Tukehtuu kaasua avattaessa.. - Paluu ahdetusta ahtamattomaan..
Jep, eli palaan ahdetusta ahtamattomaan maailmaan, ja kone nipussa käyden nätisti tyhjäkäyntiä, siihen se sitten jääkin, heti kaasua avattaessa tukehtuu..
Nyt mietin vaihtoehtoja, ensimmäisenä nyt nuo alipaineletkut. Eli kaikilta sylintereiltä ruiskurungosta yhteen ja siitä letku ilmanputsarin takaosaan kiinnnittyvään sensoriin?
Ja tulpataan ruiskurungolta muut? Plus sen toisen denson sensorin, johon tulee vain sähköt? Nyt kun tuntuu että tyhjäkäynti paranee jos siihen toiseenkin laitan letkun..
Seuraavaksi koitan toisella bensapumpulla, mutta haluaisin varmistuksen noihin ennen kuin etenen vianetsinnässä..
Mopo siis sisäisellä bensapumpulla oleva, eli rungosta ei lähde alipaineletkua muualle kuin tuohon/noihin sensoreihin.
Nyt mietin vaihtoehtoja, ensimmäisenä nyt nuo alipaineletkut. Eli kaikilta sylintereiltä ruiskurungosta yhteen ja siitä letku ilmanputsarin takaosaan kiinnnittyvään sensoriin?
Ja tulpataan ruiskurungolta muut? Plus sen toisen denson sensorin, johon tulee vain sähköt? Nyt kun tuntuu että tyhjäkäynti paranee jos siihen toiseenkin laitan letkun..
Seuraavaksi koitan toisella bensapumpulla, mutta haluaisin varmistuksen noihin ennen kuin etenen vianetsinnässä..
Mopo siis sisäisellä bensapumpulla oleva, eli rungosta ei lähde alipaineletkua muualle kuin tuohon/noihin sensoreihin.
Enpäs osaa sen paremmin sanoa. Itse tutkin haynesin oppaasta sen verran, että laitoin kaasuläpiltä yhdistyvät letkut juuri tuohon ilmanputsarissa kiinni olevaan anturiin joka mittaa painetta kaasuläppien jälkeen, sekä myös bensanpaineensäätimelle. Noin toimi hyvin kunnes sammui, ajossa toimi hienosti vaikka oli kaikki tulpattuna, lähti vaan heikosti käyntiin ja kävi huonosti tyhjäkäyntiä...
Vuosimalli? 2001 alkaen ruiskurungoilta riittää kun vetää alipaineletkut IAP sensorille joka on tosiaan suodatinkotelon kyljessä. Se käärmeenpesä joka ohjaa suodatinkotelon pohjassa olevaa läppää on tietenkin poistettu ajat sitten kun suodatinkotelo on modattu. Jos ei niin yksi letku muistaakseni ykköspytyn ruiskurungolta pitää vetää sen hässäkän ohjaukseen. Pumppu tankin sisällä ja bensanpaine kiinteä 2.9 bar. Tuota vanhemmista missä pumppu on ulkoinen en osaa sanoa. Jos nuo kunnossa niin eihän siinä PowerCommanderia ole? Äkkiä pois jos on. Kampiakselin asentotunnistimen väreistä en muista mutta pyörä kyllä käy vaikka ristissä olisivatkin, korkeammilla (rajoittimen lähellä) kierroksilla merkitystä vasta että ovat oikeinpäin.
Sellainen vielä että onhan tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä?
Ja ilmavuoto poissuljettu? Eli ruiskurungot hyvin kiinni kannessa.
Ja perinteiset tulpat...
Ja vielä tuli ruiskun läppien asentoanturi mieleen, onko oikeassa asennossa? Dealermodessa tyhjäkäynnillä -C00 eli viiva keskellä?
Edited By jarim on 1303562390
Sellainen vielä että onhan tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä?
Ja ilmavuoto poissuljettu? Eli ruiskurungot hyvin kiinni kannessa.
Ja perinteiset tulpat...
Ja vielä tuli ruiskun läppien asentoanturi mieleen, onko oikeassa asennossa? Dealermodessa tyhjäkäynnillä -C00 eli viiva keskellä?
Edited By jarim on 1303562390
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Eli, pyörä -99, kone -01, ei pairia, ja airbox mod tehty, paikallaan tilapäisesti -99:n ecu ja pyörijä, koska uudempi ecu on lainassa ahtimen ostajalla.
Ai niin, vuosilukuja sekoittamaan siis katteet ja tankki jotka on jostain -03 tms, 2-värinen harmaa, eli sisäisellä pumpulla.
Ja tuon vanhan ecun takia haluaisin varmistuksen, koska en yhtään muista jätinkö k-akselin tunnistimen johdot kumpaan asentoon..
Tuo pumppu mietityttää siksi, että mopossa oli tankin sisäinen walbro ahtimen kanssa, ja nyt on sisäinen vakiopumppu,
jäiköhän sen vaihdossa jotain oleellista tekemättä.. bensaa kyllä tuuppaa sen normaalin hetken pirusti kun virrat kääntää päälle..
pitäisköhän alkaa ??
Edited By nyypie on 1303566642
Ai niin, vuosilukuja sekoittamaan siis katteet ja tankki jotka on jostain -03 tms, 2-värinen harmaa, eli sisäisellä pumpulla.
Ja tuon vanhan ecun takia haluaisin varmistuksen, koska en yhtään muista jätinkö k-akselin tunnistimen johdot kumpaan asentoon..
Tuo pumppu mietityttää siksi, että mopossa oli tankin sisäinen walbro ahtimen kanssa, ja nyt on sisäinen vakiopumppu,
jäiköhän sen vaihdossa jotain oleellista tekemättä.. bensaa kyllä tuuppaa sen normaalin hetken pirusti kun virrat kääntää päälle..
pitäisköhän alkaa ??
Edited By nyypie on 1303566642
1. on, ja nypitty käynnissä irtikin, jonka kuulee pyörän käyntiäänessä. eikä niitä väärin saa ku rajusti venyttämällä.jarim kirjoitti:1.Sellainen vielä että onhan tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä?
2.Ja ilmavuoto poissuljettu? Eli ruiskurungot hyvin kiinni kannessa.
3.Ja perinteiset tulpat...
4.Ja vielä tuli ruiskun läppien asentoanturi mieleen, onko oikeassa asennossa? Dealermodessa tyhjäkäynnillä -C00 eli viiva keskellä?
2. mielestäni on, pitää sekin vielä varmistaa. tyhjäkäynti siis ok, ja jos kaasuun koskee tuhannesosan milliä kerralla, alkaa pyörä nostamaan kierroksia ok, mutta jos hiukankin antaa nopeammin niin tukehtuu heti ja sammuu, ellie kaasusta hellitä.
3. koitettu iridiumeilla ja normaaleilla.
4. eilen katsoin sen, oli keskellä.
5. Kohta menee rajuksi ryyppäämiseksi
Sellainen homma että muistaakseni '99:ssä on tyhjäkäynnillä pienempi bensanpaine ja alipaineen mukaan ohjautuva paineen säädin. Eli jos paineet sisäisen pumpun kera tasaiset ~3bar niin paksullehan se auttamatta 99 eculla menee kun nopeasti kaasua avatatessa rikastuspumppua emuloiva säätömekanismi syöttää normaalia enemmän soppaa. Tällainen teoreema minulta.
99 ja 00:ssa kampiakselin asentotunnistimen johdot on ristissä verrattuna 01 ja uudempiin. Mutta tosiaan sillä ei tähän ongelmaan pitäisi olla vaikutusta.
Edited By jarim on 1303568310
99 ja 00:ssa kampiakselin asentotunnistimen johdot on ristissä verrattuna 01 ja uudempiin. Mutta tosiaan sillä ei tähän ongelmaan pitäisi olla vaikutusta.
Edited By jarim on 1303568310
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vaihdoin ne juu "oletuspaikkohin".. eli voisko olla jos kinuan uudemman ecun takaisin ja vaihdan pyörijän niin kaikki rokkais taas? epäilyskin on parempi kuin epätieto.. heti kun humalaltani selviän, koitan -99 ulkoisella pumpulla ja kanisterilla, silloinhan pitäis ainakin pelata tuon teorian mukaan?
Joo.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport