Mystinen sammumisvika

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
jarim
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Alkaa ideat loppumaan... eli pyörä käy nätisti tyhjäkäyntiä, saattaa käydä minuutin, 5 minuuttia tai sitten vai 30 sekuntia ja yks kaks sammuu. Tapahtuu monesti liikennevaloihin pysähtyessä ja siis myös sivujalla tyhjäkäyntiä käydessä.

Eliminoidut kohteet:
- Hälytin (otettu johtosarjan välistä pois, ei auta)
- Kaatumisanturi (kokeiltu toisella anturilla, ei auta)
- Sivujalan anturi (johto irti, ei auta)
- Sivujalan/vilkkujen rele (kokeiltu toisella, ei auta)
- Tappokatkaisija mitattu, ainakaan yleismittari ei huomannut katkosta kun pyörä sammui

Pyörä siis sammuu ja pyöräyttää bensapumppua heti perään, aivan kuin stumppaamalla sammuessa ja tappokatkaisijalla run-kill-run yhdistelmällä. Mittaristo ei resetoi itseään, vikakoodia ei tule.

Uusia ideoita?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
ysi-ärrä

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

en mä mitään tiiä,mut entä virtalukonpohja? Tai joku sähköliitinki irtoamassa?
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
villeh

Viesti Kirjoittaja villeh »

Saako bensatankki korvausilmaa??
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
jarim
Site Admin
Viesti:

Virtalukon pohja käsittääkseni hävittäisi kaiken sähkön - mittaristo ei resetoi itseään eli ehkä kuitenkaan ei. Korvausilma ongelma näkyisi ehkä siten että kone puutuisi mutta tämä sammuu aivan kuin tappokatkaisijasta sammuttaisi.

Toisella eculla testiä seuraavaksi kunhan kerkeää...
CormaX
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

Mulla coupe mese teki samaa...ostin pullon bensiinin lisäainetta joka putsaa ruiskun, ventiilit...kaikki.
Ja kuinkas ollakkaan, vika katos.
Eihän ole mikään ihme jos olet saanut tankiin jotain "paskapensus"...vai onko mahollista?

ZZR:ssä käytin bensanjoukkoon joka tankkauksella ventiilin voiteluun lisäainetta ja se pyörä rupes vatimaan sitä aina...
voipi olla että olen kaukana asiasta, mutta jos tästä jollekkikn olis apuva :arskat:

Edit: Juu mese ei ole busa :;):

Edited By CormaX on 1309201366
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
bussikoppa

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

Virta päällä naputtele vaikka meisselin päällä tappokatkaisijaa, jos se on kosketushäikkä ja tarvii tärinää että vika ilmenee.
jarim
Site Admin
Viesti:

Huomasin vian jo pari tankillista sitten, nyt vaan alanu vaivaamaan enemmän ja enemmän. Vähän vaikea uskoa että useampi tankillinen olisi kuraa. :) Tuo bussikopan vinkki kokeilulistalle ehdottomasti.

Sähköiset viat on helppoja - aina katkos virtapiirissä...
villeh

Viesti Kirjoittaja villeh »

jarim kirjoitti:Virtalukon pohja käsittääkseni hävittäisi kaiken sähkön - mittaristo ei resetoi itseään eli ehkä kuitenkaan ei. Korvausilma ongelma näkyisi ehkä siten että kone puutuisi mutta tämä sammuu aivan kuin tappokatkaisijasta sammuttaisi.

Toisella eculla testiä seuraavaksi kunhan kerkeää...
Mulla mopo sammu, kun kanan lento, kun ei korvannu ilmaa tankkiin, toisaalla se oli kaasaripeli, ilman mitään bensapumppua, tuo on helppo kokeilla, jätät vaan tankinkorkin auki...
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
Sciensic83

Viesti Kirjoittaja Sciensic83 »

tutulla teki bensabumpun takia vastaavasti. Pumpussa oli joku paskanokare joka teki tukon ja ku imu loppu kokkare siirtyi hetkellisesti pois ja taas kävi ... Kunnes meni imusta uudelleen jne.. sehän ainakin selittäisi tuon satunnaisen sammumisen.?
:ghostface:
jarim
Site Admin
Viesti:

Hassua... toinen ecu, sama softa kuin omassakin (itse flashasin, jee) ja tänään ei sammunu pyörä kertaakaan. No pitää useampi päivä testata ennen kuin vielä ihan lopullista johtopäätöstä vetää mutta lievästi optimistinen fiilis kuiten.
jouniri

Viesti Kirjoittaja jouniri »

jarim kirjoitti:Hassua... toinen ecu, sama softa kuin omassakin (itse flashasin, jee) ja tänään ei sammunu pyörä kertaakaan. No pitää useampi päivä testata ennen kuin vielä ihan lopullista johtopäätöstä vetää mutta lievästi optimistinen fiilis kuiten.
Juu ja se ecu on jo muuten 100m/sec kerhossa, joten jospa Joensuussa sit koko loppupyöräkin kuskin kera! Saatas noi Härmän 1. ja 2. nopeudet tiimiin, perskuta ko JaSan voimalaitos ei näille kinkereille näytä ehtivän.
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
gsxr

Viesti Kirjoittaja gsxr »

jarim kirjoitti:Hassua... toinen ecu, sama softa kuin omassakin (itse flashasin, jee) ja tänään ei sammunu pyörä kertaakaan. No pitää useampi päivä testata ennen kuin vielä ihan lopullista johtopäätöstä vetää mutta lievästi optimistinen fiilis kuiten.
Jos se vika on niissä ecupiuhojen liittimissä. Oma ecu nyt takaisin paikoilleen ja jospa taas toimisi sillä?
jarim
Site Admin
Viesti:

Kyllä minä tuolla omallakin eculla vielä testaan jos tuo keksintö tuolla toisella nyt tuntuu pelaavan. Flashays uusiksi jne.
kalle

Viesti Kirjoittaja kalle »

Mulla oli sama vika nykyisessä -08 mallissa. Meinasin kerran kaatua risteyksessä kun sammui hiljaisessa vauhdissa käännyttäessä. Vika alkoi sitten ilmenemään usein nimenomaan pienillä kierroksillä, sammui kuin seinään. Vika oli virtalukon pohjassa, joka meni takuuseen.
kalle

Viesti Kirjoittaja kalle »

jarim kirjoitti:Virtalukon pohja käsittääkseni hävittäisi kaiken sähkön - mittaristo ei resetoi itseään eli ehkä kuitenkaan ei.
Ei resetoinut mulla virtalukkovika mitään muuta kuin sammutti koneen....
Vastaa Viestiin