Busanistit ratapäivä osa 3 - Kemora 15.7.2011

Pohdintaa kotimaan tapahtumisista ja kokoontumisista
CormaX
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

busajasa kirjoitti:
CormaX kirjoitti:
wiltzu kirjoitti:Tulipa käytyä treenaamas vähän etukäteen Kemorassa. Otan GoPro:n videokameran messiin, niin jos joku samas ryhmäs ajava haluaa saada omaa ajoaan videolle, niin oma sd-kortti tai sd-korttipaikallinen läppäri messiin...tämä olettaen että pystyn roikkuun perässä :D
Multa irtoo tommonen samallainen kamera lainaan...Senkun ajelee tätä kautta tai jos peräti tulen kattoon kun muut ajaa...
Kiinitys tulee 3M teipillä eli yhen klipsun hinnan jos saa niin asia ok...ja tietty jos lainaaja sen mällää niin uusi tilaan.
(noin 170¤ tää mun halvempi malli...mutta kuva on tosi hyvääja ajoa mahtuu 2Gb kortiin 1h).

:mgirl
Tuuppaa paikan päälle ihmettelemään niin kuin liki 50 muutakin Busanistia - aika busamiitti nääs tiedossa...

Ainakin EAK kuvioissa voitaisiin hyödyntää tota kameraa. On uskomattoman hyvää opetusmateriaalia kun itse näkee omaa ajoaan.

Eli jos mahdolista niin EAK ukkojen käyttöön voisin pientä korvausta vastaan ton varata..
No perkele...tulaan vaikka autolla jos ei mopotuta just sinä päivänä!
Ei vissiin tarvi mitenkään ilmoittua jos ei kerta "aja"?
Koska ja monelta? <---ei jaksa selata :;):
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
CormaX
Viesti:

Eli kamera varattu EAK ukoille :kippis:
Joo ja paikka sekä päivä merkitty kalenteriin :)

Edited By CormaX on 1308950350
--Still Counting --

wiltzu

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

CormaX kirjoitti:
wiltzu kirjoitti:Tulipa käytyä treenaamas vähän etukäteen Kemorassa. Otan GoPro:n videokameran messiin, niin jos joku samas ryhmäs ajava haluaa saada omaa ajoaan videolle, niin oma sd-kortti tai sd-korttipaikallinen läppäri messiin...tämä olettaen että pystyn roikkuun perässä :D
Multa irtoo tommonen samallainen kamera lainaan...Senkun ajelee tätä kautta tai jos peräti tulen kattoon kun muut ajaa...
Kiinitys tulee 3M teipillä eli yhen klipsun hinnan jos saa niin asia ok...ja tietty jos lainaaja sen mällää niin uusi tilaan.
(noin 170¤ tää mun halvempi malli...mutta kuva on tosi hyvää ja ajoa mahtuu 2Gb kortiin 1h).

Jos meillon kamerois samanlainen kiinnike niin mullon motorsport-paketin mukana tullu imukuppi, jonka voin ottaa messiin niin ei tarvi liimailla niitä kiinnikkeitä (imukupille luvataan 200mph vauhtiin asti kiinnipitävyys). Kokeillaan ens vkl passaako...
wiltzu

jarim kirjoitti:
Minä minä minä... :)
Sitte joudut vissiin vähän himmaileen ;-) ei busa taivu vielä 1.20 aikoihin mun alla...
CormaX
Viesti:

wiltzu kirjoitti:
CormaX kirjoitti:

(noin 170¤ tää mun halvempi malli...mutta kuva on tosi hyvää ja ajoa mahtuu 2Gb kortiin 1h).

Jos meillon kamerois samanlainen kiinnike niin mullon motorsport-paketin mukana tullu imukuppi, jonka voin ottaa messiin niin ei tarvi liimailla niitä kiinnikkeitä (imukupille luvataan 200mph vauhtiin asti kiinnipitävyys). Kokeillaan ens vkl passaako...

On mullakin sama imukuppiteline...mutta sen luotettavuudesta ei kokemusta. Otan kaikki härpäkkeet mukaan. :D
Ajaakin tekis mieli radalla, mutta on kuullut tarinoita että siihen jää kerrasta koukkuun...ja onko mulla siihen varaa, ei tiijä :;):

Edited By CormaX on 1308989111
--Still Counting --

busajasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

CormaX kirjoitti:
wiltzu kirjoitti:
CormaX kirjoitti: Multa irtoo tommonen samallainen kamera lainaan...Senkun ajelee tätä kautta tai jos peräti tulen kattoon kun muut ajaa...

On mullakin sama imukuppiteline...mutta sen luotettavuudesta ei kokemusta. Otan kaikki härpäkkeet mukaan. :D
Ajaakin tekis mieli radalla, mutta on kuullut tarinoita että siihen jää kerrasta koukkuun...ja onko mulla siihen varaa, ei tiijä :;):
Juu koukkuun jää, mutta mikä oleelisinta saa ajaa lujaa mutkiin ja jarrutuksiin ilman häiriötekijöitä. Yhdessä ratapäivässä oppii enemmän kuin 5 vuodessa kadulla.

Oppii tuntemaan kuinka lujaa voi mutkaan mennä ja kuinka peliä uskaltaa kallistaa. Myös oppii tietämään kuinka etujarrua voi painaa eikä etunen mene lukkoon. Ja jos mutka menee pitkäksi niin löytyy ulosajo tietä reilusti..

ja kun on nuo EAK:t paikalla ne opastaa koko ajan mitä vielä voi tehdä paremmin.

