Jälkeenpäin tehtyjen analyysien perusteella Taxissa ilokaasua ei missään vaiheessa mennyt enempää kuin 50% maksimista eli varaa on vielä reilusti...
No sitä varmemmin menee 400kmh rikki ku jouni laittaa % kuntoon Toivotaan ettei tämä mee siihen : talvella elvistellään ja kaudella selitellään
Silti jos matkassa oli 65% kaasut ja noin 50% saatiin käyttöön
Eli 130hv oli reservissä ja käyttöön saatiin 100hv
Taxi kulki sit jus sen minkä OAMK/matias oli laskenu ennakkoon
Tästähän on hyvä jatkaa kun teoria ja käytäntö täsmää näin hyvin
Mukavaa oli, kiitos Kimmolle ja muille järkkäreille. Erityinen kiitos Marjutille ja Jannelle kaikesta, varsinkin seurasta
Mulla oli aluksi 43-piikkinen takaratas ja meni rajoitinta vasten pitkän matkaa ennen mittauspistettä. Kiinnostava huomio oli kun Tenhulttio ajoi samalla setillä rajoitinta vasten, niin lukema oli 5km/h parempi. Paino/koko/ajoasento/kokemus varmasti selittää eron.
Täysin vertailukelpoista tulosta mun pyörälle ei saatu, koska Teemu ajoi putkivirin vakiorattaalla, Jari ilokaasu vakiorattaalla ja Marjut 40-takarattaalla ja ilokaasun jämillä.
****************************
Mun pyörällä ajettiin 10 vetoa neljällä kuskilla:
* ilokaasun vaikutus on pieni/olematon noissa vikoissa vedoissa mun minipullolla..
****************************
Omat tavoitteet eivät täyttyneet täysin, itse asiassa jäi vähän ihmetyttämään ettei kulkenut paremmin. Jannelle kiitos luottamuksesta kun uskalsi tarjota omaa turbopyörää ajettavaksi mutta katsotaan joku toinen kerta.
Nyt siis aluksi kaikille 200 mph kerholaisille. Kerhoon pääsy ei tosiaan ole ihan simppeliä! Erityiset onnittelut Eniten Teamille uudesta SE nopeudesta ja B#1 lehtimogulle lehtinen välisen skaban voitosta
Varttimailin miehenä katsottuna TAXI vs. Jorma käppyröitä... kovat on 400m nopeudet molemmilla.
Tuo Jorman 260 km/h nopeus 400m kohdalla on ERITTÄIN kova jo ajatellen varttimailin vetoja. Eli 260km/h loparit vartilla (402m) tarkoittavat yleensä jo alle 9s aikaa
Tuo TAXI:n 400m nopeus 270 km/h on USKOMATON, sillä pitäisi jo vartimaililla tulla matala 8:n aika
Myös TAXI:n 200m noin 207 km/h nopeus on järkyttävän kova!
Nyt ollaan jo homma huomioitu vartti-piireissä ja kovasti keskusteltu asiasta.
Saisiko JariM noihin Vbox:n taulukoihin myös/tai ajan, matkan lisäksi/tai vain ajan tuohon taulukkoon horisontaali tasolle ?
Zetor kirjoitti:Nyt siis aluksi kaikille 200 mph kerholaisille. Kerhoon pääsy ei tosiaan ole ihan simppeliä! Erityiset onnittelut Eniten Teamille uudesta SE nopeudesta ja B#1 lehtimogulle lehtinen välisen skaban voitosta
Varttimailin miehenä katsottuna TAXI vs. Jorma käppyröitä... kovat on 400m nopeudet molemmilla.
Tuo Jorman 260 km/h nopeus 400m kohdalla on ERITTÄIN kova jo ajatellen varttimailin vetoja. Eli 260km/h loparit vartilla (402m) tarkoittavat yleensä jo alle 9s aikaa
Tuo TAXI:n 400m nopeus 270 km/h on USKOMATON, sillä pitäisi jo vartimaililla tulla matala 8:n aika
Myös TAXI:n 200m noin 207 km/h nopeus on järkyttävän kova!
Nyt ollaan jo homma huomioitu vartti-piireissä ja kovasti keskusteltu asiasta.
Saisiko JariM noihin Vbox:n taulukoihin myös/tai ajan, matkan lisäksi/tai vain ajan tuohon taulukkoon horisontaali tasolle ?
-Jussi
Ensinnäkin lehtien välinen skaba meni JanneH:lle tuloksella 370kmh vs JanneU 369kmh...
Kannattaa huomioida että näissä karkeloissa ajetaan aavikkovälityksillä, niillä ei kummoista varttimailiaikaa tehdä. Mutta nopeus varttimailin kohdalla on silti aika suoraan verrannollinen pitoon/tehoon.
