Suzuki-recalls-70000-motorcycles-faulty-rectifier

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Kormus

Viesti Kirjoittaja Kormus »

waiski10 kirjoitti:Raskastakalustoa voi ainakin ostaa ilman takuuta, jolloin hinta on ollut 12% edullisempi.

Juurikin näin. Maanrakennuskoneita on suomeenkin tuotu vuosia ilman tehdastakuuta virallisenkin maahantuojan toimesta. Tällöin takuuvelvoite on ollut maahantuojan/myyjän vastuulla, ei tehtaan. Otetaan yhteyttä laitteen myyjään ja tiedustellaan asiaa sieltä. Myyjä on kuitenkin se joka vastaa näistä asioista. Ei pidä syyllistää tehdasta tai virallista maahantuojaa, jos diileri ei hoida velvoitteitaan.

Edited By kormus63 on 1301254678
same

Viesti Kirjoittaja same »

" (affected Suzuki part numbers are: 32800-41F11, 32800-15H10, 32800-05H11, 32800-41G10, 32800-15H00, 32800-18H00, 32800-05G10, 32800-10G10, 32800-05H20, OR 32800-06G01). "

Lukeeko tuo numero jossain siinä osassa? vai onko kaikissa busissa jotka valmistettu ko. aikana tuo mahdollisesti viallinen osa.
Black -08
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

same kirjoitti:" (affected Suzuki part numbers are: 32800-41F11, 32800-15H10, 32800-05H11, 32800-41G10, 32800-15H00, 32800-18H00, 32800-05G10, 32800-10G10, 32800-05H20, OR 32800-06G01). "

Lukeeko tuo numero jossain siinä osassa? vai onko kaikissa busissa jotka valmistettu ko. aikana tuo mahdollisesti viallinen osa.
Nyt en muista, mutta luulisin että osassa saattaa olla tuotenumerokin.
Kaikissa ei ole vikaa.

Ei sitä nyt niin kovin tarvitse murehtia suomessa on niin pirun kylmä muutenkin ettei täällä lämpene kuin tunteet korkeintaan :D
busabobo

Viesti Kirjoittaja busabobo »

kormus63 kirjoitti:
waiski10 kirjoitti:Raskastakalustoa voi ainakin ostaa ilman takuuta, jolloin hinta on ollut 12% edullisempi.

Juurikin näin. Maanrakennuskoneita on suomeenkin tuotu vuosia ilman tehdastakuuta virallisenkin maahantuojan toimesta. Tällöin takuuvelvoite on ollut maahantuojan/myyjän vastuulla, ei tehtaan. Otetaan yhteyttä laitteen myyjään ja tiedustellaan asiaa sieltä. Myyjä on kuitenkin se joka vastaa näistä asioista. Ei pidä syyllistää tehdasta tai virallista maahantuojaa, jos diileri ei hoida velvoitteitaan.

Juuri näin asia on moottoripyörienkin kanssa. Snake kertoi asian aivan niin kuin se on. Suzukin tehtaalta Japanista todellakin lähtee pyöriä ILMAN takuuta. Näin ostaja saa ne edullisemmin ja vastaa itse mahdollisista vioista alusta asti.

Ongelmaksi muodostuu se, että jotkut jälleenmyyjät (joskus myös harmaatuojiksi kutsutaan) "unohtavat" kertoa loppukulutajalle, että pyörässä EI OLE TEHTAAN takuuta. Toki monet näistä jälleenmyyjistä ostavat myös tehtaan takuun piirissä olevia pyöriä ja takuut pelaavat tehtaan puolesta tuolloin kuten pitääkin.

Ostajan kannattanee varmistaa tehtaan takuun voimassaolo ihan kirjallisesti ostaessaan pyörän "ei viralliselta" jälleenmyyjältä. Ettei tule suru puseroon vian ilmaantuessa.

edit: joka tapauksessa vastuu vioista on aina myyjällä eli yhteys aina myyjään heti vian ilmettyä. Jotkut näistä myyjistä eivät vain tuota vastuutaan aina niin hyvin kanna...

Edited By busabobo on 1301302353
Family toys:
Ducati Panigale 1299s
BMW s1000rr
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

busabobo kirjoitti:
kormus63 kirjoitti:

Juuri näin asia on moottoripyörienkin kanssa. Snake kertoi asian aivan niin kuin se on. Suzukin tehtaalta Japanista todellakin lähtee pyöriä ILMAN takuuta. Näin ostaja saa ne edullisemmin ja vastaa itse mahdollisista vioista alusta asti.

Ongelmaksi muodostuu se, että jotkut jälleenmyyjät (joskus myös harmaatuojiksi kutsutaan) "unohtavat" kertoa loppukulutajalle, että pyörässä EI OLE TEHTAAN takuuta. Toki monet näistä jälleenmyyjistä ostavat myös tehtaan takuun piirissä olevia pyöriä ja takuut pelaavat tehtaan puolesta tuolloin kuten pitääkin.

Ostajan kannattanee varmistaa tehtaan takuun voimassaolo ihan kirjallisesti ostaessaan pyörän "ei viralliselta" jälleenmyyjältä. Ettei tule suru puseroon vian ilmaantuessa.

edit: joka tapauksessa vastuu vioista on aina myyjällä eli yhteys aina myyjään heti vian ilmettyä. Jotkut näistä myyjistä eivät vain tuota vastuutaan aina niin hyvin kanna...

Juurikin näin, kiitos selvennyksestä ja tuesta , Ja sama hommeli on melkein kaikkien pyörämerkkien kohdalla tietääkseni.
Niin se vain on,,tapana ei ole koskaan valehdella tai kusettaa, ja jotain kun asiasta ehkä tiedän ammattini puolesta.

edit: viimeisten tietojeni mukaan myös ns. "harmaat" saavat uuden osan jossain vaiheessa, recall ilmoitus tulee aikanaan.
3 kappaletta on ilmeisesti ollut viallisia useista kymmenistä tuhansista kappaleista ja nekin muistaakseni jenkkilässä, näin kuulin luotettavalta taholta, joten ei syytä huoleen.

Edited By Snake on 1301681781
65-1276533230

Viesti Kirjoittaja 65-1276533230 »

Enpä minä ainakaan ole vielä saanut mitään infoa takuuhuollosta. Täytyy kysäistä huoltoliikkeestä ennen kuin vie pyörän seuraavaan määräaikaishuoltoon.
same

Viesti Kirjoittaja same »

AnttiP kirjoitti:Enpä minä ainakaan ole vielä saanut mitään infoa takuuhuollosta. Täytyy kysäistä huoltoliikkeestä ennen kuin vie pyörän seuraavaan määräaikaishuoltoon.
Hiljasta on ollut :wtf:
Black -08
Mrk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mrk »

On juu ollu hiljasta.. vaikka ihan soomitehtaassa tehty sukisuki.. varmaan laittovat soomi-ilmaaki renkaihin että varmasti käyttäytyy oikein soomen olosuhteissa.
[lievästi offtopic] Vissiin vähän sama homma tän kanssa kun Inchcapen kanssa.. väittivät että mun autossa on jo uudempi osa, mikä muualle mailmasssa tuli vasta vuotta jälkeen.. mutta olihan sekin toki soomitehtaassa tehty.. niihin tulee uudet parannetut osat ennen kun muualle.. [/lievästi offtopic]
:respekt:
Mitä tästä opimme? Tuota mistä halvimmalla saat, takuut voi änywäy tunkea sinne minne aurinko ei yleensä paista..
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
"'If u dont rev it, dont buy it"
TJJ

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Itse kysyin kausihuollon yhteydessä tästä, tarkistetiin runkonro ja osa tilattiin ja on vaihdettu pari viikkoa sitten.
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Jones

Viesti Kirjoittaja Jones »

TJJ kirjoitti:Itse kysyin kausihuollon yhteydessä tästä, tarkistetiin runkonro ja osa tilattiin ja on vaihdettu pari viikkoa sitten.

Omasta busasta k9 ilmeisesti tuo jännitteensäädin on rikki. Ongelmia käyntiin lähdon kanssa kuumana, jätti tankkauksen jälkeen starttaamatta ihan niin kuin akku olis kuollu. Seuraavana päivänä uusi akku ja rundia ja taas ei käyntiin ennen kun oli jäähtynyt hyvin. Menikö tilauksessa kauvan?

Edited By Jones on 1305479641
TJJ

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Jones kirjoitti:
TJJ kirjoitti:Itse kysyin kausihuollon yhteydessä tästä, tarkistetiin runkonro ja osa tilattiin ja on vaihdettu pari viikkoa sitten.

Omasta busasta k9 ilmeisesti tuo jännitteensäädin on rikki. Ongelmia käyntiin lähdon kanssa kuumana, jätti tankkauksen jälkeen starttaamatta ihan niin kuin akku olis kuollu. Seuraavana päivänä uusi akku ja rundia ja taas ei käyntiin ennen kun oli jäähtynyt hyvin. Menikö tilauksessa kauvan?

Mullahan ei vikaa ollu, kysyin vaan kun "olin kuullu tulevasta takaisinkutsusta"..

Mutta joo, olisko menny viikko kun osa tilattiin ja soitettiin että koska laitettas kiinni..

Edited By TJJ on 1305480467
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
74-1238132897

Viesti Kirjoittaja 74-1238132897 »

Itselle ei mitään kutsuja ole tullut, mutta huhtikuussa kävin Oulun emc:llä asiasta kyselemässä ja heidän päätteellään näkyi joku viesti aiheesta. Tiedot otettiin ylös ja aikoivat ottaa myöhemmin yhteyttä asennuksen tiimoilta. Mitään ei ole vielä kuulunut.
Aika heikkoa toimintaa Suzukilta, kun ei asiasta ole mitään virallista tietoa tullut jos ei itse ole ollut aktiivinen.
116-1288174273

Viesti Kirjoittaja 116-1288174273 »

Suht' kankea systeemi näilläkin kun ko.osa pitää joka kerta tilata erikseen kun ensin on tsekattu kuuluuko se vaihtaa kyseessä olevaan vehkeeseen vai ei.Huollot hankkisivat noita vaikka parikymmentä hyllyyn valmiiksi niin homma nopeutuisi mutta kun ei kuulemma Tehtaan Sääntöjen vuoksi voi.Hoh hoijjaa...

Itse kannattaa mennä kyselemään,takaisinkutsua on turha odotella.
Jones

Viesti Kirjoittaja Jones »

TJJ kirjoitti:
Jones kirjoitti:

Mullahan ei vikaa ollu, kysyin vaan kun "olin kuullu tulevasta takaisinkutsusta"..

Mutta joo, olisko menny viikko kun osa tilattiin ja soitettiin että koska laitettas kiinni..

Aamulla tukka putkella säntäsin huoltoon kyselemään takaisinkutsukampanjasta. Tulostin varalta tuolta http://www.suzukicycles.com/Recalls.aspx tuon 2008-2009 Miscellaneous Models ladattavan pdf-tiedoston mukaan. Aikoivat tilata kyseisen osan. Nyt vain odotetaan, millon säädin saapuu asennettavaksi. Nähtäväksi jää, ehtiikö ajokausi kuinka pitkälle ennen kun säädin on vaihdettu.
74-1302205404

Viesti Kirjoittaja 74-1302205404 »

Onko kukaan saanut Suomen Suzukilta asiasta mitään vastausta jos ollut sinne päin yhteydessä..? ???

Itse sinne asiallisen tiedustelu postin lähetin koskien tätä takaisinkutsu juttua mutta ei kukaan ole vielä vastannut. :poke:

Taitaa vain olla parempi marssia paikallisen jälleenmyyjän puheille asian tiimoilta ja tulostaa kans tuo Pdf mukaan...

Edited By JaLe on 1305697828
Vastaa Viestiin