waiski10 kirjoitti:Raskastakalustoa voi ainakin ostaa ilman takuuta, jolloin hinta on ollut 12% edullisempi.
Juurikin näin. Maanrakennuskoneita on suomeenkin tuotu vuosia ilman tehdastakuuta virallisenkin maahantuojan toimesta. Tällöin takuuvelvoite on ollut maahantuojan/myyjän vastuulla, ei tehtaan. Otetaan yhteyttä laitteen myyjään ja tiedustellaan asiaa sieltä. Myyjä on kuitenkin se joka vastaa näistä asioista. Ei pidä syyllistää tehdasta tai virallista maahantuojaa, jos diileri ei hoida velvoitteitaan.
waiski10 kirjoitti:Raskastakalustoa voi ainakin ostaa ilman takuuta, jolloin hinta on ollut 12% edullisempi.
Juurikin näin. Maanrakennuskoneita on suomeenkin tuotu vuosia ilman tehdastakuuta virallisenkin maahantuojan toimesta. Tällöin takuuvelvoite on ollut maahantuojan/myyjän vastuulla, ei tehtaan. Otetaan yhteyttä laitteen myyjään ja tiedustellaan asiaa sieltä. Myyjä on kuitenkin se joka vastaa näistä asioista. Ei pidä syyllistää tehdasta tai virallista maahantuojaa, jos diileri ei hoida velvoitteitaan.
Juuri näin asia on moottoripyörienkin kanssa. Snake kertoi asian aivan niin kuin se on. Suzukin tehtaalta Japanista todellakin lähtee pyöriä ILMAN takuuta. Näin ostaja saa ne edullisemmin ja vastaa itse mahdollisista vioista alusta asti.
Ongelmaksi muodostuu se, että jotkut jälleenmyyjät (joskus myös harmaatuojiksi kutsutaan) "unohtavat" kertoa loppukulutajalle, että pyörässä EI OLE TEHTAAN takuuta. Toki monet näistä jälleenmyyjistä ostavat myös tehtaan takuun piirissä olevia pyöriä ja takuut pelaavat tehtaan puolesta tuolloin kuten pitääkin.
Ostajan kannattanee varmistaa tehtaan takuun voimassaolo ihan kirjallisesti ostaessaan pyörän "ei viralliselta" jälleenmyyjältä. Ettei tule suru puseroon vian ilmaantuessa.
edit: joka tapauksessa vastuu vioista on aina myyjällä eli yhteys aina myyjään heti vian ilmettyä. Jotkut näistä myyjistä eivät vain tuota vastuutaan aina niin hyvin kanna...
waiski10 kirjoitti:Raskastakalustoa voi ainakin ostaa ilman takuuta, jolloin hinta on ollut 12% edullisempi.
Juurikin näin. Maanrakennuskoneita on suomeenkin tuotu vuosia ilman tehdastakuuta virallisenkin maahantuojan toimesta. Tällöin takuuvelvoite on ollut maahantuojan/myyjän vastuulla, ei tehtaan. Otetaan yhteyttä laitteen myyjään ja tiedustellaan asiaa sieltä. Myyjä on kuitenkin se joka vastaa näistä asioista. Ei pidä syyllistää tehdasta tai virallista maahantuojaa, jos diileri ei hoida velvoitteitaan.
Juuri näin asia on moottoripyörienkin kanssa. Snake kertoi asian aivan niin kuin se on. Suzukin tehtaalta Japanista todellakin lähtee pyöriä ILMAN takuuta. Näin ostaja saa ne edullisemmin ja vastaa itse mahdollisista vioista alusta asti.
Ongelmaksi muodostuu se, että jotkut jälleenmyyjät (joskus myös harmaatuojiksi kutsutaan) "unohtavat" kertoa loppukulutajalle, että pyörässä EI OLE TEHTAAN takuuta. Toki monet näistä jälleenmyyjistä ostavat myös tehtaan takuun piirissä olevia pyöriä ja takuut pelaavat tehtaan puolesta tuolloin kuten pitääkin.
Ostajan kannattanee varmistaa tehtaan takuun voimassaolo ihan kirjallisesti ostaessaan pyörän "ei viralliselta" jälleenmyyjältä. Ettei tule suru puseroon vian ilmaantuessa.
edit: joka tapauksessa vastuu vioista on aina myyjällä eli yhteys aina myyjään heti vian ilmettyä. Jotkut näistä myyjistä eivät vain tuota vastuutaan aina niin hyvin kanna...
Juurikin näin, kiitos selvennyksestä ja tuesta , Ja sama hommeli on melkein kaikkien pyörämerkkien kohdalla tietääkseni.
Niin se vain on,,tapana ei ole koskaan valehdella tai kusettaa, ja jotain kun asiasta ehkä tiedän ammattini puolesta.
edit: viimeisten tietojeni mukaan myös ns. "harmaat" saavat uuden osan jossain vaiheessa, recall ilmoitus tulee aikanaan.
3 kappaletta on ilmeisesti ollut viallisia useista kymmenistä tuhansista kappaleista ja nekin muistaakseni jenkkilässä, näin kuulin luotettavalta taholta, joten ei syytä huoleen.
Enpä minä ainakaan ole vielä saanut mitään infoa takuuhuollosta. Täytyy kysäistä huoltoliikkeestä ennen kuin vie pyörän seuraavaan määräaikaishuoltoon.
AnttiP kirjoitti:Enpä minä ainakaan ole vielä saanut mitään infoa takuuhuollosta. Täytyy kysäistä huoltoliikkeestä ennen kuin vie pyörän seuraavaan määräaikaishuoltoon.
On juu ollu hiljasta.. vaikka ihan soomitehtaassa tehty sukisuki.. varmaan laittovat soomi-ilmaaki renkaihin että varmasti käyttäytyy oikein soomen olosuhteissa.
[lievästi offtopic] Vissiin vähän sama homma tän kanssa kun Inchcapen kanssa.. väittivät että mun autossa on jo uudempi osa, mikä muualle mailmasssa tuli vasta vuotta jälkeen.. mutta olihan sekin toki soomitehtaassa tehty.. niihin tulee uudet parannetut osat ennen kun muualle.. [/lievästi offtopic]
Mitä tästä opimme? Tuota mistä halvimmalla saat, takuut voi änywäy tunkea sinne minne aurinko ei yleensä paista..
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." "'If u dont rev it, dont buy it"
TJJ kirjoitti:Itse kysyin kausihuollon yhteydessä tästä, tarkistetiin runkonro ja osa tilattiin ja on vaihdettu pari viikkoa sitten.
Omasta busasta k9 ilmeisesti tuo jännitteensäädin on rikki. Ongelmia käyntiin lähdon kanssa kuumana, jätti tankkauksen jälkeen starttaamatta ihan niin kuin akku olis kuollu. Seuraavana päivänä uusi akku ja rundia ja taas ei käyntiin ennen kun oli jäähtynyt hyvin. Menikö tilauksessa kauvan?
TJJ kirjoitti:Itse kysyin kausihuollon yhteydessä tästä, tarkistetiin runkonro ja osa tilattiin ja on vaihdettu pari viikkoa sitten.
Omasta busasta k9 ilmeisesti tuo jännitteensäädin on rikki. Ongelmia käyntiin lähdon kanssa kuumana, jätti tankkauksen jälkeen starttaamatta ihan niin kuin akku olis kuollu. Seuraavana päivänä uusi akku ja rundia ja taas ei käyntiin ennen kun oli jäähtynyt hyvin. Menikö tilauksessa kauvan?
Mullahan ei vikaa ollu, kysyin vaan kun "olin kuullu tulevasta takaisinkutsusta"..
Mutta joo, olisko menny viikko kun osa tilattiin ja soitettiin että koska laitettas kiinni..
Itselle ei mitään kutsuja ole tullut, mutta huhtikuussa kävin Oulun emc:llä asiasta kyselemässä ja heidän päätteellään näkyi joku viesti aiheesta. Tiedot otettiin ylös ja aikoivat ottaa myöhemmin yhteyttä asennuksen tiimoilta. Mitään ei ole vielä kuulunut.
Aika heikkoa toimintaa Suzukilta, kun ei asiasta ole mitään virallista tietoa tullut jos ei itse ole ollut aktiivinen.
Suht' kankea systeemi näilläkin kun ko.osa pitää joka kerta tilata erikseen kun ensin on tsekattu kuuluuko se vaihtaa kyseessä olevaan vehkeeseen vai ei.Huollot hankkisivat noita vaikka parikymmentä hyllyyn valmiiksi niin homma nopeutuisi mutta kun ei kuulemma Tehtaan Sääntöjen vuoksi voi.Hoh hoijjaa...
Itse kannattaa mennä kyselemään,takaisinkutsua on turha odotella.
TJJ kirjoitti:Itse kysyin kausihuollon yhteydessä tästä, tarkistetiin runkonro ja osa tilattiin ja on vaihdettu pari viikkoa sitten.
Omasta busasta k9 ilmeisesti tuo jännitteensäädin on rikki. Ongelmia käyntiin lähdon kanssa kuumana, jätti tankkauksen jälkeen starttaamatta ihan niin kuin akku olis kuollu. Seuraavana päivänä uusi akku ja rundia ja taas ei käyntiin ennen kun oli jäähtynyt hyvin. Menikö tilauksessa kauvan?
Mullahan ei vikaa ollu, kysyin vaan kun "olin kuullu tulevasta takaisinkutsusta"..
Mutta joo, olisko menny viikko kun osa tilattiin ja soitettiin että koska laitettas kiinni..
Aamulla tukka putkella säntäsin huoltoon kyselemään takaisinkutsukampanjasta. Tulostin varalta tuolta http://www.suzukicycles.com/Recalls.aspx tuon 2008-2009 Miscellaneous Models ladattavan pdf-tiedoston mukaan. Aikoivat tilata kyseisen osan. Nyt vain odotetaan, millon säädin saapuu asennettavaksi. Nähtäväksi jää, ehtiikö ajokausi kuinka pitkälle ennen kun säädin on vaihdettu.