Nykii 1234 vaihteella alle 4000 Rpm - Toivotonta

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
108-1309210767

Viesti Kirjoittaja 108-1309210767 »

Antaudun!

Elikkäs -03 60tkm ajettu bussi. Nykii keskustassa 1 ajettaessa tosi pahasti. 2 ja 3 vaihteelle, (joskus 4 vaihdekkin) alle 4000rpm tasa kaasulla. Kun kierrokset nostaa yli niin pelaa ku unelma. Käytin Viaber järvenpäässä kesällä -10 ei saanu kuntoon. Proboost Rovaniemi kesällä -10. Proboost sanoi että 2800rpm pahin jolloin pyörä menee rikkaalle, ei oikein osannut sanoa syytä. Edellinen omistaja on vissiin säätänyt Oulussa jossain firmassa jollain ecu-editorilla jotakin... Oon pihalla ku kiskan jonossa. Hommaa ei ainakaan helpota se, että on menossa jo 4. ketjut vuoden sisään. Ketjut venyy melkein silmissä aina kiihdyttäessä. Olen kokeilut Reginaa, RK chain..... Loppuu usko :apua: voitte arvata kuinka paljon löysät ketjut kertaa tuota nykimistä entisestään.. Murheita oli tässä näin nikalkuun :thumbup:
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

onko siinä turbo tai jotain...kyllä niillä yksillä vitjoiilla pari kesää ajelee vaikkas kuinka maantiellä tirpois menemään... mie vähä epäilen että tulis kuntoon ku jollekki ammattilaiselle jolla on mahollisuuss säätää tuolla millälie ecueditorilla veisit...semmosia paikkoja tulee varmaanki ilmi ku ilmottelet millä paikkakunnalla asustelet... enhän tieten luvata voi mutta ehkä siitä koneetsa voi vikakooditki kattella samalla ja jos jotain häikkää nii samalla korjata. älä menetä uskoasi eiköhän se apu löyvy täältä. ja tervetuloa voorumille :blues:
108-1309210767

Viesti Kirjoittaja 108-1309210767 »

Joo kiitos :) Ei ole Turboa.. Ainoastaan Yoshimuran koko putkisto.. Joo niitä ketjuja on oikeesti menny neljät. Eilen illalla viimeksi kirin ketjut, nyt tänään otin pikku burniksen ja pari kertaa vetasin keulia (ajo n.40km) taas roikkuu löysänä :glare: joo kaikki sitä on ihmetelly vähän joka suunnassa, mutta kun kellään ei tunnu olevan ollu ikinä samaa ongelmaa. Akseli ei pakene, eikä löysty mistään mutterit ja pultit. Laitoin uudet vaimenninkumetkin nyt josko siellä välys pieksis niitä, muttei vaikutusta. pyörä on ihan vakio luokkaa, luulis äkkiseltään paikat kestävän?

Vikakoodit luettiin Proboostilla, ei mitään.
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

K&N vapari, säätö(omalle boxille eli tehdasasetukset pois ja bensansyöttö isoommalle) ja bensa 98E...+ketjurataspaketti.
Ton jälkeen toimii...ainakin mulla lakkas toi nykiminen.
Vapari 100¤ molemminpuolin ja säätö siinä 120¤...
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
108-1309210767

Viesti Kirjoittaja 108-1309210767 »

Joo K&N vapari löytyy.. Pesty 3 päivää sitten. 98E ajettu aina. Viime kesänä uusittu ketjut ja rattaat, sen jälkeen uusittu pelkkiä ketjuja 3kpl. En usko että mulla voi olla niin huono tuuri että olis sattunu maanantai-mallin ketjut moneen kertaan :mosh: Ne reginat ei kyllä kestänyt ku 50km. sain uudet takuuseen. Prooboostilla kysyin että pitääkö sijoittaa dragracesin 400hp ketjuihin (ei kuulemma pitäis) Samaa ketjua käyttävät turbo-busseissa :p��sein��n:
Avatar
vikkelä
Viestit: 137
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 13:28
Paikkakunta: Kiikoinen

Viesti Kirjoittaja vikkelä »

lemmenlähetti kirjoitti:Joo K&N vapari löytyy.. Pesty 3 päivää sitten. 98E ajettu aina. Viime kesänä uusittu ketjut ja rattaat, sen jälkeen uusittu pelkkiä ketjuja 3kpl. En usko että mulla voi olla niin huono tuuri että olis sattunu maanantai-mallin ketjut moneen kertaan :mosh: Ne reginat ei kyllä kestänyt ku 50km. sain uudet takuuseen. Prooboostilla kysyin että pitääkö sijoittaa dragracesin 400hp ketjuihin (ei kuulemma pitäis) Samaa ketjua käyttävät turbo-busseissa :p��sein��n:
Dragracen ketjuja en kyllä minäkään äkkiseltään laittaisi. Nuo yli 400hp tarkoitetut ketjut on X-Rengas ketjut, ne vasta venyykin, vaikka hyvin voitelisikin.

Onko kuka koska synkronoinut läppärungot? Yleensä noi purkki/penkki pajat ei moista tee.....

Itsellä samankaltaisia käymisongelmia kun läpppärungot hieman "kierot", eivät tykänneet vesi/metanooli sotkusta..... :turbobusa:
Yli kilo, siitä alkaa ILO ;)

"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
Avatar
vikkelä
Viestit: 137
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 13:28
Paikkakunta: Kiikoinen

Viesti Kirjoittaja vikkelä »

Yksi mikä tuli mieleen on tankin ja pumpun suodattimet. Koska puhdistettu?

Vaikuttaa juuri pintakaasulla toimintaan, jos vetää kupin nurin saattaa vähän röpöttää ja sitten laulaa taas hienosti, tai vastaavanlaisia oireita.

On ainakin aika helppo tsekata :;):
Yli kilo, siitä alkaa ILO ;)

"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ecun saama alipainetieto perseellään veikkaisin. Meneehän alipaineanturille oikea letku ja eihän se letku ole tukossa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

Ei ymmärrä miten ketjut voi noin mennä.
Vaihdoin ketjurataspaketin 36000 km jälkeen, eturatas oli eniten kulunut ja ketjut tietty venyneet, mutta kaikki oli alkuperäiset. Busan orkkis kamat tilalle ja tyytyväinen niihin...
Aika "jännä" toi ketjujen venyminen...mysteeri :ghostface:

Komppaan jarminia!
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Vastaavan vaivan/ongelman selvitin omasta moposta ja vika löytyi TPS anturista. TPS antoi pintakaasulla ajettaessa virheellistä/epätasaista tietoa kaasuläpän asennosta eculle...
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Kuinka kireelle kiristät ketjut?
montako milliä/ senttiä nousee ketju kun takahaarukan keskikohdasta nostat? (juuri kiristetyt)
itse oon ajanu tänä kesänä lähes 5000 ja en viä oo kiristäny ketjuja :shocked: (did)
SMR
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

Heksa kirjoitti:Kuinka kireelle kiristät ketjut?
montako milliä/ senttiä nousee ketju kun takahaarukan keskikohdasta nostat? (juuri kiristetyt)
itse oon ajanu tänä kesänä lähes 5000 ja en viä oo kiristäny ketjuja :shocked: (did)
Juu ei pitäis vielä 4-5000km vaikutta ketjujen kiristämiseen.
Mulle laitettiin uusi paketti rapiat 4000km ja äskettäin vaihrettiin eteen levyt...samalla huollos tarkastettiin uudet ketjut, pieni kiristy ja ok.
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

vikkelä kirjoitti:Dragracen ketjuja en kyllä minäkään äkkiseltään laittaisi. Nuo yli 400hp tarkoitetut ketjut on X-Rengas ketjut, ne vasta venyykin, vaikka hyvin voitelisikin.

Tuohon kyllä pakko puuttua... Nuo "yli 400hp tarkoitut ketjut" on kyllä yleensä O-renkaattomia. X-rengas on parempi versio O-renkaasta, löytyy esim. D.I.D 530ZVM2 ketjuista.

Kuva




Edited By jarim on 1309290036
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

jarim kirjoitti:Tuohon kyllä pakko puuttua... Nuo "yli 400hp tarkoitut ketjut" on kyllä yleensä O-renkaattomia. X-rengas on parempi versio O-renkaasta, löytyy esim. D.I.D 530ZVM2 ketjuista.

Joo vähän ot mutta komppaan. On noissa tietyissä tiivisteissä profiili kehittynyt ajan myötä, mm. hydraulikaroissa on nykyään parempi tuollainen X-tiiviste. Kesto on normaaliin o-renkaaseen noin kolmin-nelinkertainen. Ketjujen ollessa kyseessä voidaan asettaa vastakkain sisäisen rasvan riittävyys versus voitelutarve, joka tietenkin määräytyy kilsojen ja olosuhteiden mukaan.
AD/HD
108-1309210767

Viesti Kirjoittaja 108-1309210767 »

Nuo reginan ketjut oli aivan pohja noteeraus... Olin 150km ajellut ja kiihdytellyt niin kerkesin kiristää jo n. 10 kertaa melkein jokaisen burniksen tai kumin polton jälkeen:( sitten loppu silaus niille tuli leikkimielisessä Redneck race kiihdytys ajoissa.. hanat auki ja ketjut roikkui melkein maata vasten..:p Olen normaalisti kiristellyt 1-5cm välillä(liikerata), josko niistä joku auttais, mutta aina sama tulos. Onkos tuo TPS-anturi itse vaihdettavissa? pitää tsekata nuo tankin ja pumpun suodattimet vielä tällä viikolla. Tuossa otin ajan Proboostilta Venttiiliensäätöön ja tarkistukseen, samalla sain TT Motorsportilta pari perusvalmista karttaa eculle (vapari+putkisto) koitetaan samalla Proboostilla. Tuo Rovaniemen Tarvikekeskus vähän epäilyttää joka suhteen, oli kaverille tehny täyden ISON huollon pyörään... Eivät olleet edes ilmanputsaria kattoneet:angry: Tuo ketju homma tosiaan kumma kun kaverilla K7, kilpaa kun sutii menemään, niin itellä kiristää illat ketjuja ja kaveri kirii 10000km välein :D
Vastaa Viestiin