Gps-anturi eli vaihdeanturi

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
Sekottaja
Viestit: 51
Liittynyt: 31 Heinä 2009, 19:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sekottaja »

Gps-anturi varmaankin rikki menossa kun 4-vaihteella välillä näyttää nollaa mutta mistä kyseisen anturin saa ja mitähän kustantaa? Onko merkkiliike ainut vaihtoehto?
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Onko rajoittimenpoistin tai joku muu palikka pärrässä kii ???
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
101-1196693868

Viesti Kirjoittaja 101-1196693868 »

Anturia ei saa mistään muualta ku alkuperäisosana. Mulla on hyllys uus orkkis vaihdeanturi paketis.

maksoin siitä joskus 70 Eur. Samalla saat siitä pois maleksimasta. Noudettavissa valkeakoskelta, tai jos oot jostain pohjosempaa ni maanantaina 4.7 lähen päästään kemijärvelle et jos reitille osuis :)

0408694999
erkki.wrangen@gmail.com
Avatar
hakkis77
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Kesä 2013, 13:51
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hakkis77 »

Onko sellainen homma että saa kasaan myös ilman uusia osia.....kun mun alko vittuilemaan ja ajattelin puhdistaa anturin??? :angry:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kyllä. Tosin Gen1 anturi jos särkyy niin se särkyy. Gen2 anturi muuten käy Gen1:eenkin ja on hieman fiksumpi.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
hakkis77
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Kesä 2013, 13:51
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hakkis77 »

Mikä siitä tekee fiksumman?? käykö suoraan?? entä gipro/atre??
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Gen1 anturissa siirtäjärummun päässä on kolot joiden pohjalle tulee jouset ja niiden päälle kontaktit jotka painaa kontakteja rummuen pyöriessä vaihdeanturin vastakontakteihin. Gen2 anturissa itse anturissa on "tikut" jotka menee tuon rummun koloihin ja rumpu pyörittää anturissa olevaa rakennetta. Hiukan hankala selittää ilman kuvia mutta about noin. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Ite olen kertaalleen vaihtanu vaihdeanturin, kun Gipro alkoi näyttää 6 vaihteelle 0:aa. No ei menny varmaan, kun tuhat km, kun sama homma jatkui uudella anturilla. Sen verran perehdyin asiaan, että tuohon häiriöön riittää anturin kontaktipinnan pieni kiillottuminen. Pienellä houkuttelulla, vaihde päällä vaihdepoljinta jalalla naputtaen, 6:n saa edelleen Gipron näytölle. Mielestäni aika horo systeemi tuo gen1:sen vaihdetunnistus. Kannattaa kahdesti miettiä alkaako vaihtaan, jos on tämän tyyppinen vika. Vapaan karttaahan se tietenkin käyttää, kun ei 6:ta tunnista, mutta tuntuu toimivan ainakin touring ajossa silläkin aivan ok. Eri asia on, jos pyörä alkaa "loikkimaan" ja arpomaan vaihdetietoa, silloinhan se on anturi vaihdettava. Jarim, mitä gen2 anturissa on eroa? Taidan kokeilla sitä seuraavaksi, jos vielä innostun vaihtamaan.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ks. yllä :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Kuulostaa paremmin toteutetulta tuo gen2 anturi. Tuohan saattaa kestääkin ja ylipäätään toimia luotettavammin, kun kontaktinastat on anturissa itsessään. Pitääköhän alkaa vaihtamaan vielä kerran.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tuossa ois kuvakin:
Kuva




Edited By jarim on 1398577671
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
hakkis77
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Kesä 2013, 13:51
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hakkis77 »

Onko johdotus samanlainen
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

On.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
hakkis77
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Kesä 2013, 13:51
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hakkis77 »

No tarttee kattoo kerkiikö tänään purkamaan vai meneekö tulevaisuuteen...mitä mahtaa uus maksaa
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

37730-15H00 näkyy saksalaisessa putkassa olevan 67e, suomessa marmorilta varmaan liki 100e.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin