tehot.........on.........ko - penkitystä

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

VeliHölmöK8 kirjoitti:
anykala kirjoitti:
Titaani kirjoitti:Kyllä veisin aj-bikelle ecueditori säätöön. Jos et ole vielä vaihtanut kaikkia imusuppiloita lyhyiksi, niin ne n. 4kpl halpaa heppaa kannattaa ottaa talteen ennen säätöä.

Onkos toi vaikea homma vaihtaa? Kerroppa tosta hommasta lisää kun ei ymmärrä :oho:

Aiheesta: http://turbo.bomber.fi/modules....hlight= Jotain myös tällä foorumilla: http://www.busanistit.org/foorumi....;t=8319

Jaa että "halpoja hevosia"... Tarkoittaa ilmeisesti samaa kuin "halpoja, helppoja ja varmoja hevosia". Useat legendat kertovat sellaisia olevan ja niitä väitetään jopa nähdynkin. Kiinni niitä ei kuitenkaan ole kait liiemmälti vielä saatu... :rasberry: :rasberry: :rasberry: Muista vielä vaihtaa tulpan kipinät sinisistä punaisiin...
Noi linkin Factoryn suppilot on todettu mailmalla ajat sitten ettei toimi jo gen 1:ssä ja on sika hintaiset. Ei ole ainoaa oikeaa suppilo mallia joka toimisi joka koneessa, riippuu niin koneeseen pultatuista palikoista ja kannen toteutuksesta, mikä toimii mikä ei. Joissain koneissa ei juuri vaikuta suppilon vaihto jos esim pakosarja ei toimi samalla alueella imuputkiston kanssa. Vakio Gen 1 lyhyillä suppiloilla antaa sen muutaman "halvan" hepan lisää joka monella mittauksella todettu. Gen 2 myös mahdollista kokeilla eri vaihtoehtoja esim gixerin kumiset 13mm pitkät, ym. Ei oo iso tappio jos 60¤ suppilot hommaa ja koittaa.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Titaani kirjoitti:Noi linkin Factoryn suppilot on todettu mailmalla ajat sitten ettei toimi jo gen 1:ssä ja on sika hintaiset. Ei ole ainoaa oikeaa suppilo mallia joka toimisi joka koneessa, riippuu niin koneeseen pultatuista palikoista ja kannen toteutuksesta, mikä toimii mikä ei. Joissain koneissa ei juuri vaikuta suppilon vaihto jos esim pakosarja ei toimi samalla alueella imuputkiston kanssa. Vakio Gen 1 lyhyillä suppiloilla antaa sen muutaman "halvan" hepan lisää joka monella mittauksella todettu. Gen 2 myös mahdollista kokeilla eri vaihtoehtoja esim gixerin kumiset 13mm pitkät, ym. Ei oo iso tappio jos 60¤ suppilot hommaa ja koittaa.

Katohan vaan mitä sieltä linkistä löytyikään. TFM moottorisuunnittelijan meille myymät suppilot. Ja niitä näymmä voi lyhentääkin :mosh:
FYI: Nuo Factoryn suppilot on 4mm halkasijaltaan pienemmät mitä vakiot. Ja 2mm pienemmät kuin läppärunko.
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Nesmit kirjoitti:Eilen Samin penkissä: 197,3Hp/154,6Nm koneteho, 177,9Hp/145,9Nm takapyörältä.
-08, Vance&Hines alkukäyrästö, Yoshimura R-77 sliparit, K&N

Ennen mun pyörää penkissä nähtiin oman ECU:n säädössä Ecueditor ohjelmalla tonninen GSX-R -09
Kehitys kehittyy :kippis:
Hyvin on sulla kohdillaan tehot.

Mitkä oli 1000cc gixun tehot?

Ps. 600cc giksun säätöjä hieroivat ecueditorilla pariviikkoo sitten AJ:bikellä, eli seki alkaa olla toiminnassa
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
expressbus
Viestit: 61
Liittynyt: 15 Marras 2006, 09:27
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja expressbus »

Titaani kirjoitti:Mitkä oli 1000cc gixun tehot?

Ps. 600cc giksun säätöjä hieroivat ecueditorilla pariviikkoo sitten AJ:bikellä, eli seki alkaa olla toiminnassa
kiksu oli 179,2hv/115,4nm
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

expressbus kirjoitti:
Titaani kirjoitti:Mitkä oli 1000cc gixun tehot?

Ps. 600cc giksun säätöjä hieroivat ecueditorilla pariviikkoo sitten AJ:bikellä, eli seki alkaa olla toiminnassa

kiksu oli 179,2hv/115,4nm
Koneteho?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
expressbus
Viestit: 61
Liittynyt: 15 Marras 2006, 09:27
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja expressbus »

jarim kirjoitti:
expressbus kirjoitti:
Titaani kirjoitti:Mitkä oli 1000cc gixun tehot?

Ps. 600cc giksun säätöjä hieroivat ecueditorilla pariviikkoo sitten AJ:bikellä, eli seki alkaa olla toiminnassa

kiksu oli 179,2hv/115,4nm

Koneteho?
Juu,valitettavasti :)
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

expressbus kirjoitti:
jarim kirjoitti:
expressbus kirjoitti:
kiksu oli 179,2hv/115,4nm

Koneteho?

Juu,valitettavasti :)

Hyvin tuntuu pukkaavan, litrateho kuitenkin ihan eri levelillä mitä 197/1340cc... :)

edit: ja selvyyden vuoksi vielä että pidän myös tuota 197 kovana lukemana vakiokoneiselle Gen2:lle, fakta vaan on että noista litraisista otetaan kuutitilavuuteen suhteutettuna isompia tehoja. Nämä 1.4 litraisetkin jää reilut 20hp litratehoissa tuosta tonnisesta...




Edited By jarim on 1301668873
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
BUSANISTI69
Viestit: 46
Liittynyt: 14 Helmi 2009, 19:33
Paikkakunta: KESKI-SUOMI

Viesti Kirjoittaja BUSANISTI69 »

TT-Motorsportilta penkitystehot takapyörältä
197.4 hv 160.84 nm.

Akra full race 4-2-1,pipercross suodatin,Brocks 386 imunokka,imunokka pakonokan paikalla

Paljonkohan näyttäs tehoja samin penkissä?




Edited By BUSANISTI69 on 1301689500
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

BUSANISTI69 kirjoitti:

Paljonkohan näyttäs tehoja samin penkissä?
Villi veikkaus että n. -20hv.....
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
BUSANISTI69
Viestit: 46
Liittynyt: 14 Helmi 2009, 19:33
Paikkakunta: KESKI-SUOMI

Viesti Kirjoittaja BUSANISTI69 »

kajbusa kirjoitti:
BUSANISTI69 kirjoitti:

Paljonkohan näyttäs tehoja samin penkissä?

Villi veikkaus että n. -20hv.....
Aika huonosti pukkaa tehoja.Samat tehot kun nesmitin
pakoputki viritys :thumbdown:
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Kyllä toi Vance&Hines on hyvä peli, mutta säätäjälle pitää nostaa hattua.
Asiakaspalvelu kohdallaan ja mukava asioida kyseisessä putiikissa...
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

BUSANISTI69 kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:
BUSANISTI69 kirjoitti:

Paljonkohan näyttäs tehoja samin penkissä?

Villi veikkaus että n. -20hv.....

Aika huonosti pukkaa tehoja.Samat tehot kun nesmitin
pakoputki viritys :thumbdown:
Nythän se ois hyvä käyttää Samin penkissä niin näkis erot ja vertailupohjaa. Ei muuta ku sinne.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

ysi-ärrä kirjoitti:
BUSANISTI69 kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:
Villi veikkaus että n. -20hv.....

Aika huonosti pukkaa tehoja.Samat tehot kun nesmitin
pakoputki viritys :thumbdown:

Nythän se ois hyvä käyttää Samin penkissä niin näkis erot ja vertailupohjaa. Ei muuta ku sinne.
niin tai toinen tt motorsportin penkissä?miten vitussa samin penkin tulokset on nyt ne ainoat oikeat jos suzuki lupaa 197hv ja samin penkki näyttää 20 vähemmän niin sekö sitten on se ainoa oikea tulos?eikä herneitä vaan tämä oli kysymys
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

BUSANISTI69 kirjoitti:TT-Motorsportilta penkitystehot takapyörältä
197.4 hv 160.84 nm.

Akra full race 4-2-1,pipercross suodatin,Brocks 386 imunokka,imunokka pakonokan paikalla

Paljonkohan näyttäs tehoja samin penkissä?
No referenssinä että minulla oli Gen1 1397cc koneessa edellisessä versiossa about tuon verran TT:llä. Samilla koneelta 204hp.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jouniri
Viestit: 888
Liittynyt: 15 Helmi 2011, 09:18

Viesti Kirjoittaja jouniri »

jarim kirjoitti:
BUSANISTI69 kirjoitti:TT-Motorsportilta penkitystehot takapyörältä
197.4 hv 160.84 nm.

Akra full race 4-2-1,pipercross suodatin,Brocks 386 imunokka,imunokka pakonokan paikalla

Paljonkohan näyttäs tehoja samin penkissä?

No referenssinä että minulla oli Gen1 1397cc koneessa edellisessä versiossa about tuon verran TT:llä. Samilla koneelta 204hp.

Eli näinkö?

TT 197hp (takis) 9% häviö= TT 214hp (koneelta)
Sami 187Hp (takis) 9% häviö= Sami 204hp (koneelta)

eli tässä tapauksessa Samin autopaja näyttäisi 10hp vähemmän kuin TT.




Edited By jouniri on 1301732039
TeamForceMajor Ry

Taxi II
Taxi III
Kaxi

www.teamforcemajor.com
Vastaa Viestiin