Lappeenrannan ilmailupäivä 11.6.
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
jouniri kirjoitti:Marbusa kirjoitti:Kovin näyttää hellettä lupaavan lauantaiksi,
joten jonotusta tiedossa.![]()
Saisikohan järjestäjä jonkinlaisen kioskin sinne lähtöpaikan tuntumaan, niin sais virvoketta ihan pelipaikalla. Taidankin laittaa vinkkiä järjestävälle taholle.
Jaa-a, meillä kuulemma vaihtuu lauantaina tiskivuorot!
Mikäli ajatte viimevuotiseen tapaan samalla pyörällä ja pidät vaan narun kireällä koko matkan niin tuskinpa.
Mutta molemmille keleesti tsemppiä ja hyviä vauhteja, suomen nopein paliskunta titteli jo toisen kerran teittin ruokakunnalle.
4 nopeinta mopotulosta samalla perheellä nyt....

http://www.liy.fi/tulokset/
edit. tuolta näkyy onlinena!
Edited By BussiJussi on 1307797943
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Vähän niinku minä viime vuonna Hallissa... eka vedolla 344 ja veto loppu siihen, jarrutellessa huomasin että jaa tämä käy vielä kuitenki. Kävin sen jälkee vaparina vielä 336 ja toisella ilokaasuvedolla sulatin sitten kunnolla. Kun olisi sen eka vedon jälkeen uskonu... Harmi Jorman puolesta. 

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- busapilotti
- Viestit: 90
- Liittynyt: 24 Loka 2009, 12:38
- Paikkakunta: hamina
- Viesti:
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Marbusa kirjoitti:Kovin näyttää hellettä lupaavan lauantaiksi,
joten jonotusta tiedossa.![]()
Saisikohan järjestäjä jonkinlaisen kioskin sinne lähtöpaikan tuntumaan, niin sais virvoketta ihan pelipaikalla. Taidankin laittaa vinkkiä järjestävälle taholle.
Jaa-a, meillä kuulemma vaihtuu lauantaina tiskivuorot!
Onnittelut vielä kerran teitin perheelle!!! 8!!! Kovinta tulosta!

Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
#1 imuvenasta oli pala lähteny. Muuten kansi näytti ehjältä. Pytyissä jokaisessa pientä jälkeä, mutta Hallin ajoa silmälläpitäen ei kyllä kerkee alkaa koko moottoria purkamaan.jarim kirjoitti:Vähän niinku minä viime vuonna Hallissa... eka vedolla 344 ja veto loppu siihen, jarrutellessa huomasin että jaa tämä käy vielä kuitenki. Kävin sen jälkee vaparina vielä 336 ja toisella ilokaasuvedolla sulatin sitten kunnolla. Kun olisi sen eka vedon jälkeen uskonu... Harmi Jorman puolesta.
Korjataan kansi, koitetaan saada säädätettyä uudella bensapumpulla ja sitten katotaan jos pysyy nipussa. Tällä aikataululla ei muuhun pystytä. Toivotaan vaan että ois ajokelpoinen ens viikonloppuna.
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
PowerKing kirjoitti:jarim kirjoitti:Vähän niinku minä viime vuonna Hallissa... eka vedolla 344 ja veto loppu siihen, jarrutellessa huomasin että jaa tämä käy vielä kuitenki. Kävin sen jälkee vaparina vielä 336 ja toisella ilokaasuvedolla sulatin sitten kunnolla. Kun olisi sen eka vedon jälkeen uskonu... Harmi Jorman puolesta.
#1 imuvenasta oli pala lähteny. Muuten kansi näytti ehjältä. Pytyissä jokaisessa pientä jälkeä, mutta Hallin ajoa silmälläpitäen ei kyllä kerkee alkaa koko moottoria purkamaan.
Korjataan kansi, koitetaan saada säädätettyä uudella bensapumpulla ja sitten katotaan jos pysyy nipussa. Tällä aikataululla ei muuhun pystytä. Toivotaan vaan että ois ajokelpoinen ens viikonloppuna.
Tuo bensaletkun irtoaminen ja koneen kilahtaminen lienee kaksi erillistä vikaa? Vai onko siinä bensaletkua jossain niin, että paine ei romahda kerrasta? Ja oliko nuo jäljet, ja imuvenan irronnut palanen laihalla käymisestä johtuvaa?
E85 kans vissiin saa olla tarkkana yleensäkin? AFR pitää olla jotain aivan muuta kuin bensalla, tosin AFR on vain labdasta laskettu arvo. Lambdakin kuulemma näyttää aavistuksen "väärin", mutta ei kait oleellisesti.
Itte olisin halunnu taxiinkin E85:a tankkiin, mutta kun ei tiedä onko sitten bonnevillesta saatava E85 samanlaista -> päädyttiin VP109 bensaan kun se ainakin on samaa tavaraa täällä ja siellä.
Mutta tsemppiä teidän tulevalle viikolle, että nähdään miten Kawa kulkee Hallissa :rocket
Hippasen hienoa
Marbusalle & Co isosti onnittelut
Harmi etten päässyt paikalle, kun joutu rälläilemään pitkälti pirkanmaata.


