jarim kirjoitti:Ja vielä lisäpohdintaa; kun en mistään ole lukenut että miten tuo vikakoodilogiikka toimii niin ajatelma: vikakoodilogiikka on itseasiassa kokonaan mittaristolla eli mittaristo kyselee kaikkien tietämiensä laitteiden tilat eculta ja kun ecu ei tuohon secondary throttle control unitin tilaan osaa vastata niin siitäpä se vikakoodi.
Tämän ainakin voi unohtaa... ei se näin mene.
ECUEditorilla tieten voisi nähdä jos siellä oikeasti joku anturivika on...
Ja sulla näköjään oli myynnissä ECU-flash kaapeli tuolla :laugh:
No täytyy tossa kohtapuoliin käydä järjestämässä lisävikoja, niin katsotaan mitä mittaristo siihen sanoo.
-Henkka
Noniin, tuli testailtua ja mittaristo näyttää vikakoodit oikein. Koitin vuorotellen lämpöanturilla, IAP:llä sekä IAT:llä. Nämä kaikki tulivat näyttöön heti kun virrat käänsi päälle. Tämä mystinen C30 ilmaantuu siis vasta sitten kun koneen käynnistää.
Tarkistin myös sähkökaaviosta tuota bensamittarihommaa ja näyttäis siltä että bensavalon sekä mittarin tieto kulkee samaa johtoa pitkin (musta/vaalean vihreä). Eli se on kytketty bensavalon paikkaan mittaristossa ja vaikuttaisi toimivan.
Kokeilepa vielä varsin tuleeko C30 jälkeen olevat vikakoodit oikein ... eli esim. vaihdeanturin johto irti (se joka tulee kytkinkopalta siis). Siitä pitäisi tulla C31. Tai pyörän käydessä joku suuttimista irti, niistä tulee 1 = C32, 2 = C33, 3 = C34, 4 = C35.
Kun ecu tosiaan kertoo viat mittaristolle bitteinä ja kun Gixussa on käytössä myös Busasta poiketen C28, C29, C30 niin yksi teoria että tuosta C27:sta lähtien vikakoodit ei enää täsmääkään. Nuo edellä kokeilluthan oli kaikki "alle" tuon C27.
Edited By jarim on 1303989367
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Kokeilepa vielä varsin tuleeko C30 jälkeen olevat vikakoodit oikein ... eli esim. vaihdeanturin johto irti (se joka tulee kytkinkopalta siis). Siitä pitäisi tulla C31. Tai pyörän käydessä joku suuttimista irti, niistä tulee 1 = C32, 2 = C33, 3 = C34, 4 = C35.
Kun ecu tosiaan kertoo viat mittaristolle bitteinä ja kun Gixussa on käytössä myös Busasta poiketen C28, C29, C30 niin yksi teoria että tuosta C27:sta lähtien vikakoodit ei enää täsmääkään. Nuo edellä kokeilluthan oli kaikki "alle" tuon C27.
Noniin. Eli tein noi testit mitä mainitsit ja kaikki koodit olivat sitä mitä pitikin.
No sitten rupesin ynnäilemään:
busassa ei siis ole secondary throttle control unittia
k3:sessa giksussa ei ole lambda-anturia.
Löin lambdan piuhojen päähän ja vikakoodia ei enää tule
Eli kun lambdan nyppäsee poies, pitääkö piuhat jotenki jumpperoida vai..??
EDIT: Itse itselleni vastaten, ilmeisesti noin: Unplug pin 11 on ECU large connector to disable FI light
löyty siis dynojetin sivuilta toi ohje. Häviääköhän kaikki vikakoodit samalla? ???
Jahas eli Busan lambda vikakoodi on Gixxun mittaristolla C30... Hyvä kun selvisi! Joo häviää, eli tuo pin11 on isommassa liittimessä toinen johto vasemmalta lukien toisessa rivissä, musta ruskealla raidalla. Sen kun nappaa irti niin ei tule vikakoodia puuttuvasta lambdasta. Nuo vikakoodit ei Gen1 Busassa jää muistiin eli nollautuu kun käyttää virrat pois.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Jahas eli Busan lambda vikakoodi on Gixxun mittaristolla C30... Hyvä kun selvisi! Joo häviää, eli tuo pin11 on isommassa liittimessä toinen johto vasemmalta lukien toisessa rivissä, musta ruskealla raidalla. Sen kun nappaa irti niin ei tule vikakoodia puuttuvasta lambdasta. Nuo vikakoodit ei Gen1 Busassa jää muistiin eli nollautuu kun käyttää virrat pois.
Ok! Hieno juttu!
Laittaisin tohon topicciin että "vika selvisi" jos osaisin ehkä modi sen hoitelis?
jarim kirjoitti:Kokeilepa vielä varsin tuleeko C30 jälkeen olevat vikakoodit oikein ... eli esim. vaihdeanturin johto irti (se joka tulee kytkinkopalta siis). Siitä pitäisi tulla C31. Tai pyörän käydessä joku suuttimista irti, niistä tulee 1 = C32, 2 = C33, 3 = C34, 4 = C35.
Kun ecu tosiaan kertoo viat mittaristolle bitteinä ja kun Gixussa on käytössä myös Busasta poiketen C28, C29, C30 niin yksi teoria että tuosta C27:sta lähtien vikakoodit ei enää täsmääkään. Nuo edellä kokeilluthan oli kaikki "alle" tuon C27.
Noniin. Eli tein noi testit mitä mainitsit ja kaikki koodit olivat sitä mitä pitikin.
No sitten rupesin ynnäilemään:
busassa ei siis ole secondary throttle control unittia
k3:sessa giksussa ei ole lambda-anturia.
Löin lambdan piuhojen päähän ja vikakoodia ei enää tule
Eli kun lambdan nyppäsee poies, pitääkö piuhat jotenki jumpperoida vai..??
EDIT: Itse itselleni vastaten, ilmeisesti noin: Unplug pin 11 on ECU large connector to disable FI light
löyty siis dynojetin sivuilta toi ohje. Häviääköhän kaikki vikakoodit samalla? ???
-Henkka
Lambdan tilalle myytävä, liittimeen laitettava "sokeripala" sisältää vain 332ohmin vastuksen. Ainakin oli mun gixxerissä semmonen.