Kannattaa lukea, netistä löytyi... - Kukahan on kirjoittaja
Hulvaton Hayabusa a.k.a. .Suzuki PV Widowmaker. Nimi .Hayabusa. juontaa juurensa muinaisten japanialaisten teollisuussamuraiden käyttämästä kielestä ja tarkoittaa muuttohaukkaa.
Muuttohaukka on maailman nopein nisäkäs ja voi saavuttaa takaa-ajon aikana oikeissa tuuliolosuhteissa ja mielentilassa niin kovan vauhdin, että se leimahtaa lopulta liekkeihin ja tipahtaa grillihiilen näköisenä klönttinä maahan.
Olikin siis varsin loogista nimetä maailman nopein sarjavalmisteinen nivuspäristin tämän hätäisen otuksen mukaan. Mutta joillekin se reilu 300 km/h tuntinopeus ei nyt vaan riitä. .Se nyt vaan on tyhmää ajaa liian hiljaa.. Meille hurjapäille on pari vaihtoehtoa . ryhtyä hävittäjälentäjäksi tai turbottaa Hayabusa. Minulla ei ollut aikaa moiseen lentäjäkoulutukseen, joten valitsin jälkimmäisen.
Niinpä kiikutin pyöräni MC-Expressiin, joka sijaitsee Ruotsin Piteåssa, heti sen yhden risteyksen jälkeen, K-Market Göranista vasemmalle. Hayabusa turbolla varustettuna on melkoisen nopea.
Yksi miinuspuoli tässä turbotuksessa kuitenkin on. Tämä uusi Busa ei nimittäin enää kiihdy ollenkaan nollasta sataan, vaan nopeus on samalla hetkellä 100 km/h, kun kone lähtee käyntiin. Itse asiassa, tällä ohjuksella ei edes pysty ajamaan alle 100 km/h. Jo vakioviritteinen Hayabusa keulii ties kuinka monennella vaihteella, kun tarpeeksi luukuttaa, mutta tämä pienokainen keulii vielä 6-vaihteella ja vieläpä pelkällä tyhjäkäynnillä. Oikeastaan tämä keulii niin huomaamatta, että olenkin monesti huomannut odottavani liikennevalojen vaihtumista vihreästä punaiselle keulat pystyssä.
Ajonautinnosta ei varsinaisesti voi puhua tämän pyörän kohdalla. Jos kaasukahvaan uskaltaa yleensäkään edes koskea, on meno oleva hurjaa. Kiihdytys vielä jopa 100 kilometrin tuntivauhdista tuntuu siltä, että kaikki sisäelimet, kivekset ja silmät mukaan lukien, vetäytyvät tuonne paksusuolen tietämille ja keuhkot painuvat kasaan, tehden laulamisen kypärän sisällä vaikeaksi. Turbotettuja Hayabusia on myös ilmoitettu tänä vuonna kadonneeksi huomattava määrä.
Syy ei ole varastaminen, vaan liian kovat kiihdytykset liikennevaloista lähtiessä. Hayabusalla on nimittäin ikävä tapa kadota horisonttiin liian kovaa kiihdytettäessä, kuskin jäädessä seisomaan hölmistynyt ilme naamallaan ja tulen-, ydinsäteilyn- ja jehovantodistajankestävä Darth Vader -puku päällään liikennevaloihin. Tällä helvetinkoneella ajaessa on myös hyvä käyttää ns. hayabussihousuja, jotka estävät veren ja virtsan pakkaantumisen alaruumiseen G-voimien vaikutuksesta ja näin ollen auttaa pysymään tajuissaan. Jos satut omistamaan turbolla varustetun Hayabusan, niin älä lainaa sitä kenellekään. Koskaan.
Yleisin kuolinsyy näissä turbo-Hayabusa-kolareissa ei ole se itse törmäys, vaan jo se lause .annas ku mäkin kokeilen.. Tuon lauseen jälkeen onkin elo silkkaa kuolemista, mikäli pyörän saa vonguttua lainaan. Suomen Gallupin teettämän .Minullapas on turbolla varustettu Hayabusa ja sinulla Vespa. .gallupin mukaan, 100 % tähänastisista turbo-Busan koeajoista on päättynyt vähintäänkin kuolemaan.
