Sigman asennus - Ja muita pikkujuttuja
Foorumilta löytyy useampikin asennusohje/kuvasarja Sigmasta, mutten löytänyt ensimmäistäkään BUSAAN asennettuna. Mitenkä immeiset on sen anturin saaneet kiinni sinne alapäähän? Kuvia kellään? ???
Ja mistä hitosta löytää 24 mm kuusiokoloavaimen eturenkaan irrottamista varten?? Mites muuten, ei liene pakollista (ohjekirjan neuvojen mukaan), vai onko, irrottaa ainakaan sivukatetta mutta että entäs jarrusatulat? ???
Ja mistä hitosta löytää 24 mm kuusiokoloavaimen eturenkaan irrottamista varten?? Mites muuten, ei liene pakollista (ohjekirjan neuvojen mukaan), vai onko, irrottaa ainakaan sivukatetta mutta että entäs jarrusatulat? ???
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Kuusiokoloavain on kotikonstein helpoin tehdä m16 pultista, johon hitsaa mutterin kii! asiihenhän käy sitten päälle 24mm hylsy, jolla saat sen auki. Katteita ei tarvii irrottaa, jarrusatulat joo.
:p :p
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Sigmaa varten kannattaa hankkia pyöreä "teollisuusmagneetti", halkaisija 6mm. Löytyy kuulemma ainakin jostain Etolasta(?) Sen kun sujauttaa sitten sinne jarrulevun pultin kantaan niin kyllä pysyy. Anturi sitten nippusiteillä kiinni siihen pumpun etupuolella olevaan sarveen johon lokarikin ruuvataan.
Niin ja magneettia ei tarvi liimata eikä muutenkaan varmistaa, onpahan helpommin irroitettavissa jos pultin haluaa joskus auki.
Etupyörän irroitukseen löytyy rautakaupasta valmis työkalu, pitkä M16 mutteri kanttikooltaan se 24mm. Toki tuo Bussijussin systeemikin toimii, mutta tämä on laakista valmis.
Niin ja magneettia ei tarvi liimata eikä muutenkaan varmistaa, onpahan helpommin irroitettavissa jos pultin haluaa joskus auki.
Etupyörän irroitukseen löytyy rautakaupasta valmis työkalu, pitkä M16 mutteri kanttikooltaan se 24mm. Toki tuo Bussijussin systeemikin toimii, mutta tämä on laakista valmis.
Kujon ohjeet toimii, voin ottaa kuvankin kun seuraavan kerran tallilla käyn jos ei joku ehdi sitä ennen.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
No on kyllä sen verran kevyt murikka, ettei isoa tuhoa saa aikaiseksi... Ja jos lähtee, niin sit pitää hommata Cujon mainitsema teollisuusmagneetti. Jaa niin juu, askarreltiin semmotinen kiva teline anturille, pitänee nappasta kuva
Nyt on sitten enää ongelmana etuakselin irrotus, lukkopultit on auki mutta ei prkl lähe pyörimään... Aukeehan se ihan normaaliin suuntaan (vastapäivään)? ???
Nyt on sitten enää ongelmana etuakselin irrotus, lukkopultit on auki mutta ei prkl lähe pyörimään... Aukeehan se ihan normaaliin suuntaan (vastapäivään)? ???
Jahas, löytyi näemmä jonkinlainen kuva arkistoista tuosta sigman anturin kiinnityksestä: http://www.hiekkalaatikko.org/sigma.jpg .. eli mulla on tuolla "jarrusatulatelineen" takana se vedettynä kiinni parilla nipparilla. Magneettina toimii jokin pyöreä tehomagneetti joka on ruuvilla kiinni jarrulevyn niitissä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Agostini kirjoitti:joo,mut älä avaa ku siitä päästä,mistä väännät jotta se irtoo sielt toisest päästä..kuvii juu..ymmärsitkö?
:unclesam:
piti hieman muokata tekstii,ku ekan kirjotin iha unessa.en ymmärtäny ittekkää siit yhtää mitään...
Unessa... Juu juu... Päissään ku pelikaani kuiteski :rasberry:
Mutta että, galleriasta muut kuvat ja Himpan Sigmaviritys löytyy pari kuvaa (on paskanen pyörä, joo); eka siitä anturitelineestä ja sit itte mittarin telineestä. Etuloksuhan ei siis oo kuvissa paikallaan, vaan anturiteline on kiinni loksun kiinnitysruuvin alla. Johto ei lopullisessa asennuksessa kuljeskele sillai valtoimenaan vaan siitä mittaritelineestä ja siis ohjausakselista läpi ja sitten vissiin jarruletkua kierrellen alas... Kiva muuten kun on käsistään kätevä ja suunnittelutaitoinen appiukko. hälle!
Ja niin, etuakselikin lähti pyörimään, piti vaan pistää lisää voimaa tai oikeestaan vipuvartta. Ei vaan oikein heti uskaltannu...
P.S. Heti ekalla yritykselläkö meni kuvat galleriaan oikein??
Sinä? klikspurzzi kirjoitti:Kukahan virittäis sigmaan valon...
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage