Busan turboprojekti alkaa Bike-lehden numerossa 7
Ajattelin vaan ilmoittaa, että aloittelen tuon -03 Busani turbotusprojektin seuraavassa Bike-lehden numerossa. Pyörään on tulossa loppukesästä ahdinsarja ja ennen sen asennusta pyörää kiusataan vähän vaparina.
Taustatarinana koko hommalla on se, että sillä pitäisi päästä kovaa. 200 mailia pitää vähintään ylittää ja ensimmäinen nopeusenkka vaparina on tarkoitus tehdä Jämsässä 18.6. Siellähän näyttäisi lähtöjärjestyksen mukaan olevan porukkaa kasassa Busa-miitille.
Ahtimesta en vielä paljasta sen enempää. Jos juttusarja kiinnostaa, nin lehtikioskille tai kirjastoon kyttäämään. Sarjan ensimmäinen osa on lähinnä alkufiilistelyä ja asiaan päästään kunnolla numerossa 8.
Taustatarinana koko hommalla on se, että sillä pitäisi päästä kovaa. 200 mailia pitää vähintään ylittää ja ensimmäinen nopeusenkka vaparina on tarkoitus tehdä Jämsässä 18.6. Siellähän näyttäisi lähtöjärjestyksen mukaan olevan porukkaa kasassa Busa-miitille.
Ahtimesta en vielä paljasta sen enempää. Jos juttusarja kiinnostaa, nin lehtikioskille tai kirjastoon kyttäämään. Sarjan ensimmäinen osa on lähinnä alkufiilistelyä ja asiaan päästään kunnolla numerossa 8.
Hienoa päästä seuraamaan taas yhtä julkista ja hyvin dokumentoitua projektia. Siirsin tämän ketjun mielestäni osuvampaan paikkaan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Jep. Mielenkiinnolla itekki tulen seuraamaan tulevaa turbotus juttuasi.
Vielä tuosta tulevasta Hallin tapahtumasta johon oot menossa. Eli ku kerroit et vaparina vielä meet, niin onko sulla jo nyt tavoitteet tuon 200mph rikkomiseen vai vasta turbotuksen jälkeen? Ja jos jo nyt niin millanen vaparimosa sulla on käytössä(viri virit kiinnostaa aina)?
Vielä tuosta tulevasta Hallin tapahtumasta johon oot menossa. Eli ku kerroit et vaparina vielä meet, niin onko sulla jo nyt tavoitteet tuon 200mph rikkomiseen vai vasta turbotuksen jälkeen? Ja jos jo nyt niin millanen vaparimosa sulla on käytössä(viri virit kiinnostaa aina)?
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Hallista lisätietoa löytyy www.nopeusmittaus.com -osoitteesta. Muistaakseni se menee niin, että 150 pyörää ja 150 autoa mahtuu messiin. Suoran päässä on tutka, joka mittaa nopeuden sillä hetkellä. Kiihdytysmatkasta ei kylläkään ole mitään hajua.ysi-ärrä kirjoitti:Jep. Mielenkiinnolla itekki tulen seuraamaan tulevaa turbotus juttuasi.
Vielä tuosta tulevasta Hallin tapahtumasta johon oot menossa. Eli ku kerroit et vaparina vielä meet, niin onko sulla jo nyt tavoitteet tuon 200mph rikkomiseen vai vasta turbotuksen jälkeen? Ja jos jo nyt niin millanen vaparimosa sulla on käytössä(viri virit kiinnostaa aina)?
Ensin siis mennään vaparina ja tavoitteena on puhkaista se 200 mailia, mutta saa nähdä miten käy. Pyörä on tällä hetkellä koneeltaan vakio poislukien Yoshin 4-2-1 ränni. Pyörä on myös madallettu. Viaberilla sitä on tarkoitus vielä säätää mahdollisimman hyvin ja koittaa kaivaa vauhtia. Säätämisen avuksi tulee PCV ja lisäksi kyytiin heitetään Quick Shifter. Näillä eväillä kokeillaan. Jos ei mene, niin ahdettuna tietenkin menee
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Vaparina olosuhteet vaikuttaa tosi paljon ja veikkaisin, et vaikka 18.6. ois myötästä niin joutunet ootteleen 200 mph ylitystä siihen saakka ku tuubo on bussissa kiinni.
Onnea yritykselle ja projektille
Onnea yritykselle ja projektille
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Jep. Joo onhan tuolla Hallissa tullu itekki käytyä jo muutaman kerran sahaamassa mailia.Rockster kirjoitti:Hallista lisätietoa löytyy www.nopeusmittaus.com -osoitteesta. Muistaakseni se menee niin, että 150 pyörää ja 150 autoa mahtuu messiin. Suoran päässä on tutka, joka mittaa nopeuden sillä hetkellä. Kiihdytysmatkasta ei kylläkään ole mitään hajua.ysi-ärrä kirjoitti:Jep. Mielenkiinnolla itekki tulen seuraamaan tulevaa turbotus juttuasi.
Vielä tuosta tulevasta Hallin tapahtumasta johon oot menossa. Eli ku kerroit et vaparina vielä meet, niin onko sulla jo nyt tavoitteet tuon 200mph rikkomiseen vai vasta turbotuksen jälkeen? Ja jos jo nyt niin millanen vaparimosa sulla on käytössä(viri virit kiinnostaa aina)?
Ensin siis mennään vaparina ja tavoitteena on puhkaista se 200 mailia, mutta saa nähdä miten käy. Pyörä on tällä hetkellä koneeltaan vakio poislukien Yoshin 4-2-1 ränni. Pyörä on myös madallettu. Viaberilla sitä on tarkoitus vielä säätää mahdollisimman hyvin ja koittaa kaivaa vauhtia. Säätämisen avuksi tulee PCV ja lisäksi kyytiin heitetään Quick Shifter. Näillä eväillä kokeillaan. Jos ei mene, niin ahdettuna tietenkin menee
Ja jos sulla ei oo ku putkiviri gen1:nen niin lentokoneesta saat pudottaa busas että 200mph menee rikki. Ei millään pahalla ,mut kokemusta on ja vakion tehot ei riitä millään.
No turbolla on sitte jo helppoa tuo 200mph.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Näin me veikkailtiinkin, että käy. Parempihan se olisi jos ei menisi 200 rikki ennen turboa Mutta nähtäväksi jää miten vakio potkii Jämsässä.jakehaanpää kirjoitti:Vaparina olosuhteet vaikuttaa tosi paljon ja veikkaisin, et vaikka 18.6. ois myötästä niin joutunet ootteleen 200 mph ylitystä siihen saakka ku tuubo on bussissa kiinni.
Onnea yritykselle ja projektille