Edited By jarim on 1310327897
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
OK, hyvä kun Jannet meni oikeaan järjestykseen,,, silti B#1 tulos oli kova
Ja nyt nämä taulukot, jossa aika mukana. menevät myös varttimiesten kaaliin
Joka tapauksessa, näiden lentokenttäajojen profiili on koko ajan noussut ja ne ovat jo kohta varteen otetteva laji otettavaksi mukaan vaikkapa SML:n virallisiin SM lajeihin... keskustelu aiheesta jatkukoon
Terkkuja korkeanpaikanleiriltä, St Moritziin asti kantautui tieto tuoreeltaan Jorman huimasta vetäisystä! Heti viedään loputkin enkat kaapista kun vähän lomareissulle rohkenee...
No tottapuhuen: Vilpittömästi Onnea Jorma! Junassa kun veturit vaihtuu niin laji menee hyvää vauhtia eteenpäin! Tuloslistaa katsellessa jatkossa on useampia haastajia piikkipaikan osalta, johan satasen klubiin on sen verran tunkua! Onnittelut kaikille, se ei ilman työtä ole tullut.
- eläkeläinen vaikenee ja jatkaa huomenna kohti Ringin Green Helliä (joka ei kuulemma olekaan kawa?!?)
Mulla säilyy edelleen himoittu paikkani alle 300kmh kerhossa paras veto 294kmh vakiolla joten tuohon olen varsin tyytyväinen. Olikos muuen tosiaan niin ettei tänä kesänä vastaavia kinkereitä ole tulossa? hassua että kesä vasta aluillaan ja ajot kaikki jo ajettu
Mulla säilyy edelleen himoittu paikkani alle 300kmh kerhossa paras veto 294kmh vakiolla joten tuohon olen varsin tyytyväinen. Olikos muuen tosiaan niin ettei tänä kesänä vastaavia kinkereitä ole tulossa? hassua että kesä vasta aluillaan ja ajot kaikki jo ajettu
LPR:ssa pitäs viä syssyllä päästä ajaan...
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
VeliHölmöK8 kirjoitti:Meillä tutkan (vboxeja meillä ei ollut) näyttämät 338 km/h ja 334 km/h. Molemmat gen2 busia. Ensin mainittu ilokaasulla ja toinen 1440 vapari. Arkikäyttöisiä mopoja molemmat. Kaveri ylitti odotuksensa ja minä alitin omani, mutta kai tämänkin tuloksen kanssa voi/saa elää.
Tämmöisiä tuloksia on hieno myös katsella. Paljonkos Jussin vaparissa on tehoa ?
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
VeliHölmöK8 kirjoitti:Meillä tutkan (vboxeja meillä ei ollut) näyttämät 338 km/h ja 334 km/h. Molemmat gen2 busia. Ensin mainittu ilokaasulla ja toinen 1440 vapari. Arkikäyttöisiä mopoja molemmat. Kaveri ylitti odotuksensa ja minä alitin omani, mutta kai tämänkin tuloksen kanssa voi/saa elää.
Tämmöisiä tuloksia on hieno myös katsella. Paljonkos Jussin vaparissa on tehoa ?
Jussi sanoi vastaavansa itse.
Veikkanpa että tulette hämmästymään teho/nopeus -suhdetta... Aika nappisuoritus useammassakin mielessä
Pitäisiköhän mun siirtyä varikon puolelle pyytää Jussi ajamaan mun busaa...
Myös Vittaniemen tehot olisi kiva tietää. Veikkaan että siinäkin on ollut erittäin kuskipainotteinen suoritus.
Jälkeenpäin tehtyjen analyysien perusteella Taxissa ilokaasua ei missään vaiheessa mennyt enempää kuin 50% maksimista eli varaa on vielä reilusti...
Ainakaan mun laitteella (vain yksi ilokaasupullo, ilokaasusuuttimet ilmansuodattimen "likaisella puolella", suurennettu ilmaboxi) tietty prosentti kaasun määrästä ei ole lähellekään yhtä kuin sama prosentti kaasulla tuotettavasta maksimitehosta (siis vaparitehon päälle tulevasta tehonlisäyksestä). Mulla on kakkosvaihteella 50% täydestä ilokaasulatingista. Kyseinen 50% on karvan vajaa 50 hp takapyörällä kun 100 % on "vain" n. 70 hp takiksella.
Paljonko ilokaasun osuus on Taxin tehoista? Jos tehoprosentit vastaavat kaasuprosentteja Taxissa paremmin kuin mun tapauksessani - niin kuin oletan - niin mitkä tekijät sen voisivat selittää (vrt. oma setuppini jonka kerroin yllä)?