Yksi merkittävistä vaaratekijöistä meille turbobusailijoille on hyönteiset. Hirvistä ei niinkään väliä, mutta puolen MACH:in vauhdissa tuollainen kotimainen vastapalloon lentävä hyvinsyönyt mäkäräinen riittää romuttamaan Busan lunastuskuntoon. Moni vakuutusyhtiö onkin ottanut palveluihinsa ns. .hyönteis-Kaskon., joka korvaa hyönteisten Hayabusalle aiheuttamat vahingot, järjestää kriisiapua kolarissa kuolleen hyönteisen perheelle sekä takaa myös hinauspalvelun sille arpakuution kokoiselle hehkuvalle nokareelle, joka vielä sekuntia ennen traagista hyönteiskolaria totteli nimeä Hayabusa. Mutta täältä tällä kertaa tähän. Pitäisi ehtiä tuossa ruokatunnin aikana käymään vielä Ivalossa.
Muuttohaukka on maailman nopein nisäkäs ja voi saavuttaa takaa-ajon aikana oikeissa tuuliolosuhteissa ja mielentilassa niin kovan vauhdin, että se leimahtaa lopulta liekkeihin ja tipahtaa grillihiilen näköisenä klönttinä maahan.
Olikin siis varsin loogista nimetä maailman nopein sarjavalmisteinen nivuspäristin tämän hätäisen otuksen mukaan. Mutta joillekin se reilu 300 km/h tuntinopeus ei nyt vaan riitä. .Se nyt vaan on tyhmää ajaa liian hiljaa.. Meille hurjapäille on pari vaihtoehtoa . ryhtyä hävittäjälentäjäksi tai turbottaa Hayabusa. Minulla ei ollut aikaa moiseen lentäjäkoulutukseen, joten valitsin jälkimmäisen.
Niinpä kiikutin pyöräni MC-Expressiin, joka sijaitsee Ruotsin Piteåssa, heti sen yhden risteyksen jälkeen, K-Market Göranista vasemmalle. Hayabusa turbolla varustettuna on melkoisen nopea.
Yksi miinuspuoli tässä turbotuksessa kuitenkin on. Tämä uusi Busa ei nimittäin enää kiihdy ollenkaan nollasta sataan, vaan nopeus on samalla hetkellä 100 km/h, kun kone lähtee käyntiin. Itse asiassa, tällä ohjuksella ei edes pysty ajamaan alle 100 km/h. Jo vakioviritteinen Hayabusa keulii ties kuinka monennella vaihteella, kun tarpeeksi luukuttaa, mutta tämä pienokainen keulii vielä 6-vaihteella ja vieläpä pelkällä tyhjäkäynnillä. Oikeastaan tämä keulii niin huomaamatta, että olenkin monesti huomannut odottavani liikennevalojen vaihtumista vihreästä punaiselle keulat pystyssä.
Ajonautinnosta ei varsinaisesti voi puhua tämän pyörän kohdalla. Jos kaasukahvaan uskaltaa yleensäkään edes koskea, on meno oleva hurjaa. Kiihdytys vielä jopa 100 kilometrin tuntivauhdista tuntuu siltä, että kaikki sisäelimet, kivekset ja silmät mukaan lukien, vetäytyvät tuonne paksusuolen tietämille ja keuhkot painuvat kasaan, tehden laulamisen kypärän sisällä vaikeaksi. Turbotettuja Hayabusia on myös ilmoitettu tänä vuonna kadonneeksi huomattava määrä.
Syy ei ole varastaminen, vaan liian kovat kiihdytykset liikennevaloista lähtiessä. Hayabusalla on nimittäin ikävä tapa kadota horisonttiin liian kovaa kiihdytettäessä, kuskin jäädessä seisomaan hölmistynyt ilme naamallaan ja tulen-, ydinsäteilyn- ja jehovantodistajankestävä Darth Vader -puku päällään liikennevaloihin. Tällä helvetinkoneella ajaessa on myös hyvä käyttää ns. hayabussihousuja, jotka estävät veren ja virtsan pakkaantumisen alaruumiseen G-voimien vaikutuksesta ja näin ollen auttaa pysymään tajuissaan. Jos satut omistamaan turbolla varustetun Hayabusan, niin älä lainaa sitä kenellekään. Koskaan.
