FI valo syttyi
Gen2 -08 ajettu 15tkm.
Äsken töihin tullessa syttyi FI valo. Ajoin parkkiin, moottori pyörii ok. Sammutin virrat ja laitoin takaisin ja valo oli poissa ja pyörä toimi normaalisti.
FI valo vuorotteli matkamittarin lukeman kanssa.
Mitähän tuolle kannattaisi tehdä?
Miten sen vikakoodin sai näkyviin?
Viikko sitten siitä meni takapyörän laakerit, reilun viikon päästä pitäisi lähteä eurooppaan.
Äsken töihin tullessa syttyi FI valo. Ajoin parkkiin, moottori pyörii ok. Sammutin virrat ja laitoin takaisin ja valo oli poissa ja pyörä toimi normaalisti.
FI valo vuorotteli matkamittarin lukeman kanssa.
Mitähän tuolle kannattaisi tehdä?
Miten sen vikakoodin sai näkyviin?
Viikko sitten siitä meni takapyörän laakerit, reilun viikon päästä pitäisi lähteä eurooppaan.
Black -08
Luetuta vikakoodit Suzuki huollossa tai jollakulla Gen2 flashikaapelin omistajalla. EcuEditorilla onnistuu siis myös. Gen2 muistaakseni jää vikakoodit muistiinkin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Pystyy mutta en tiedä kertooko se vikakoodeja muistista. No eipä se mitään maksa kokeillakaan. Eli penkin alta valkoinen kuusinapainen ns. Suzuki Diagnostic liitin esiin, siihen tulee neljä johtoa. Reunimmaiset on valkoinen punaisella raidalla ja musta valkoisella raidalla. Nuo yhteen niin mittaristosta pitäisi pystyä vikakoodi lukemaan.
Tommonen oikean puoleinen liitin on siis se SDS liitin ja oikeat johdot noin päin katsoen tuossa oikeassa reunassa:
Edited By jarim on 1306823237
Tommonen oikean puoleinen liitin on siis se SDS liitin ja oikeat johdot noin päin katsoen tuossa oikeassa reunassa:
Edited By jarim on 1306823237
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kerkesin jo soittelemaan huoltoon.
Paikallinen huolto ei tiennyt onko heillä vikakoodin lukulaitetta, n kuulemma vähän kiire niin menee pari päivää että sen saisi selville, siis onko sitä vai ei?
Soitin sitten Kuopion Suzuki huoltoon ja hurautan sinne töitten jälkeen.
En uskalla nyt itse tuota yhdistellä, mutta tuo pitää reissun jälkeen testata.
Niin ja pyörässä on vielä 6kk takuu, joka alkoi huhti tai toukokuussa.
Edited By same on 1306827769
Paikallinen huolto ei tiennyt onko heillä vikakoodin lukulaitetta, n kuulemma vähän kiire niin menee pari päivää että sen saisi selville, siis onko sitä vai ei?
Soitin sitten Kuopion Suzuki huoltoon ja hurautan sinne töitten jälkeen.
En uskalla nyt itse tuota yhdistellä, mutta tuo pitää reissun jälkeen testata.
Niin ja pyörässä on vielä 6kk takuu, joka alkoi huhti tai toukokuussa.
Edited By same on 1306827769
Black -08
Kaasuläppien asentoanturi oli vikakoodin aiheuttajana.
Kaasuläpät säädettiin mut joku pieni moottori (kara) joka säätää tyhjäkäyntiä oli jumissa ja se puhdistettiin ja toimi sitten.
En hirveesti noista ymmärrä, suomentakaa joku jos osaa/ymmärtää em. sepostuksesta.
Sovittiin puhelimitse sttä luetaan vain vikakoodi, mutta ottivat samantien huoltoon, hienoa palvelua.
Kuopion pyörä ja mopo.
Kiitos Tompa tarjouksesta.
Mulla on itselläkin tuo ecueditor koneella, mistä tuon johdon saa?
Tuli ohimennen puhetta gen2 recall kutsusta koskien jännitteensäädintä, niin hommaavat osan ja laittavat paikoilleen.
Paikallinen pulju sanoi että japaniassa on tehtaat palannu ja osia ei saa ja jos osa ei ole ensimmäisten parin sadan kilometrin jälkeen hajonnut niin eikun kovaa ajoa, kysytty ihan Suzukin maahantuojalta
Niin ja eilen hain perushuollon suodattimen ja putsarin ja öljyt (Motul) piti olla tilattuna, mainitsin öljyista kaksi kertaa kun tiedustelin osia niin eihän sitä öljyä sit ollu.
Piti sitten käydä öljyt hakemassa Kuopion Motonetistä.
Kaasuläpät säädettiin mut joku pieni moottori (kara) joka säätää tyhjäkäyntiä oli jumissa ja se puhdistettiin ja toimi sitten.
En hirveesti noista ymmärrä, suomentakaa joku jos osaa/ymmärtää em. sepostuksesta.
Sovittiin puhelimitse sttä luetaan vain vikakoodi, mutta ottivat samantien huoltoon, hienoa palvelua.
Kuopion pyörä ja mopo.
Kiitos Tompa tarjouksesta.
Mulla on itselläkin tuo ecueditor koneella, mistä tuon johdon saa?
Tuli ohimennen puhetta gen2 recall kutsusta koskien jännitteensäädintä, niin hommaavat osan ja laittavat paikoilleen.
Paikallinen pulju sanoi että japaniassa on tehtaat palannu ja osia ei saa ja jos osa ei ole ensimmäisten parin sadan kilometrin jälkeen hajonnut niin eikun kovaa ajoa, kysytty ihan Suzukin maahantuojalta
Niin ja eilen hain perushuollon suodattimen ja putsarin ja öljyt (Motul) piti olla tilattuna, mainitsin öljyista kaksi kertaa kun tiedustelin osia niin eihän sitä öljyä sit ollu.
Piti sitten käydä öljyt hakemassa Kuopion Motonetistä.
Black -08
Erinomaisen hyvää palvelua Kuopion Pyörältä ja Mopolta! Hyvä että selvisi.
edit: minulta noita kaapeleita on saanut mutta osat loppu ja ennen kesälomia en aio tilailla joten toimitukset niiltä osin jäissä...
Edited By jarim on 1306864338
edit: minulta noita kaapeleita on saanut mutta osat loppu ja ennen kesälomia en aio tilailla joten toimitukset niiltä osin jäissä...
Edited By jarim on 1306864338
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Palataanko asiaan lomien jälkeen?jarim kirjoitti:Erinomaisen hyvää palvelua Kuopion Pyörältä ja Mopolta! Hyvä että selvisi.
edit: minulta noita kaapeleita on saanut mutta osat loppu ja ennen kesälomia en aio tilailla joten toimitukset niiltä osin jäissä...
En uskalla mitään kaapeleita/ecueditoria nyt pyörään laittaakkaan, joku vika siihen tulee kuiteski.
Öljyt, suodatin, putsari, eturengas pitäisi vielä vaihtaa, saa nähdä mitä vikaa noitten vaihdoissa tulee/ilmenee. :p��sein��n:
Black -08
No eilen tulin pihaan (kävin juuri varaamassa 24tkm huollon) vapaalla rullaten (1. vaihde ja kykin sisässä) ja mopo sammu kuin veitsellä leikaten. FI valo vilkkui ja FI teksti luki jatkuvasti näytöllä. Virrat pois ja takas ja vika poissa.
Mitä eroa on jos punainen FI valo vilkkuu tai jos se palaa koko ajan? Ohjekirjassa ainakin ensimmäisessä tapauksessa mopo sammuu, kuten nyt tekikin.
Mitä eroa on jos punainen FI valo vilkkuu tai jos se palaa koko ajan? Ohjekirjassa ainakin ensimmäisessä tapauksessa mopo sammuu, kuten nyt tekikin.
Black -08