Ja kameralainalla pääset kyllä radalle mukaan hitaaseen ryhmään.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
CormaX
Viesti:

busajasa kirjoitti:
CormaX kirjoitti:
wiltzu kirjoitti: Jos meillon kamerois samanlainen kiinnike niin mullon motorsport-paketin mukana tullu imukuppi, jonka voin ottaa messiin niin ei tarvi liimailla niitä kiinnikkeitä (imukupille luvataan 200mph vauhtiin asti kiinnipitävyys). Kokeillaan ens vkl passaako...
Juu koukkuun jää, mutta mikä oleelisinta saa ajaa lujaa mutkiin ja jarrutuksiin ilman häiriötekijöitä. Yhdessä ratapäivässä oppii enemmän kuin 5 vuodessa kadulla.

Oppii tuntemaan kuinka lujaa voi mutkaan mennä ja kuinka peliä uskaltaa kallistaa. Myös oppii tietämään kuinka etujarrua voi painaa eikä etunen mene lukkoon. Ja jos mutka menee pitkäksi niin löytyy ulosajo tietä reilusti..

ja kun on nuo EAK:t paikalla ne opastaa koko ajan mitä vielä voi tehdä paremmin.

Ja kameralainalla pääset kyllä radalle mukaan hitaaseen ryhmään.
Kai sitä sitten pitää uskaltautua :)
Toi mutkakallistus olis kyllä hyvä opetella ns. opettajan kanssa...Kiitos tarjouksesta, tuun hitaisiin jos kerran mahtuu :arskat:
--Still Counting --

Heksa

Viesti Kirjoittaja Heksa »

wiltzu kirjoitti:Tulipa käytyä treenaamas vähän etukäteen Kemorassa. Otan GoPro:n videokameran messiin, niin jos joku samas ryhmäs ajava haluaa saada omaa ajoaan videolle, niin oma sdhc-kortti tai sd-korttipaikallinen läppäri messiin...tämä olettaen että pystyn roikkuun perässä :D

Edit: tarkennettu muistikortin tyyppiä.

Saako sillä tällästä matskua?
SMR
CormaX
Viesti:

Kuvan laatu ja ääni on sama...mutta noi ratatiedot ei taira onnistua tällä mun GoPro kmaeralla...Wiltzun kamerasta en tiijä, sillä on astetta parempi kuin mun oma.
Omalle koneelle ladattu muistikortti, ääni ja kuva kulkee yksiin...ei niinkuin tossa pienessä videon pätkässä tuolla mun kuvat.fi

Edited By CormaX on 1309038394
--Still Counting --

Huhan Kolli

Viesti Kirjoittaja Huhan Kolli »

Toivottavasti ei ollut kukaan klupilainen kuka kuoli kemorallla
wiltzu

En nyt saa katottua tota videoo niin, että erottaisin kuvan laadun, mut fullhd 30fps tai 1280x720 tms. Hdready suhteella saa 60fps jos haluu hidastuksii tehä...

Edit: Niin ja noi radankuvat missä näkyy piste siinä kohdassa rataa missä ajetaan saa racechronon avulla. Olikohan ohjeet Kosunen Racing kotisivuilla, en oo koskaan kokeillu ite. Eli jos löytyy s60 käyttiksellä oleva nokialainen, niin latailee racechronon netistä ja siihen kemoran rataprofiilin.

Edited By wiltzu on 1309051481
TJJ

Viesti Kirjoittaja TJJ »

GoPro HD:lla (toki pakattuna pienempään 720p:stä) kemorassa viime kesänä linkki. Imukupilla kiinni, hyvin pysy tankissa ja kyljessä.

Saanee lainata myös multa omalle muistikortille ja uuden ostamis velvoitteella rikkomistapauksessa.
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
waiski10
Site Admin

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Huhan Kolli kirjoitti:Toivottavasti ei ollut kukaan klupilainen kuka kuoli kemorallla
Tero Tourunen, Never heard Racin

Honda CBR 1000RR oli hänen ajokkinsa, mutta kuljetuskalustossa sattuneesta syystä busanisti tarrat.
R.I.P Tero
ennen kova, ehkä vielä joskus...
CormaX
Viesti:

Busanisti tai ei. Inhottavia noi mp-onnettomuudet, niissä on se henkuli niin löysässä.
Entisenä hoitajana "joitain" onnekkaita hoitaneena kyllä muistaa liikenteessä oudot mutkat(hiekkaa asfaltilla) ja maataloustilat(etukuormaajan puskista tulo)...
Osanottoni.

Edit: Mun Hero ei ole HD, mutta omasta mielestäni kuvanlaatu on hyvä. Imukuppikin löytyy jota en ole testannut.
Veljekset Keskisillä lisänamiskat(kiinikkeet)maksoi noin 15-16¤,
sieltä ostin kameran ja löytyy sieltä monenmoista "varaosaakin".

Toimii kahdella AAA akkuparistolla, laturi takakuomun alla ja muistikorteja 2GB 3kpl.
Isoompaankin muistikortiin talentaa vaikka tähän suositellaan just tuota 2GB...
AAA-paristot pitäis riittää kessällä 2h, ladattavia 6kpl.

Nyt on ainakin 3 GoPro kameraa, ja varmasti monella muullakin on kameraa.

PS. Ottakaa omia muistikortteja mukaan, siirto kortilta monta kertaa nopeempaa kuin välijohdolla(TV).

Osallistuja on paljon ja jos saadaan paljon tallenteita...
onhan niitä mukava katsoa huvikseen ja oppiakseen.

Edited By CormaX on 1309107861
--Still Counting --

wiltzu

Onkos meillä radalla lippumiehiä/porttivahtia/valotolppia käytössä?

Eli kuka liputtaa ja mistä?
Vastaa Viestiin