jarim kirjoitti:1. punainen musta sininen, tommosia ei ole tankin alla kuin 1. Tuo kyseinen johto tulee kytkinkopan tienoilta (vaihdeanturi sijaitsee kytkinkorin takana).
2. Fiksu Busanisti ei käytä mitään vitosvaihteelle lukitsemista vaan flashaa/flashayttaa ecuun semmosen softan josta rajoittimet on ohitettu ja käyttää GiProta pelkästään vaihdenäyttönä. Tässä myös vastaus ps. osion pähkäilyyn.
Kiitos taas Jarim
1. Juuri noin oli johdot kuten Jarim mainitsi.
2. Juurikin tuota on tullut pähkäiltyä...
Eli pelkkä vaihdenäyttö hankintaan (miel. Gipro S01)
ja oman ecun flashausta.
Omasta K4:sta tarvitsisi suorittaa juuri tuon oman ecun säätö/fläshäys jollakin osaavalla taholla kun hippasen alemmilla kierroksilla Bussi nyppyyttää ja sit nyppii kanssa busanistia
Kun vaan olis se mahdollista jossain lähempänä länsirannikkoa :/
eeroolli kirjoitti:Omasta K4:sta tarvitsisi suorittaa juuri tuon oman ecun säätö/fläshäys jollakin osaavalla taholla kun hippasen alemmilla kierroksilla Bussi nyppyyttää ja sit nyppii kanssa busanistia
Kun vaan olis se mahdollista jossain lähempänä länsirannikkoa :/
eeroolli kirjoitti:Omasta K4:sta tarvitsisi suorittaa juuri tuon oman ecun säätö/fläshäys jollakin osaavalla taholla kun hippasen alemmilla kierroksilla Bussi nyppyyttää ja sit nyppii kanssa busanistia
Kun vaan olis se mahdollista jossain lähempänä länsirannikkoa :/
Kiitokset taas vinkistä Jarim
Tarviipi yrittää löytää sopiva "ajeluhetki" noiden duunien välistä, jotta pääsisi käymään jossakin edellämainituista paikoista säädättämässä Bussi iskuunsa
Pieni kysymys Gipron asennuksista ja/tai Busan antureista, johdotuksista, liittimistä tietäville
Tarkoitus olisi asennella Bussiin (k4/k5) uutta vaihdenäyttöä (Gipron X-type+GPX-S01) ja tarvitsisi paikallistaa tarvittavat plugit ja lisäksi tietty johto tai liitin Pickup Coil/CKP sensor tms. johon yksi johdoista ryöstäjällä kait pitäisi laitella.
Mikäpä tuollainen Pickup coil/CKP sensor -johto on ja mistähän löytyisi sopiva liitospaikka?
Ja lisäksi pitäisi liittää tuon Gipron valmiit kolminapaiset uros ja naaras plugit taas Bussin Speed Sensorin liittimeen. (Se lienee tankin alla kun seurailee johtoja tuolta eturattaan posken kohdalta nopeustunnistimelta, lienee musta tuo Busan Speed Sensor plugiliitin ja sijainnee tankin alla vasemmalla puolella???)
Ohje Giprolta tuollainen:
Find the wire that comes from the Signal generator (Pickup coil / CKP sensor):
WIRE = (Solid Green)
GSX1300R Hayabusa (1999-2007)
You can find this wire either at the 2-pole plug of the signal generator, or at the CDI box (also called ECU, ECM and Ignitor) connector.
PS. Speedohealerinkin ajattelin laittaa samalla ja siinä mukana tullut johtosarja/plugit oli aivan samanlainen kuin vaihdenäytölläkin mutta vaihdenäytön johtosarjassa oli lisäksi tuo Pickup coil/CKP sensoriin johto ryöstäjällä.
Gipron ohjeiden FAQ:in mukaan pitäisi liittää sarjaan ensin Gipro vaihdenäyttö ja sitten sarjaan Speedohealer.
After separating the Speed Sensor coupler, plug in both the male and female 3-pole GIpro harness connectors. Make sure the connectors are fully seated.
If you have a SpeedoHealer installed, you have to connect the plugs in-line in the following order:
Speed sensor male plug - GIpro - SpeedoHealer - bike female plug.
eeroolli kirjoitti:Ja lisäksi pitäisi liittää tuon Gipron valmiit kolminapaiset uros ja naaras plugit taas Bussin Speed Sensorin liittimeen. (Se lienee tankin alla kun seurailee johtoja tuolta eturattaan posken kohdalta nopeustunnistimelta, lienee musta tuo Busan Speed Sensor plugiliitin ja sijainnee tankin alla vasemmalla puolella???)
Paikka on oikea, mutta väri väärä.
Siellä on myös valkoiset liittimet, joiden väliin se Gipro pitää tunkea. Mustat kuuluu muistaakseni TPS systeemiin, ja jos sen laittaa niihin johtoihin niin aiheuttaa käyntihäiriöitä ja sytyttää FI-valon.
Edit: Johtojen värit liittimessä; pinkki, sininen ja mustavalkoinen.
Kiitti Quadron infosta
Mutta mulla oli tosiaan aiemmin tuo IvansTRE juurikin tuon valkoisten plugien/liittimien välissä aiemmin. Mutta nappasin pois ton IVANS TREn "painonvähennyksen" vuoksi ja ainakin bussi alkoi käymään tasaisemmin tyhjäkäynnillä.
Tosiaan tuo wanhempi Gipron W/Atre (vaihdenäyttö missä sis. rakennettuna TRE) sekä pelkkä TRE kytketään noihin valkoisiin liittimiin, mutta vastaavasti tuo pelkkä vaihdenäyttö Gipro X-type+johtosarja GPX-S01 sekä Speedohealeri johtosarjoineen kytketään ihan erilaiseen 3-napaiseen liittimeen.
Tuossa Busan sekä Ivan Tren:n sekä Gipro W/Atressa noissa valkoisissa plugeissa on tollaset kolmionmuotoiset uros/naarasliittimet/plugit-
Mutta tossa uudessa pienessä Gipro-X -vaihdenäytössä (sekä speedohealerinkin) johtosarjassa ne kolmioliittimet/plugit on taas vaakasuuntaiset eli ihan erimuotoiset.
Toi Gipro-X ja Speedohealer tullee varmaankin tuollaseen nopeustunnistimen liitinplugin väliin: Busan nopeustunnistinanturin liitin/connector
ja Busan nopeudentunnistinanturi+johto
PS. Tuo CKP sensor/Pickup coil on tuo kampiakselin asennontunnistin, eli sensori joka on tuolla magneettokopassa.
Em paikasta tulee siis kaksi johdinta (sininen johto + vihreä johto) keltaisten latausjohtojen 3 kpl kanssa.
HUOMIO muille X-typen asentajille!
Gipron ohjeiden mukaan vaihdenäytön johtosarjasta pitäisi yksi johto kytkeä (mukana tulleella ryöstöliittimellä) juurikin CKP sensorin/PickupCoilin vihreään johtoon.
Ja tuo Gipron johto liitetään vasta pyörän johtosarjan CKP-sensorin liittimen jälkeiseen vihreään johtoon, ei siis suoraan siihen vihreään johtoon mikä tulee magneettokopasta.
CKP-sensorin liittimen jälkeen vaihtuu värit liittimen jälkeen vihreään johtoon ennen liitintä se on se sininen CKP-sensorin johto.
Toki se Gipron johdon (CKP-sensor) vois olla helpompi liittää jossakin ECUN kohdalla, jos sieltä se oikea johto löytyisi helpommin...
Onkohan tuo GIPro X-Type pienin markkinoilla oleva vaihdenäyttö? Josko asentaisi itsellekin niin havaitsisi vaihdeanturivauriot paremmin... nimim. 3. anturi menossa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Onkohan tuo GIPro X-Type pienin markkinoilla oleva vaihdenäyttö? Josko asentaisi itsellekin niin havaitsisi vaihdeanturivauriot paremmin... nimim. 3. anturi menossa.
Jep,ja eipähän ois pahan hintainenkaan enää stormilta.
Elikkäs tuli hommattua nyt tuo gipron x-type näyttöjutska, mutta tuli heti ongelma eteen.
Osaisko joku kertoa mihin plugiin mä tuon johdon oikein yhdistän?
Laitan kuvan oheessa joka kertoo millanen yhdistys kappale on kyseessä.
No voihan vittu. Tuollasen johtosetin tyttö mulle stormilta löi kouraan,prkl. Ja vielä terotin että onhan tuo busaan(k3) tarkoitettu setti. Tuntui olevan. No pitääpä soitella huomenna stormille.
Elikkäs kylläpäs löytyi sittenkin paikka noille liittimille. Nää tuleekin siihen speed sensorille eli "hammasrattaalta" lähtevään johtoliittimeen. Ja sellanenkin virhe oli ohjeissa että käskettiin laittaa se singnaalin haistelija johto vihreeseen johtoon ,niin se tulikin sinisen johtoon joka on samassa kaksnapasessa liittimessä. No nyt toimii,prkl.
No meinasin sanoa että tommoset liittimet on kyllä sittenkin nopeusanturilla mutta miten ihmeessä se pystyy sieltä tulevalla tiedolla vaihteen haistelemaan?
edit: ai se lukee kierroslukutiedonkin eli päättelee noiden yhdistelmästä vaihteen. No ei sovellu minun käyttöön tuo, se kun ei havaitse viallista vaihdeanturia...
Edited By jarim on 1305216475
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
No voi hyvänen aika että sitä osaakin olla hätänen ja kärsimätön(siis minä).
Tuossa muutama kirjoitus ylempänä eeroollihan kertoo koko x-typen asennuksen selvällä suomenkielellä,heh. Pitäs pikkusen eka malttaa lukia näitä kirjoituksia ennenku rupian tänne hämmentään,prkl. Mut ku kiire kiire, pitää olla heti.
No eipä tässä enää hätiä mitiä,heh.
Väkästelin tuon gipro atren paikoilleen iltana muutamana tuohon gen 1 mopottimeen. Periaatteessa toimii ihan ok, mutta nuo trippimittareiden kulutuslukemat sekosivat jokseenkin tyystin - kulutus näyttäisi nyt olevan noiden mukaan vajaa 19 ltr/100 km ???
Suzuki GSX 1300 R vm 2003
Suzuki GSF 1200S vm 1999