotaan mitä talvi tua :)
Luulen että tuo yli 300 on jo niin läski, ettei sillä kehtaa edes ajella. Tarkoituksena olis kuitenkin säilyttää ominaisuudet sellaisena, että pyörällä voi edelleen heittää yli 20 kilsan lenkkiä.
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

240-leveydelle saa vielä ihan oikeita sporttirenkaita. Kun mennään sen yli, niin oikeasti isoa kovaa ajamisen voinee unohtaa.
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

VeliHölmöK8 kirjoitti:240-leveydelle saa vielä ihan oikeita sporttirenkaita. Kun mennään sen yli, niin oikeasti isoa kovaa ajamisen voinee unohtaa.
Totta tämäkin. Olikos sulla leveämpi perse tuossa omassa vehkeessäs? Muutenhan sitä oli rakenneltu ainakin nätisti.
mibusa
Viestit: 144
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mibusa »

330 odottaa tallissa vannetta.voip olla kankea taittaa..
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Rockster kirjoitti:
VeliHölmöK8 kirjoitti:240-leveydelle saa vielä ihan oikeita sporttirenkaita. Kun mennään sen yli, niin oikeasti isoa kovaa ajamisen voinee unohtaa.
Totta tämäkin. Olikos sulla leveämpi perse tuossa omassa vehkeessäs? Muutenhan sitä oli rakenneltu ainakin nätisti.
Noup. Kaverilla sen sijaan on tonnisessa kixussa Roaring Toyzin pitkä swingi 240-renkaalla (se ACS:n Bomber Hellissä ainoa palkittu katepyörä). Käsittääkseni ollut siihen tyytyväinen. Busan iskarin siihen tosin joutu laittamaan, kun orkkis oli liian löysä reilusti pidennettyyn swingiin.
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Jyrkkä
Viestit: 47
Liittynyt: 11 Maalis 2011, 18:12

Viesti Kirjoittaja Jyrkkä »

Itsekkin tuollaista settiä harkinnut, epäilyttää vain ajo-ominaisuudet niillä malleilla missä takarengas ei pysy keskilinjassa ( halvimmat tietysti ), ja kyllä ne vähän hölmöltä taitaa näyttää. Onko tuo roaring toyz setti keskitettävissä? Ja runkoa taitaa joutua hiukan kaivertelemaan ketjulinjalle sopivaksi ?
Onko ns "varmaa tietoa" ???
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Noi roaring lelut istuu kuin nyrkki silmään , ja vakiopituinen tuning swingi kaikilla kilkkeillä + vanteet ja renkaat eteen ja taa irtoo 2500 ¤ siis240 levee , itse uskon että tuo 240 on ihan jees ajaa , 300 ois hieno mutta se on liian iso riski pilaa koko mopo. Itse en pidä pitkästä swingistä yhtään
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Jyrkkä
Viestit: 47
Liittynyt: 11 Maalis 2011, 18:12

Viesti Kirjoittaja Jyrkkä »

Katsoin dragrace.fi sivuilta 240 swingin +hilujen hinnaksi
n.2500,- ilman vanteita.Ja näytti olevan keskitetty ja todellinen "bolt on", eli ei tarvitse runkoon koskea.
Onko näitä kellään busassa kiinni?? Eli käyttökokemuksia kaivataan.
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Onko tollasesta ylileveestä renkaasta mitään iloa jos nyt ei kiihdytysmopoista puhuta? Vai pelkkää snägärileveilyä
Haittaa luulisi kovasti olevan mopon hallinnassa.
Mitä tehoja vaaditaan että hyödytään yli 190 leveestä takanakista? Ja paljonko sillä lähtee varttimailiajasta?
Eikö mailin vetoihin ole vaihdettu jopa kapeampia renkaita?




Edited By jyka on 1311100463
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

No eihän noita nyt stripille ja radalle tehä,, huh huh . Eiköhän tuo ole ihan kosmetiikkaa ajettavuuden ehdoilla.
Itse ainakin kelaan lookkia, ei bussista ratapyörää saa tekemälläkään ja henkilökohtaisesti suo suoran tahkoominen ei kiinnosta yhtään. Musta busa on yleis pätevä matkamopo , toki hyvä sellainen . Samoin kun rocket ja diavel omaavat 240 renkaan ja hyvin taipuu mutkiin ..
Jos tuon muutoksen tekisin niin surutta repisin sen pois jos merkittävästi sekalaisessa ajossa heikkenis .. Mut mene ja tiedä , ku en oo ajanu 240 ja stoc pituisella swingillä . Sithän sen tietäis ku kokeilis:laugh:

Vähä kun madallus tai pitkä swingi. Paskahan siitä tulee , jo ihan kokeilematta. Mut pitihän sekin kokeilla ja paskahan se oli :laugh:
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Vastaa Viestiin