Harmi etten päässyt paikalle, kun joutu rälläilemään pitkälti pirkanmaata.
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Kiitoksia koko tiimin puolesta.
Keli oli hippasen lämmin (+ 30), mutta onneksi reipas tuuli vilvoitti kuskeja ja yleisöä.
Toki tuo samaninen tuuli (4-5 m/s) puhalsi edestäpäin
ja kuuma ilma väreili kentän pinnasta, kuin elokuvissa konsanaan.
Oma tavoite oli päästä samaan nopeuteen, kuin viime syksynä, mutta ei vaan ollut mahdollista noissa olosuhteissa, vaikka kuinka olisi ajanut.
Ajosuoritteet meni ok, vaikkakin ekassa vedossa jännitti jarrutusmatkan riittävyys, kun viime syksynä oli vikoissa vedoissa ongelmaa tuon suhteen.
Nyt olivat muuttaneet mittauspisteen tasan mailin kohdalle jarrutusmatkan ollen lähes 900 m, mikä riitti vallan mainiosti ja uskalsi sitten ottaa pyörästä kaiken irti, mitä otettavissa oli.
Tiimin toinen kuski kylläkin ylsi tavoitteeseensa ... päästä eroon tiskivuoroista ja näinollen pääsi luovuttamaan tiskiharjan mulle.
Eli satsaus kalliimpaan "kodinkoneeseen" (sorry Jussi) siis ei ollut turhaa.
Mutta taisipa ne tavoitteet ylittyä roimastikin, kun ei ollut ehtinyt pahemmin tutustua uuteen laitteeseensa. Parannusta hällä viime syksyiseen tulokseen lähes 30 km/h! Huikeeta!
Mutta tiimin välinen taisto
jatkuu ja tiskiharjan käyttäjä saattaa vaihtua piankin...
Muillakin nisteillä oli hyviä suorituksia ja pitää ihailla Pultin malttia jättää 300 rajan rikkominen Halliin, vaikkakin olisi ollut mahdollista jo nytkin.
Super-Jorman puolesta kyllä harmittaa, kun oli taasen huonoa tuuria matkassa. Kawaleiristä odotettiin kylläkin kovia tuloksia.
Mutta hattua pitää nostaa Jorman sinnikkyydelle yrittää uudelleen ja uudelleen.
Keli oli hippasen lämmin (+ 30), mutta onneksi reipas tuuli vilvoitti kuskeja ja yleisöä.
Toki tuo samaninen tuuli (4-5 m/s) puhalsi edestäpäin
ja kuuma ilma väreili kentän pinnasta, kuin elokuvissa konsanaan.
Oma tavoite oli päästä samaan nopeuteen, kuin viime syksynä, mutta ei vaan ollut mahdollista noissa olosuhteissa, vaikka kuinka olisi ajanut.
Ajosuoritteet meni ok, vaikkakin ekassa vedossa jännitti jarrutusmatkan riittävyys, kun viime syksynä oli vikoissa vedoissa ongelmaa tuon suhteen.
Nyt olivat muuttaneet mittauspisteen tasan mailin kohdalle jarrutusmatkan ollen lähes 900 m, mikä riitti vallan mainiosti ja uskalsi sitten ottaa pyörästä kaiken irti, mitä otettavissa oli.
Tiimin toinen kuski kylläkin ylsi tavoitteeseensa ... päästä eroon tiskivuoroista ja näinollen pääsi luovuttamaan tiskiharjan mulle.

Eli satsaus kalliimpaan "kodinkoneeseen" (sorry Jussi) siis ei ollut turhaa.
Mutta taisipa ne tavoitteet ylittyä roimastikin, kun ei ollut ehtinyt pahemmin tutustua uuteen laitteeseensa. Parannusta hällä viime syksyiseen tulokseen lähes 30 km/h! Huikeeta!

Mutta tiimin välinen taisto

Muillakin nisteillä oli hyviä suorituksia ja pitää ihailla Pultin malttia jättää 300 rajan rikkominen Halliin, vaikkakin olisi ollut mahdollista jo nytkin.
Super-Jorman puolesta kyllä harmittaa, kun oli taasen huonoa tuuria matkassa. Kawaleiristä odotettiin kylläkin kovia tuloksia.
Mutta hattua pitää nostaa Jorman sinnikkyydelle yrittää uudelleen ja uudelleen.

Club 100 m/s Otalampi
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Toivotaan, että Hallissa taas nipussa! Hyvät karkelot tulossa, jos keli kohdillaan!!! (nopein kenttä)PowerKing kirjoitti:#1 imuvenasta oli pala lähteny. Muuten kansi näytti ehjältä. Pytyissä jokaisessa pientä jälkeä, mutta Hallin ajoa silmälläpitäen ei kyllä kerkee alkaa koko moottoria purkamaan.jarim kirjoitti:Vähän niinku minä viime vuonna Hallissa... eka vedolla 344 ja veto loppu siihen, jarrutellessa huomasin että jaa tämä käy vielä kuitenki. Kävin sen jälkee vaparina vielä 336 ja toisella ilokaasuvedolla sulatin sitten kunnolla. Kun olisi sen eka vedon jälkeen uskonu... Harmi Jorman puolesta.
Korjataan kansi, koitetaan saada säädätettyä uudella bensapumpulla ja sitten katotaan jos pysyy nipussa. Tällä aikataululla ei muuhun pystytä. Toivotaan vaan että ois ajokelpoinen ens viikonloppuna.
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Eka kertaa kokeilemassa, oli ihan sairaan hienoa
! 10.430 / 294km/h . Jamonaattorille kiitokset hyvistä vinkeistä, viivalla tais tosin unohtua puolet.

SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm