Käynnistys ongelma - gen1 1400cc
Kysytään viisammilta kun alkaa itsellä olla kuppi niin täynnä että kohta lähtee koko kampe myyntiriviin... eli siis:
Mopo on -06 1400cc bussi (porattu), alkanut jo toissa kesän lopulla ongelma ettei tahdo lähteä käyntiin (ei merkitystä kylmänä tai kuumana) ja sen myötä polttaa välillä putkessa ja kilkattaa startatessaan (startin vapaakytkin?).
Viime kesän ajot minimissään joten tutkiminen ei kiinnostanut, mutta tänä keväänä eri tarina... eli keväällä pyörä huollettu, venttiilit säädetty ja samalla vaihdettu startin vapaakytkin joka oli entinen. Pyörä ollut huollossa joka ymmärtää "iso"lohkon päälle. Huoltajankin mukaan pyörä todella rikkaalla. Ja tosiaan kyllä käy sillä pyörä syö bussin oman kulutusmittarin mukaan 15,4l/100km. No viety pyörä Viaberiin (koska pyörässä pc) jossa säädetty aikoinaan täysin samalla setillä ja katsottu että kartta on kohdillaan eikä nollakartalla ja kartta oli, mutta pc ei reagoinut kaasun kääntämiseen oikein, eli kun kahvaa käänsi enemmän niin silti pc näytti että käännetty on 2-5%. No konfiguroitu pc uudestaan Viaberilla jonka jälkeen sen toiminta ok, ja ajo tuntuu hieman paremmalta (kulutuksesta en tosin osaa sanoa niin vähän vasta ajanut tuon jälkeen), mutta käyntiinlähtö edelleen todella suuri ongelma.
Välillä lähtee todella nätisti ja välillä saa sahata niin että järki lähtee ja tällöin yleensä kuuluu myös se kilahdus (startin vapaakytkin?). Ei ole merkitystä onko pyörä kylmä vai kuuma.
Eli kaikenjärjen mukaan pyörä pitäisi nyt olla kunnossa ja oikealla kartalla, mutta toiminta on aivan jotain muuta... eli mitä tuolle nyt voisi/pitäisi tehdä, pukata myyntiriviin?
Kiitos auttaville...
Mopo on -06 1400cc bussi (porattu), alkanut jo toissa kesän lopulla ongelma ettei tahdo lähteä käyntiin (ei merkitystä kylmänä tai kuumana) ja sen myötä polttaa välillä putkessa ja kilkattaa startatessaan (startin vapaakytkin?).
Viime kesän ajot minimissään joten tutkiminen ei kiinnostanut, mutta tänä keväänä eri tarina... eli keväällä pyörä huollettu, venttiilit säädetty ja samalla vaihdettu startin vapaakytkin joka oli entinen. Pyörä ollut huollossa joka ymmärtää "iso"lohkon päälle. Huoltajankin mukaan pyörä todella rikkaalla. Ja tosiaan kyllä käy sillä pyörä syö bussin oman kulutusmittarin mukaan 15,4l/100km. No viety pyörä Viaberiin (koska pyörässä pc) jossa säädetty aikoinaan täysin samalla setillä ja katsottu että kartta on kohdillaan eikä nollakartalla ja kartta oli, mutta pc ei reagoinut kaasun kääntämiseen oikein, eli kun kahvaa käänsi enemmän niin silti pc näytti että käännetty on 2-5%. No konfiguroitu pc uudestaan Viaberilla jonka jälkeen sen toiminta ok, ja ajo tuntuu hieman paremmalta (kulutuksesta en tosin osaa sanoa niin vähän vasta ajanut tuon jälkeen), mutta käyntiinlähtö edelleen todella suuri ongelma.
Välillä lähtee todella nätisti ja välillä saa sahata niin että järki lähtee ja tällöin yleensä kuuluu myös se kilahdus (startin vapaakytkin?). Ei ole merkitystä onko pyörä kylmä vai kuuma.
Eli kaikenjärjen mukaan pyörä pitäisi nyt olla kunnossa ja oikealla kartalla, mutta toiminta on aivan jotain muuta... eli mitä tuolle nyt voisi/pitäisi tehdä, pukata myyntiriviin?
Kiitos auttaville...
"Matalalla lentäen alitat puhelinlangat."
-- Official member of Team Turbomaksa --
-- Official member of Team Turbomaksa --
Heitä se PC3 kuikalle kaulaan ja vie Vittaniemen Samille omalla eculla säädettäväksi. Ilman parempaa tietoa syytän tuota PC3:sta jos akku ja startti on kunnossa. Maailmanlopun vehkeitä...
Edited By jarim on 1305888278
Edited By jarim on 1305888278
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
mulla ei samin säädön jäljiltä toiminut pyörä kauheen mairittelevasti,bensaa lensi putkesta ja kulutus kasvoi uusiin atmosfääreihin,nykimistä ja käynnistysvaikeuksia..puhumattakaan muista tuhoista ja ongelmista...jarim kirjoitti:Heitä se PC3 kuikalle kaulaan ja vie Vittaniemen Samille omalla eculla säädettäväksi. Ilman parempaa tietoa syytän tuota PC3:sta jos akku ja startti on kunnossa. Maailmanlopun vehkeitä...
sitten kun pyörä piti säätää viimeiseen tikkiinsä,ei mies vastaa puheluihin,eikä viesteihin,kävin vielä muutaman kerran oven takana koputtelemassa,mutta ikkunasta huomattuaan,että kuka oli paikalla,ei ovea avattu...
puheet oli suuret,päivitin ecun ja pyörijän sen takia,koska piti saada säädettyä 0,5bar saakka omalla eculla,mutta säätöajankohdan tultua,ei sitten pystynytkään...
nyt taas pc3+hub kiinni,matka-ajossa n.5,5-6l/100km,ei nyi ja lähtee hienosti käymään...
tämän sanon vain siksi,että kolikolla on aina myös toinen puoli,enkä ole ainoa kolikon "väärän" puolen edustaja...
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Niin, turbo ja vapari, kaksi eri asiaa, Gen1 ecua nyt ei kuitenkaan lähtökohtaisesti ole turbon säätämiseen suunniteltu vaikka muutamia toimivia kokoonpanoja niinkin on tehty. En osaa sanoa miksi se ei Tepalla toiminut, harmi sinällään. Mutta yhtään vaparia en tiedä joka ei EcuEditorilla säädettynä olisi pelannut. Kaikenlaiset näkökohdat on aina tervetulleita kun asiaa kirjoitetaan, sikäli tuo tenhulttion kommentti ei kyllä oikein uppoa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 15 Marras 2006, 09:27
- Paikkakunta: tampere
Power Commander kytketty nyt kokonaan irti, nyt lähtee entistä huonommin käyntiin. Toisaalta tuo oli kai odotettavissa(?), mutta nyt antaa ilman "ryyppyä" jo niin helposti sen kilkattavan "potkun" etten edes viitsi yrittää enempää. "Ryypyllä" tuntui lähtevän suht koht ok, mutta en nyt silti ihan terveeksi sitäkään sanoisi kai ehkä (kai tässä tulee jo vainoharhaiseksi).Tude kirjoitti:Kysytään viisammilta kun alkaa itsellä olla kuppi niin täynnä että kohta lähtee koko kampe myyntiriviin... eli siis:
Mopo on -06 1400cc bussi (porattu), alkanut jo toissa kesän lopulla ongelma ettei tahdo lähteä käyntiin (ei merkitystä kylmänä tai kuumana) ja sen myötä polttaa välillä putkessa ja kilkattaa startatessaan (startin vapaakytkin?).
Viime kesän ajot minimissään joten tutkiminen ei kiinnostanut, mutta tänä keväänä eri tarina... eli keväällä pyörä huollettu, venttiilit säädetty ja samalla vaihdettu startin vapaakytkin joka oli entinen. Pyörä ollut huollossa joka ymmärtää "iso"lohkon päälle. Huoltajankin mukaan pyörä todella rikkaalla. Ja tosiaan kyllä käy sillä pyörä syö bussin oman kulutusmittarin mukaan 15,4l/100km. No viety pyörä Viaberiin (koska pyörässä pc) jossa säädetty aikoinaan täysin samalla setillä ja katsottu että kartta on kohdillaan eikä nollakartalla ja kartta oli, mutta pc ei reagoinut kaasun kääntämiseen oikein, eli kun kahvaa käänsi enemmän niin silti pc näytti että käännetty on 2-5%. No konfiguroitu pc uudestaan Viaberilla jonka jälkeen sen toiminta ok, ja ajo tuntuu hieman paremmalta (kulutuksesta en tosin osaa sanoa niin vähän vasta ajanut tuon jälkeen), mutta käyntiinlähtö edelleen todella suuri ongelma.
Välillä lähtee todella nätisti ja välillä saa sahata niin että järki lähtee ja tällöin yleensä kuuluu myös se kilahdus (startin vapaakytkin?). Ei ole merkitystä onko pyörä kylmä vai kuuma.
Eli kaikenjärjen mukaan pyörä pitäisi nyt olla kunnossa ja oikealla kartalla, mutta toiminta on aivan jotain muuta... eli mitä tuolle nyt voisi/pitäisi tehdä, pukata myyntiriviin?
Kiitos auttaville...
En tiedä, lieneekö vika nyt enää sitten Power Commanderissakaan, vai onko tämä kaikki turhaa rahan haaskausta ja oikea vika on jossain syvemmällä koneessa?
No säätöön nyt menee jokatapauksessa Samille kesäkuun puolella, siihen asti seisköön tallissa tyhjänpanttina. Sami itse arveli pelkän käyntiinlähtö ongelman pohjilta että nokan asento tapin synkronointi kampiakselin triggeriin on pielessä, mutta äkkiseltään ajateltuna tuonkin pitäisi olla kunnossa huollon jälkeen, koska siinä jouduttiin nokkiin koskemaan.
"Matalalla lentäen alitat puhelinlangat."
-- Official member of Team Turbomaksa --
-- Official member of Team Turbomaksa --
Niin, muistaakseni tosiaan niin että imunokalta luettava asento on tärkeä nimenomaan käynnistäessä, jos se anturi on irti niin ei lähde käyntiin. Mutta käyntiin lähdön jälkeen saa anturin irrottaa ja käy silti. Vai on nokkiin koskettu... onkohan ajoitusta tarkistettu?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Päivitetään nyt jos tästä joskus on jollekkin muulle apua...
Poistettu pyörästä PC ja säädetty Samilla omalle eculle. Tämän jälkeen ajettavuus aivan uudella tasolla, mutta käyntiinlähtö edelleen ongelma (tässä vaiheessa tosin jo tiedettiin vian olevan muualla, mutta halusin PC:sta nyt eroon).
Käynnistysongelmiin tilattu uudemmanmallinen startti hiluineen. Kun nämä olivat kiinni sama ongelma edelleen startatessa, tai itseasiassa enää ei yrittänyt ollenkaan (oli jo ehtinyt taas rikkoa paikkoja). Tämän jälkeen ilmeni että jo kertaalleen vaihdettu vapaakytkin oli taas aivan loppu eli välissä pyörän käyttäminen oli ehtinyt jo rikkoa toisenkin... eli taas uusi vapaakytkin startille sisään ja testaus. Ei edelleenkään lähde käyntiin kunnolla, mutta ei potki nyt enää vastaan ja riko osia, mutta lähtee, ei lähde, lähtee, ei lähde... ei normaali käytös.
Tämän jälkeen testattu viimeistä vaihtoehto eli 24V sähköjä ja kas, starttaaminen tämän jälkeen uusilla osilla (startti, vapaakytkin, välirulla yms) kuin palmun alta... lopputuloksena pyörään laitettu toinen akku kiinni kytkimellä starttausta varten ja starttiongelmat tältä osin täysin kadonneet tällä hetkellä.
Mitä tästä opimme? No empä tiedä... mutta kirottuja ovat välillä näiden pyörien aatokset...
Suuret kiitokset Jampalle vian selvittelystä ja avusta pyörän kanssa. Samalla suosittelut Samin säädöistä kyllä näin "isolohko" vaparimiehenä, pyörä on aivan erilainen ajettava kuin aiemmin.
Poistettu pyörästä PC ja säädetty Samilla omalle eculle. Tämän jälkeen ajettavuus aivan uudella tasolla, mutta käyntiinlähtö edelleen ongelma (tässä vaiheessa tosin jo tiedettiin vian olevan muualla, mutta halusin PC:sta nyt eroon).
Käynnistysongelmiin tilattu uudemmanmallinen startti hiluineen. Kun nämä olivat kiinni sama ongelma edelleen startatessa, tai itseasiassa enää ei yrittänyt ollenkaan (oli jo ehtinyt taas rikkoa paikkoja). Tämän jälkeen ilmeni että jo kertaalleen vaihdettu vapaakytkin oli taas aivan loppu eli välissä pyörän käyttäminen oli ehtinyt jo rikkoa toisenkin... eli taas uusi vapaakytkin startille sisään ja testaus. Ei edelleenkään lähde käyntiin kunnolla, mutta ei potki nyt enää vastaan ja riko osia, mutta lähtee, ei lähde, lähtee, ei lähde... ei normaali käytös.
Tämän jälkeen testattu viimeistä vaihtoehto eli 24V sähköjä ja kas, starttaaminen tämän jälkeen uusilla osilla (startti, vapaakytkin, välirulla yms) kuin palmun alta... lopputuloksena pyörään laitettu toinen akku kiinni kytkimellä starttausta varten ja starttiongelmat tältä osin täysin kadonneet tällä hetkellä.
Mitä tästä opimme? No empä tiedä... mutta kirottuja ovat välillä näiden pyörien aatokset...
Suuret kiitokset Jampalle vian selvittelystä ja avusta pyörän kanssa. Samalla suosittelut Samin säädöistä kyllä näin "isolohko" vaparimiehenä, pyörä on aivan erilainen ajettava kuin aiemmin.
"Matalalla lentäen alitat puhelinlangat."
-- Official member of Team Turbomaksa --
-- Official member of Team Turbomaksa --