jyka kirjoitti:Mikäs tuo preload käytännössä on?
Hanskaako powercommander tai vastaava alaspäin vaihdot? Mitä silloin tapahtuu? Luulisi ettei vaihteet kytkeydy jos vaikka jarruttaa vaihteella, teki ruiskun ohjaus mitä hyvänsä
Voisi tuollaisen shifterin ostaa, meinasin ensin smithiltä mutta hintaeroa ei juuri synny dragracen vastaavaan ja näyttäisi olevan hifimpää mallia.
Tässä uudemmassa Cordonassa sensorin preload-säätö tapahtuu sähköisesti. Käytännössä tarkoittaa siis sitä, paljonko tarvitaan voimaa siihen, että sensori kytkeytyy. Tehdasasetus oli muistaakseni 15 kg. Saa säädettyä jopa 40 kiloon.
Viikonloppuna pääsi ottamaan savut ja hienosti pelittää.
Ihan plug&play setti ei ollut. Näytön käyttöjännite +12v (vihreä johto) oli valmiissa johtosarjassa otettu "tre-liittimen" sinisestä johdosta. (Eiks tää liity jotenkin vapaa vaihteen tunnistamiseen??) Siitä ei ainakaan tarvittaa jännitettä ulos tullut.
Vedin Cordonan johtosarjasta johdon poikki ja kytkin virtalukon takana olevaan katkeavaan jännitteeseen, niin rupesi näyttö pelittämään.
Setin asennus oli erittäin helppo. Sensori tankoineen ja liittimet menee heittämällä paikoilleen. Ainut, missä pitää vähän säätää on säätönäytön jännite.
Nyt innolla odotellaan kevättä, että pääsee kokeilemaan shifterin toimintaa käytännössä.
Ihan plug&play setti ei ollut. Näytön käyttöjännite +12v (vihreä johto) oli valmiissa johtosarjassa otettu "tre-liittimen" sinisestä johdosta. (Eiks tää liity jotenkin vapaa vaihteen tunnistamiseen??) Siitä ei ainakaan tarvittaa jännitettä ulos tullut.
Vedin Cordonan johtosarjasta johdon poikki ja kytkin virtalukon takana olevaan katkeavaan jännitteeseen, niin rupesi näyttö pelittämään.
Setin asennus oli erittäin helppo. Sensori tankoineen ja liittimet menee heittämällä paikoilleen. Ainut, missä pitää vähän säätää on säätönäytön jännite.
Nyt innolla odotellaan kevättä, että pääsee kokeilemaan shifterin toimintaa käytännössä.
Cordona on tällä hetkellä työstämässä muokattua asennussarjaa jolla saataisiin tuokin epäkohta korjattua!
Jahas, kiva kuulla että uusi sarja tulee. Ehdin juuri tänään kysellä dragracelta että onkohan lipsahtanut suunnitteluvirhe tuotantoon. (sen vuoksi varmaan replysitkin tähän threadiin) Kyllä näkisin erittäin aiheellisena että saat vaihdettua valmistusvirheellisen tuotteen toimivaan..
Meinasin parkkiksella heittää shifterin paikalleen mutta en löytänyt tankin alta mokomia liittimiä lainkaan? Vaatiiko katteiden irroitusta että saa ne liittimet näkyviin mihin quickshifter (tuo cordonan uusin malli) tulee kiinni? Jos joltain löytyisi kuvia niin helpottaisi
Tuolle ykköselle yritin etsiä vastakappaletta mutta eihän sitä tietty ookkaan kun tarkemmin tätä tutkailen kun siihen tulee vain tuo johtosarja (2) kiinni?
Ja 3 ja 4 väliin etsitään samanlainen 3-piuhainen liitin (muistaako joku värejä vai onko niitä vain yksi?)
Sitten tässä on vielä yksi piuha joka on tarkoitettu jonkin 2 johtimisen liittimen väliin, mutta ilmeisesti tämä on virtoja varten quickshifterille eikä kuulemani mukaan välttämätön, vapaalla ei tule vaan virtoja shifterille
No nymmää sen asensin, mutta eihän tuohon värkkiin tule virtoja. Ilmeisesti se 3-napainen liitin pitää kytkeä johonkin väliin, kun tietäisi mihin. On kyllä paskat ohjeet, tai sille edellisversiolle mikä tuossa kuvassakin on kun ei mainita mitään minne se virranotto pitäisi kytkeä.
Hjälp!
Onko sille virranotollekin oma liitin jota ei näy linkittämässäsi kuvassa? Löysit siis paikan 3 ja 4 liittimille? Jos se värkki siitä välistä yrittää ottaa virtansa ja vaatii 12V niin ei kyllä tosiaan pelaa kun siinä kulkee vain 5V.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
On joo oma liitin, otin tuon kuvan netistä enkä omasta setistä mikä eroaa tuosta. Sellanen 3-johtoinen kolmion mallinen liitin (tosin en muista oliko siinä vain 2 johtoa). Sitten siitä lähtee vielä erikseen punainen johto http://jyka.sytes.net/jyka/cordona.txt tuossa dragracen hepun kanssa keskustelua
Eli se punainen irtojohto ei ole välttämättömyys mutta se kolmionmallinen pitäisi johonkin väliin tyrkätä että näyttö heräisi
edit: nyt kävin jo epäröimään että minkämuotoinen se liitin edes oli =P Noh pitää kysästä ostopaikasta
Tommoset liittimet pitäisi löytyä ja ne menee tosiaan siihen väliin mihin kerroinki eli seuraa sitä johtoa joka kytkinkopalta lähtee. 12V täytyy ilmeisesti ryöstää jostain kuten tuossa ylläolevasta linkittämästäsi keskustelusta käy ilmi, Gen1 osaisin kertoa mihin tulee 12V kun virrat päällä mutta Gen2 en osaa.
Edited By jarim on 1304794463
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Joo nuo piuhat sain kyllä liitettyä, nyt vaan päässä pätkii ja piuhat on jo pyörässä niin en muista mimmoset piuhat ne oli mitkä jäi kytkemättä. Jos ei huomenna ala löytyä passelia vastakappaletta liittimelle niin pitää vetää siihen punaiseen irtojohtoon +12V
Osaisiko joku mestareista ihan lennosta kertoa mihin Cordonan Quick shifterissä kytketään nämä kuvan mukaiset liittimet. En löytänyt vastakappaleita vaikka kuinka etsin. Cordona
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.
Hartsa kirjoitti:Osaisiko joku mestareista ihan lennosta kertoa mihin Cordonan Quick shifterissä kytketään nämä kuvan mukaiset liittimet. En löytänyt vastakappaleita vaikka kuinka etsin. Cordona
En löytänyt liittimille paikkaa niin vedin ton punasen piuhan katki ja kytkin siihen +12V (releen kautta eli virtaa vain kun mopo on käynnissä)