raiserit ohjaustankoon - mistä? gen2

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Avatar
blackbusa
Viestit: 542
Liittynyt: 03 Huhti 2009, 19:09
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja blackbusa »

pitäis saada ohjausta vielä ylemmäs mitä nesmitin korotuspalalla, en mielellään laita crossitankoo... mielummin raiserit!
kokemuksia gen2 busassa näistä kellään? mistä kannattaa kysellä/tilata?
elikkäs ne sellaset kun laitetaan vakio yläkolmioon!

vieläkin puutuu kädet vaik laitoin korotuspalan, pian vaihtoehdot on että busa vaihtuu johonki muuhun jos ajosta ei piakkoin ala taas nauttimaan ilman puutumista :(

ELI TÄMMÖSIÄ VOIPI MULLE TARJOTA JOS ON YLIMÄÄRÄSET MYYTÄVÄKSI ASTI :apua:




Edited By blackbusa on 1309893201
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

25mm korotuspala on sopiva ja riittävä. Se on myös oikeestaan max korotus, sen jälkeen katteet tulee vastaan.
Nesmitin korotuspala on tietääkseni 15mm, eli ei yhtä hyvä kuin 25mm.
Yläkolmiotahan voi myös nostaa ns. puslilla...eli korvaa korotuspalan.
Oma kokemus 25mm korosta on hyvä, suosittelen :thumbup:
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
blackbusa
Viestit: 542
Liittynyt: 03 Huhti 2009, 19:09
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja blackbusa »

CormaX kirjoitti:25mm korotuspala on sopiva ja riittävä. Se on myös oikeestaan max korotus, sen jälkeen katteet tulee vastaan.
Nesmitin korotuspala on tietääkseni 15mm, eli ei yhtä hyvä kuin 25mm.
Yläkolmiotahan voi myös nostaa ns. puslilla...eli korvaa korotuspalan.
Oma kokemus 25mm korosta on hyvä, suosittelen :thumbup:
helibarseilla tulee n.50mm korotus joka olis varmaa mulle ihan bueno, siinä sarven asento muuttuu yläkolmioon nähden pystympään, eli ei enää olis alaviistoon niinkun vakio tangoilla!
helibars kun laitetaan vakio tangon reikään niin tanko nousee about 2,5cm ja sorvattu/hitsattu sellaseen asentoon että kahvan pää nousee noin 2,5cm! näin mä oon sen ymmärtänyt! :shocked:
74-1302205404

Viesti Kirjoittaja 74-1302205404 »

Itse Busaani alkukesästä heti ensimmäisten muutamien satojen ajo kilometrien jälkeen Helibarsit Ebaysta tilasin kun rupesi tuo ranteiden väsyminen häiritsemään ja nyt on kiva körötellä menemään.. :skootteri:

Vaikka silmin korotus ja sarvien asento ei ihmeemmin muutu niin ajossa kyllä huomaa muutoksen joka on suunta parempaan. Puutuminen jopa kaupunki pyörityksessä on huomattavasti vähäisempää.. :pomppu:
Avatar
blackbusa
Viestit: 542
Liittynyt: 03 Huhti 2009, 19:09
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja blackbusa »

kai ne pitää jostai ulkomailta tilata kun en nyt ainakaan löydä kotimaasta toimittajaa helibarseille!

kävin tänään jo ottamassa kylmät tyypit b-kingillä :tongue: ajoasento oli todella jees mut ajatus siitä miten ajossa tuuli riepottelee tämmöstä vinkuheinää niin ei kiitos, jotain muuta on keksittävä :mosh: ehkä fjr tai bandit mut katotaan nyt eka busaan kaikki korotukset ohjaukseen, jopa crossistongan taidan vaihtaa ennen kun luovutan... on se bussi vaan niin hieno laitos :bowdown:
Hande
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Touko 2008, 17:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hande »

Tänään tupsahti postista Helibarsit. Tilailin osoitteesta www.helibars.eu (Hollannissa).
Myyjän verkkokaupan valikossa ei ollut mahdollisuutta tilata Suomeen, mutta kyselin sähköpostilla ja tilaaminen onnistui. Maksu tapahtui suoraan pankin kautta ja toimitusaika oli noin viikko. Hinta mielestäni "sopiva" :)
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

Tilasin Helibarsit keväällä jenkki eBay:sta, 149 + 45 taalaa (+tullit) = n. 170-180e.

Ajoasento paranee mukavampaan suuntaan mutta kovassa vauhdissa, lentokenttäajosta puhumattakaan, pleksin taakse on vaikeampi päästä suojaan kun cliparit ovat normaalia korkeammalla. Lisäksi kroppa on eri asennossa pleksiin verrattuna, joten viima osuu eri paikkaan.

Toinen juttu on käsien osuminen katteeseen kun kääntää stongan ääriasentoon.

Asennus on pala kakkua, 30-60min. Suosittelen.
Hane-
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Syys 2011, 16:59
Paikkakunta: Kempton

Viesti Kirjoittaja Hane- »

http://www.topyokes.com/comfort_kit_+_handlebars/358 Tuolta tuli itselle.. Tilasin pelkän kolmion..
Avatar
Grip
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Syys 2013, 11:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Grip »

Helibars ebay.co.uk

Löytyy näköjään Helibarsit Ebaystäkin englannista noin 170 euron hintaan toimitettuna. Kuinka paljon ajoasento nousee, onko enää sporttinen asennuksen jälkeen?




Edited By Grip on 1379929645
sam77
Viestit: 320
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 12:56
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sam77 »

Sopiiko gen1 helibarsit gen2?
Hopee on nopee?
Galleria
Avatar
blackbusa
Viestit: 542
Liittynyt: 03 Huhti 2009, 19:09
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja blackbusa »

sam77 kirjoitti:Sopiiko gen1 helibarsit gen2?
ihan pikku säädöllä menee... topparitapin kolo eri kohdassa... painaa pikkusella poranterällä uuden kolon nii passaa, ei oo paha homma
Niila
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Elo 2017, 18:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Niila »

Kokemuksia et paljonko letkut antaa myöden näissä korotushommissa?
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Helibarsit ja 15mm keulaa laskettu alkaa olemaan aika maksimi.
Niila
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Elo 2017, 18:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Niila »

Ok
Mulla on oliko se 25mm koko koroke nyt ja toi ranneleikkaus ei menny ihan putkeen ja mietin et jos helit tai lisäkorokepalat tai vaikka molemmat tässä vielä laittaisi niin oikenis vähän toi asento ettei tarvii käsien päällä maata. Nyt ei pysty kun 1 päivän n.150km tässä pääkaupunkiseudulla ajaa ja sit seuraava päivä on huilia mut kaipa tuo tuosta vielä vähän paremmaksi joskus tulee, piti kyllä jo olla ihan kunnossa jo...
Eli melkein sit letkukauppaan teettämään sopivia jos johonkin toimiin alan.




Edited By Niila on 1526660084
Vastaa Viestiin