Yleisin kuolinsyy näissä turbo-Hayabusa-kolareissa ei ole se itse törmäys, vaan jo se lause .annas ku mäkin kokeilen.. Tuon lauseen jälkeen onkin elo silkkaa kuolemista, mikäli pyörän saa vonguttua lainaan. Suomen Gallupin teettämän .Minullapas on turbolla varustettu Hayabusa ja sinulla Vespa. .gallupin mukaan, 100 % tähänastisista turbo-Busan koeajoista on päättynyt vähintäänkin kuolemaan.
Yksi merkittävistä vaaratekijöistä meille turbobusailijoille on hyönteiset. Hirvistä ei niinkään väliä, mutta puolen MACH:in vauhdissa tuollainen kotimainen vastapalloon lentävä hyvinsyönyt mäkäräinen riittää romuttamaan Busan lunastuskuntoon. Moni vakuutusyhtiö onkin ottanut palveluihinsa ns. .hyönteis-Kaskon., joka korvaa hyönteisten Hayabusalle aiheuttamat vahingot, järjestää kriisiapua kolarissa kuolleen hyönteisen perheelle sekä takaa myös hinauspalvelun sille arpakuution kokoiselle hehkuvalle nokareelle, joka vielä sekuntia ennen traagista hyönteiskolaria totteli nimeä Hayabusa. Mutta täältä tällä kertaa tähän. Pitäisi ehtiä tuossa ruokatunnin aikana käymään vielä Ivalossa.
"If you do not take care of you and your body,
where are you going to live?"
Riverside SMS Hyvinkää 13.6. Ekat kisat Vaparilla
ET : 11,346 s
SP : 214,67 kmh
60ft: 1,966 s
Halli 2015 297km/h PBox, ongelma oli että 40hv oli kadonnut välille Hki-halli
where are you going to live?"
Riverside SMS Hyvinkää 13.6. Ekat kisat Vaparilla
ET : 11,346 s
SP : 214,67 kmh
60ft: 1,966 s
Halli 2015 297km/h PBox, ongelma oli että 40hv oli kadonnut välille Hki-halli
Kujo kirjoitti:Tämänlainen kirjoitus taisi olla aikoinaan B-Magazinessa, kirjoittajanaan Larza????
Tietäsköhän se Larza mistä sais anti-turbon?
Siis näin ihan ensi alkuun (ensimmäiset pari päivää eli tuhat kilometriä) Busa on kyllä vakionakin liian rankka peli. Ranteet on jo venyny, koska takin hihat ei tunnu yltävän kunnolla. Mutta jos laittaisi ilmanohentimen hillitsemään menoa, niin ehkä reeni olis hiukka helpompaa. Mitä jos sen turbon laittais "nurinpäin"?
:1087
Edited By CyberAngel on 1181634850
Verta on vissiin hyvä olla aivoissakin, mutta...Han San kirjoitti:Niinpä kiikutin pyöräni MC-Expressiin, joka sijaitsee Ruotsin Piteåssa, heti sen yhden risteyksen jälkeen, K-Market Göranista vasemmalle. Hayabusa turbolla varustettuna on melkoisen nopea.
X
Tällä helvetinkoneella ajaessa on myös hyvä käyttää ns. hayabussihousuja, jotka estävät veren ja virtsan pakkaantumisen alaruumiseen G-voimien vaikutuksesta ja näin ollen auttaa pysymään tajuissaan.
X
minulla ainakin virtsa on aina tuolla alaruumiin puolella (tosin liika valutetaan poistoputken kautta ulos).
Uusia kokemuksia saadakseen pitäisi kai hankkia se turbo,
niin ja ne hayabussihousutkin!
PS: onko kellään turbotettuja jarruja
tai sitten vaikka jarruvarjo kyttyrän sisässä?
:rocket