Ei käynnisty - ei edes lupaa...
Joo, eli tuommonen vika ilmestyi eilen -99 busaan. Talven aikana koko pyörä oli atomeina, myös kone ja kaikki sähköt. Sain toissapäivänä pyörän käyntiin, kävi tyhjäkäyntiä vaan "ryyppy" päällä, mutta ajossa toimi hienosti (lukuunottamatta tasakaasulla nykimistä). Johtu ilmeisesti alipaineletkuista joista suurin osa oli tulpattu kun ei ollut varmuutta mistä mikäkin on.
Eilen siis otin vähän selvää letkuista, vaihtelin paikkoja ja sain pyörän käymään hyvin tyhjäkäyntiäkin. Hetken aikaa kävi ja sammu, starttasin ja lähti huonosti käyntiin, ei nostanut kierroksiakaan kunnolla.. Sammui taas eikä enää edes lupaa. Bensapumppu pyörii, sihdit putsattu kahteen kertaan, painettakin tuntuu kehittävän. Bensa haisee kun pitkään starttaa Minkäänlaista vikakoodiakaan ei anna ulos... Näyttää vaan C00
Sanokaas ny mitä mää tolle teen että pääsen ajeleen
Eilen siis otin vähän selvää letkuista, vaihtelin paikkoja ja sain pyörän käymään hyvin tyhjäkäyntiäkin. Hetken aikaa kävi ja sammu, starttasin ja lähti huonosti käyntiin, ei nostanut kierroksiakaan kunnolla.. Sammui taas eikä enää edes lupaa. Bensapumppu pyörii, sihdit putsattu kahteen kertaan, painettakin tuntuu kehittävän. Bensa haisee kun pitkään starttaa Minkäänlaista vikakoodiakaan ei anna ulos... Näyttää vaan C00
Sanokaas ny mitä mää tolle teen että pääsen ajeleen
Vaihda tulpat?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kyllä muuten tulee. C12 jos en väärin muista.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Sain tutkittua vähän lisää, eli otin ilmanputsarikotelon pois, nyppäsin yhen tulpanhatun irti ja kokeilin uudella tulpalla: hyvä ja kirkas kipinä tulee. Laitoin myös nippusiteen seisontajalan kytkimeen, käänsin kaasun auki ja mulkoilin suuttimia samalla kun starttaa. Muutaman kerran suhauttaa kun starttaa, sen jälkeen loppuu vaikka starttais miten kauan? Taidan hakea huomenna uudet tulpat, kun ei ole tietoa milloin on viimeksi vaihdettu... Tuskin niistä haittaakaan on. Irrotin vielä paineensäätimen pumpusta ja testasin ohuella ruuvimeisselillä että liikkuu, ei myöskään vuoda kun imee letkun paikasta = toimii? Pumppuun vaihdoin eilen myös uudet bensaletkut ja O-renkaat.
Millanen paine bensakiskossa pitäis olla?
Millanen paine bensakiskossa pitäis olla?
Enpäs osaa sen paremmin sanoa. Itse tutkin haynesin oppaasta sen verran, että laitoin kaasuläpiltä yhdistyvät letkut juuri tuohon ilmanputsarissa kiinni olevaan anturiin joka mittaa painetta kaasuläppien jälkeen, sekä myös bensanpaineensäätimelle. Noin toimi hyvin kunnes sammui, ajossa toimi hienosti vaikka oli kaikki tulpattuna, lähti vaan heikosti käyntiin ja kävi huonosti tyhjäkäyntiä...
Siis tarviiko joku muukin alipainetta kuin putsarissa kiinni oleva mötikkä sekä b-paineensäädin? Neuvokaas nyt :1087
Ja pyörähän lähti käymään tänään, tulpat mä siihen vaihdoin Kummallista että käynti loppu vanhoilla kuin seinään, nyt lähtee herkästi käyntiin jne.
Vielä olis yks ongelma: eli käy hyvin tyhjäkäyntiä, nappaa kierroksia kuten pitää (vapaalla)
Ajossa kun tulee mutkaan niin moottorijarrun jälkeen saa kääntää kaasua reilummin ennenku reagoi mitenkään, sit yhtäkkiä busa hyökkää ku hauki rannasta
Pintakaasulla myöskin meno on on-off tapaista, välillä mooaa kunnes kaasua kääntää taas reilusti ja sit mennään. Pintakaasusta ylöspäin toimii aina hyvin ja vetää pätkimättä.
Ja pyörähän lähti käymään tänään, tulpat mä siihen vaihdoin Kummallista että käynti loppu vanhoilla kuin seinään, nyt lähtee herkästi käyntiin jne.
Vielä olis yks ongelma: eli käy hyvin tyhjäkäyntiä, nappaa kierroksia kuten pitää (vapaalla)
Ajossa kun tulee mutkaan niin moottorijarrun jälkeen saa kääntää kaasua reilummin ennenku reagoi mitenkään, sit yhtäkkiä busa hyökkää ku hauki rannasta
Pintakaasulla myöskin meno on on-off tapaista, välillä mooaa kunnes kaasua kääntää taas reilusti ja sit mennään. Pintakaasusta ylöspäin toimii aina hyvin ja vetää pätkimättä.
Hetken aikaa piti miettiä että mikä ihmeen oranssimusta... mutta sehän liittyi siihen suodatinkotelon läpän ohjaukseen jota ei mulla ole ollut kuuteen vuoteen paikoillaan...
Hyvä kun selvisi!
Hyvä kun selvisi!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Niin, hyvä että selvisi.. Mutta vikaa senkun pukkaa lisää!
Eli ongelmana on startti. Vanhasta meni hammastus sileäksi, sain kuitenkin hommattua uudemman mallisen startin sekä tarvittavat kopat ja rattaat.
Sain startin vaihdettua viime viikolla, startatessa ilmeni kuitenkin ikävä yllätys; startti ei jaksa pyöräyttää konetta kokonaista kierrosta. Vanhalla startilla pyöritti ku vimmattu. Otin startin irti, purin sen, hioin hiilien pinnat 600 paperilla, sekä kuparisen kehän 1200 paperilla ja suihkasin crc:tä perään. Alussa vaikutti hyvältä, starttasi kuten pitää. Seuraavana päivänä startti hiipui taas, eli ei jaksanut pyöräyttää kierrosta. Purin startin ja putsasin sisuskalut uudelleen, ja taas sama homma! Eli päivän starttaa hyvin ja sitten hyytyy pikkuhiljaa. Toissapäivänä purin startin vielä kerran, putsasin sisuskalut brake cleanerillä, hioin kontaktipinnat ja vaihdoin koko peräosan vanhasta startista.. TAAS sama homma, eli ensin vaikutti lupaavalta ja sitten ei. Tänään putsasin akunkengät, moottorille menevän maadotuksen oikein huolella, mutta ei ollut vaikutusta. Kun hyytymistä ilmenee niin ei auta vaikka laittais apuvirtaa toisella akulla...
Mikä neuvoksi?
Eli ongelmana on startti. Vanhasta meni hammastus sileäksi, sain kuitenkin hommattua uudemman mallisen startin sekä tarvittavat kopat ja rattaat.
Sain startin vaihdettua viime viikolla, startatessa ilmeni kuitenkin ikävä yllätys; startti ei jaksa pyöräyttää konetta kokonaista kierrosta. Vanhalla startilla pyöritti ku vimmattu. Otin startin irti, purin sen, hioin hiilien pinnat 600 paperilla, sekä kuparisen kehän 1200 paperilla ja suihkasin crc:tä perään. Alussa vaikutti hyvältä, starttasi kuten pitää. Seuraavana päivänä startti hiipui taas, eli ei jaksanut pyöräyttää kierrosta. Purin startin ja putsasin sisuskalut uudelleen, ja taas sama homma! Eli päivän starttaa hyvin ja sitten hyytyy pikkuhiljaa. Toissapäivänä purin startin vielä kerran, putsasin sisuskalut brake cleanerillä, hioin kontaktipinnat ja vaihdoin koko peräosan vanhasta startista.. TAAS sama homma, eli ensin vaikutti lupaavalta ja sitten ei. Tänään putsasin akunkengät, moottorille menevän maadotuksen oikein huolella, mutta ei ollut vaikutusta. Kun hyytymistä ilmenee niin ei auta vaikka laittais apuvirtaa toisella akulla...
Mikä neuvoksi?
Kuulostaa että startti on kaput.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport